Telefoontje over de stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Telefoontje over de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 22:31

Ze hebben vandaag van de gemeente gebeld.
Een paar weken terug hebben we een aanvraag gedaan voor een stal. Vandaag hebben ze gebeld wat precies de bedoeling was, hoeveel paarden, een manege, een bak bij huis (als ik de ruimte ervoor had... maar helaas kom je met een 7 meter breed perceel niet erg ver)

Marc heeft gezegt dat het in principe maar om 1 paard gaat (ooit wel een 2e erbij. maar dat hoeven ze nog niet meteen te weten). Nou dan wisten ze eerst wel genoeg.

Dus duim voor me, zou dit een beetje een goed teken zijn?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 07:56

Toch maar een stal voor 1 paard? Ik dacht dat jullie gelijk 2 stallen wilden maken, voor 'het geval dat' Knipoog

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:40

Coy, je ziet dat verkeerd: Je hebt gewoon 1 stal voor 1 paard en precies dezelfde ruimte ernaast die je gebruikt voor opslag enzo. Schijnheilig

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 14:51

een bak erbij vertellen????
een bak is toch niets meer dan een stukje afgezet land? Zand erop en klaar, moet je idd niet melden, wij moeten nog een bak maken tzt bij Assen en de gemeente assen is vreselijk momenteel.

Je mag niets, m'n vriend heeft er een stuk land gekocht direct achter de anreperstraat, nou als het aan de gemeente lag hadden de buren hun 5 pony's eraf moeten halen, want dat verprutste het landelijk uitzicht Frusty Frusty
OP het stukje van m'n vriend staat een stal (nou ja, 2 dan, maar ik wil ook 2 paarden, dus moet er nog heel wat getouwtrek gedaan worden om ook opslag te krijgen). Een bak leggen we gewoon aan, zand erop en klaar, later komt de rest wel, eerst maar een geode ondergrond (en het land moet ook nog geegaliseerd worden, maar daar staat niets over in het bestemmingsplan, dus gewoon doen)
Verder had de gemeente het liefst gehad dat de buren hun hekwerk om de moestuingedeelte weghaalden, verprutste het uitzicht ook. Frusty

Dus ik hoop voor je dat je een vergunning krijgt, maar er zitten erg beroerde ambtenaren daar momenteel. Die interpreteren het bestemmingsplan niet helemaal zoals het hoort.
Lees dat dus goed.
Wij mogen ook geen voertuig of aanhanger op het land zetten dat z'n oorsprongkelijke doel verloren heeft en niet tot het bedrijf behoort.
Dit zou betekenen dat een paardentrailer wel mag, maar een trailer zonder wielen niet, een caravan niet, en een trailer met hooi ook niet.
Maar de gemeente wil het liefst helemaal niets er staan hebbben.
Zo doorgedraaid zijn ze momenteel.
Bereid je maar op flink wat advocatuur, getouwtrek enz voor.
De stal moet vast ook groen geverfd worden, van hout zijn, enz enz.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:03

gut stel je voor dat je daar zo een hele manee gaat beginnen zonder dat zij daar van af weten....Dat kan niet zomaar hoor! Jemig, het moet niet gekker worden, autoriteit moet wel autoriteit blijven! Houdt het gemeente-apparaat in ere!

Nou, ik denk dat je vergunning wel in orde komt hoor, moet wel raar gaan als ze daar moeilijk over gaan lopen doen. Maar eh...dat neemt nog niet weg dat de definitieve schriftelijke toestemming nog lang op zich kan laten wachten...dat heb je met zulke belangrijke ambten, die zware beslissingen worden niet over 1 nacht ijs genomen...... Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 16:23

Germie, ik heb jullie land en stallen laatst gezien. Ligt helemaal niet echt in het zicht. Maargoed, zou toch alles via vergunning laten lopen.
Anders moet je alles eerst weer herstellen en dan alles nog een keer opnieuw gaan doen.
Kun je de bak van 'de buren' - Anja Hummel - niet gebruiken? Nog geen 2 minuten lopen en zij heeft een mooie 20x40 bak die je niet eens ziet door de bomen die er omheen staan.