au!!!!!!!!en lees vooral de gebruikersrichtlijnene!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:39

als mensen tegenwoordig nog steeds zulke hulpmiddelen nodig hebben om iets te bereiken met hun paard...dan kunnen ze echt beter proberen eerst zelf te leren rijden voor ze een paard gaan beleren...

met geduld en een vriendelijke behandeling bereik je uiteindelijk veel meer met je paard dan met zo'n "werktuig"


Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 10:41

Margreet schreef:
Wel eens een paard gezien met uitgescheurde mondhoeken?
Word je ook niet vrolijk van hoor! Bloedende lagen is ook niet echt prettig om maar niet te spreken over blauwe tongen...


maar daarvoor moet je echt keihard in de mond lopen raggen en weet ik wat...dit _geval_ is veel sneller pijnlijk!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:13

In principe vind ik de meeste methodes die onnodig "hard" zijn niet goed.
Werk dan eerst aan jezelf en zorg ervoor dat je je ook redt met de diervriendelijke middelen.
Alleen ruiters met een hele zachte hand en veel ervaring zouden er goed mee om kunnen gaan, maar als die ruiters dan zo goed zijn, waarom grijpen ze dan naar de hardere middelen?? Verward
Geen geduld ofzo?

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:24

Margreet"]
[quote="Josti schreef:
Alleen ruiters met een hele zachte hand en veel ervaring zouden er goed mee om kunnen gaan, maar als die ruiters dan zo goed zijn, waarom grijpen ze dan naar de hardere middelen?? Verward


In handen van zulke ruiters is dit geen hard middel...

Sporen vind je zeker ook zielig volgens dezelfde kromme redenering?
[/quote]
jawel het middel is wel hard, alleen ze gebruiken het mild, goh, als het middel niet hard zou zijn, neem dan gewoon een trensje Clown

en spoortjes vind ik niet zielig, ik vind een bit toch ook niet zielig, t gaat er alleen om WATVOOR.
sporen zo scherp als mespunten vind ik net zo belachelijk.
aan t been van een gevorderde ruiter zullen ze vast geen schade aanrichten omdat diegene ze nauwelijks gebruikt, maar waarom heeft ie ze dan om?

Ik ben geen liefhebber van onnodig harde middelen, ookal worden ze op de milde manier gebruikt, gebruik dan gewoon een mild hulpmiddel...gosh ben ik nou zo logisch of zijn bepaalde ruiters zo graag ingewikkeld?

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:31

Margreet schreef:
Josti, zegt "verfijning van de hulpen" jou iets?

ja dat zegt mij iets Lachen

wat niet betekent dat ik er een voorstander van ben, althans niet tot op zulke hoogte.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 150 bezoekers