echte paardenpraat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 22:23

Een vraagje van mij: Hoe komen jullie aan je paarden? Mijn verhaal ging zo:

Toen ik 7 was ging ik op paardrijden, bij een boer, Kareltje. Dit was op Bokt (hehe zo heet een gedeelte van Eindhoven) in Eindhoven. Toen 2 jaar later die boer dood ging ben ik op zoek gegaan naar een echte manege. Ik kwam op manege Sonniushof uit. Hier heb ik tot mijn 14/15e gereden. Ik vond het steeds minder leuk, vooral als ik hoorde wat mijn beste vriendin allemaal meer mocht met haar verzorgpony, Marjon.
Ik ging een keertje mee naar Marjon en vond het echt geweldig! Steeds vaker ging ik samen met Inge naar Marjon. Op 24 mei 1999 kreeg Marjon en veulentje Pinky. Inge belde me helemaal vorlijk op dat Marjon een veulen had : Binky verstond ik. damn wat was ik jaloers, ik wou ook een veulentje! Die jaloezie ging snel over toen Inge me weer een keer mee nam naar Marjon & Pinky. Ik zag Pinky en was metteen zwaar verliefd... Zo lief, zo klein, zo teder en verlegen, zo'n mooi en schattig veulentje! Steeds vaker ging ik naar Pinky. Uren heb ik bij die 2 ponytjes doorgebracht samen met Inge. Na een tijdje werd ik 'vaste verzorger' en kwamen we er voort iedere zaterdag. Meestal ook nog zondag maar meer mocht/kon ik niet omdat ze best een eind weg staan. Zeker 45 min met de fiets. Het was een heerlijk jaar... Totdat ik op een dag bij Lamber en Wilma (eigenaren) kwam en ze mij vertelden dat Pinky weg moest. Ik wist niet wat ik hoorde... Pinky had zijn mamma gedekt en hij moest verkocht worden! Mijn grote liefde ging weg! Ik ben huilend naar de stal gerend en hem heel de dag bij Pinky in de stal gelegen... Ik herinner me die dag nog als gisteren... s'avonds kwam ik thuis en begon weer metten te huilen. Mijn ouders vroegen wat er aan de hand was en ik vertelde het hele verhaal... Er viel een stilte en ik liep naar boven... Een minuut of 10 later kwam mijn moeder naar boven, met de telefoon in haar hand, ze zei tegen me: "Hier, als je Tante Jo eens belt of je een stukje van de wei mag hebben, dan kopen wij Pinky voor jou." Ik wist niet wat ik hoorde! 8 jaar lang had ik uren aan een stuk gezeurd om een eigen pony, altijd hoorde ik weer nee, en nu, ineens kwam mijn moeder er zelf mee! Metteen mijn tante gebelt en ja hoor, ik mocht een stuk af komen zetten! Een week erop ben ik Pinky gaan halen, langs de fiets zijn we dat hele eind naar gerwen gelopen. De eerste tijd was erg wennen, zowel voor Pinky als voor mij... Ineens had ik een verplichting waar ik elke dag heen moest wat ik niet gewend was. Maar het ging allemaal goed! 2 maandjes nadat ik Pinky kocht (hij was 11 maanden toen ik hem kreeg) kreeg Marjon weer een veulen, Mysty. We zijn bij haar geboorte geweest, dus dat was echt super... Ondertussen verzorg ik Marjon en Mysty nogsteeds, en Pinky is al weer ruim een jaar van mij. Over 2/3 weekjes krijgt Marjon er nog een veulentje bij. Omdat de eigenaren 3 tevel vinden moet er dus weer 1 verkocht worden... Maar geen paniek voor ons, want Inge gaat het veulentje (als het een hengstje is) kopen en anders Mysty! Ze gaat hem bij Pinky stallen en we hebben drukke plannen! Eerst aankomendjaar het aankomende veulentje opvoeden, dan Pinky inrijden, dan aanspannen, dan het volgende veulen aanspannen en dan een 2span vormen Lovers. En Marjon en Mysty wil ik nog rrug lang blijven verzorgen want het zijn schatten van beesten!

Nou dit was mijn 'pony-verhaal' weer! Ik hoop er van jullie ook nog te horen! Oh ja, misschien heeft 1 van jullie Pinky wel eens op TV gezien. Bij USHI en van DIJK. Daar waren Inge en Ik met Xander van Volumia! Pinky was het ponytje wat daar (om inge voor de gek te houden) gekocht werd door Xander! Ik zou het leuk vinden om daar nog wat reacties op te krijgen als iemand het zich nog kan herinneren *LOL*

Liefs Kim,
Pinky,
Marjon,
Mysty!



Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 12:54

hihihihi Pinky in stropdas *LoL*
Ik heb het welshjes van Sanderijn nog nooit gezien. Weet je misschien waar (op bokt?) foto's staan?
Oh ik zal eerst eens kijken in dr profiel Party!! .

Ja, zodra Pinky ingereden en mak is, laat ik mijn nichtjes erop rijden. Ik ben al druk bezig om ze aan te steken met het pony-virus Lachen hihi, lukt aardig tot nu toe! Mn nichtje (senna) van 3 zegt steeds: Is pinky he, klein paardje he. Haha *LoL*

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 14:38

ook al zo'n cool verhaal! Lachen Ooit kan het toch zo raar lopen he... Net of het met voorbedachte rade is...

Nee idd was geen leuke grap... Xander vond het ook zo zielig, hij heeft daarna wel 100x zijn excuses aan Inge aangeboden Cool. Maar ja het was een coole dag, dat zekers!

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Django_Mette, Geralda1994, GoogleAdsense, Luzerna, Pierus, Zinzi_jewel en 137 bezoekers