paardrijden een vreselijke hobby

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

boemel

Berichten: 8264
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:18

Ik geloof dat ik er ook wel over mee kan praten. Toch wil ik mijn paard voor geen goud wegdoen.

Ik kocht haar vorig jaar eind september. Na 1.5 week werd ze door een ander paard zo erg te grazen genomen. Dat ze 4,5 week met haar been in het verband gestaan heeft en het het ca. 10 weken duurde voordat de wond dichtzat. (was ca. fl. 1400,00 en een hoop verdriet). Eind december liep ze echt top. Eind januari brak het paard naast haar uit en liep naar de paarden van de buurman die droes hadden.

Met het gevolg dat ik een heel ziek paard had en 7 weken niet kon rijden.
(kosten ca. fl. 400,00). Ik ben half maart weer echt fanatiek gaan rijden.
Toen kreeg ze problemen met haar rug (zadeldrukkingen). Ben toen op zoek gegaan naar een nieuw zadel en had tijdelijk een leenzadel.

Ging weer effe goed, toen is te kort bekapt dus weer een week kreupel.

Vorige week woensdag het ergste. Ze had ineens een dikke kaak. Dierenarts erbij. Ze heeft waarschijnlijk op een steen gebeten, die per ongeluk in haar voer terecht is gekomen. Afgelopen woensdag is ze onder narcose geopereerd. ca. 10cm onder haar oog, zit een behoorlijk gat waardoor ze hebben geboord om het restant van de kies eruit te boren. Ze hadden een drain erin gemaakt, zodat ze elke dag (6 weken lang) doorgespoeld kan worden. Natuurlijk lag de drain de volgende dag er al uit. Ze moet nu langer op de kliniek blijven en ze krijgt iedere dag een roesje om behandeld te worden.

Nu zit ik dus met een paard met een open wond in haar hoofd, waar nog steeds het bloed en het vocht uitsijpelt. Volgens de dierenarts gaat het erg goed met haar, dus daar houd ik me dan maar aan vast. Maar ik vind het wel vreselijk moeilijk. (kost ca. fl. 2000,00)

Mijn paard is van d'r zelf echt heel gezond en rustig. Maar ze heeft ontzettend veel pech! Het zijn allemaal van die stomme dingen.
Af en toe denk je "van zo wat gaat er nu weer komen?'. Ik heb echt het gevoel dat iemand een voodoo poppetje heeft gemaakt in de vorm van mijn paard en dan af en toe speldenprikjes uitdeeld.

Maar goed, je doet er niets aan. Ik ben gewoon extra lief voor haar en ik wacht wel af wat er gebeurd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Kasmir, OmgiliBot, Ubermetrics, Vagabondo en 40 bezoekers