Acchhh! Buddy is zijn klokkenspel kwijt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Acchhh! Buddy is zijn klokkenspel kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 22:35

Nou, vandaag zou het er dan van komen *bibber*. Buddy werd gecastreerd! Ik was express vroeg opgestaan om nog even de kliniek te bellen hoe laat ze kwam...rond 3 uur half 4 werd mij verteld. Dus ik express vroeg naar stal gegaan, om er zeker van te zijn dat ik op tijd was, en om hem nog even naar de wei te verplaatsen. Ik was er om 2 uur...heb samen met 2 stalgenootjes het erf aangeveegd, en om een uur of 4 hebben we de paardjes (zowel Buddy als Jay, die bij hem stond) naar de wei verplaatst. Dat was lachen! Lachen We kunnen van 3 weides 1 grote maken, dus wij Buddy een halster omgedaan, en Jay kregen we niet te pakken, dus die zou wel met Buddy meelopen...niet dus! Jay ging er als een speer vandoor richting de andere wei, en Buddy wilde er achteraan! In het begin kon ik hem nog wel houden, maar daarna niet meer en zette hij het op een lopen Bloos Ik hield vast en ben zo'n 30 meter meegehuppeld Knipoog Vervolgens heb ik hem maar losgelaten. Aangezien ze toch nergens heenkonden, vroeg ik me af waarom ik hem in de eerste plaats al aan de hand mee wilde nemen, en die kant niet gewoon had opgejaagd Verward Maargoed...dat maakte inmiddels niet meer uit. Het was prachtig mooi weer de hele dag...fijn dacht ik. Tot de veearts kwam Scheve mond Het begon te hozen! We hebben Buddy in een stal gezet, en besloten hem daar te castreren. Eerst een kalmeringsprikje (hij had nog niet op stal gestaan), en vervolgens infuus aangelegd. Wat zag dat er al eng uit! Ze moest echt veel druk zetten om die dikke naald erin te krijgen! Bloos *tandenbijt Knipoog* Eindelijk zat hij erop...kwam nog erg veel bloed uit, doppie erop, en verder gaan met de voorbereidingen. Toen het infuus aangesloten, en Buddy's oogjes vielen steeds verder dicht Lovers Toen hij klaar was om te gaan liggen ging het erom spannen. Hij moest wel op een bepaalde manier gaan liggen, zodat we goed zicht hadden natuurlijk. Ikzelf stond toen nog buiten de stal, en liet de anderen dat maar even doen. Ik ben als de dood iets verkeerd te doen! Toen lag hij eindelijk...maaaarrr...met zijn voorbeen onder zijn kont! Verward Bloos Scheve mond Ze hebben toen 5 minuten aan hem lopen sjorren en trekken, en eindelijk lag hij goed. Toen maar hopen dat hij niets aan die rare val over had gehouden. Toen hebben we hem vastgesnoerd, en de boel gaan desinfecteren. Ik was de anesthesist Haha! Ik hield zijn wakkerheidsgehalte ( Verward ) in de gaten en regelde het infuus. Zij was inmiddels aan het ontsmeteen, en ging aan de gang. Omdat ik bij zijn hoofdje zat, heb ik erg weinig van de castratie gezien. Ik zag haar wel flink in die tang knijpen, en hoorde vanalles kraken Bloos Na 20 minuutjes was het dan zo ver...het was afgelopen. Halstertje af...deuren dicht, en op zijn gemakkie wakker laten worden en op laten staan. Half uurtje later weer wezen kijken, en hij stond alweer...redelijk rustig, alleen nog een beetje bibberig. Hij was nog wel erg dronken Gaaaap Haha! Na een uurtje de bovendeur maar opengemaakt (was erg warm in de stal...uiteraard ging het zonnetje schijnen toen we eenmaal aan het castreren waren Frusty ), en na een uurtje of anderhalf lekker de wei op Lovers Hij wilde niet echt lopen, en het leek net op hij op eieren liep *LOL*

Alles is dus goed verlopen...hij heeft nergens last van, en loopt keurig (nja...naar omstandigheden dan Knipoog ). Het kan wel wat dikker worden zij ze omdat ze flink heeft moeten drukken e.d. Maar alles is goed gegaan. Thank GOD!!! Lovers

Nu heb ik dus een je-weet-wel-hengst Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:46

ah, de arme jongen!zomaar z'n mannelijkheid kwijt geraakt!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 22:47

Pluutje schreef:
ah, de arme jongen!zomaar z'n mannelijkheid kwijt geraakt!


En dan te bedenken dat hij morgen jarig is Haha! Lips are sealed Fijn verjaardagscadeautje... Scheve mond Lovers

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:50

nou ja zeg, colin, dat kan je toch niet maken!!! Haha!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:50

AHHHHHHH gossie toch... wat zouden de Buddyfans ervan zeggen?? Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:56

Arm beest...

Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:59

Hij vreest nu al wat hij volgend jaar voor zijn verjaardag krijgt............. Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 23:00

Buitenzorg schreef:
Hij vreest nu al wat hij volgend jaar voor zijn verjaardag krijgt............. Haha!

Inderdaad Lachen Nu krijgt hij zaterdag van mij lekker slobber...mét medicijnen...maar die neemt hij maar voor lief Knipoog Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 00:23

Arme Buddy...en arme XoNo...

Ben je niet blij dat het achter de rug is?
Nu maar hopen dat de wonden goed genezen.
Had je van de dierenarts (las ik het goed, was het een vrouwelijke dierenarts?) nog de opdracht gekregen op het zaakje af te spuiten en krijgt hij nu nog antibiotica, of hoef je helemaal niets meer te doen?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:11

arm beest Haha! , maar ook zonder klokkenspel is het een schatje hoor Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:05

Bruut! Tegen kleine kinderen durf je wel he?! Knipoog

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:07

Neem mensen van je eigen leeftijd!! Ga die hun balletjes maar afpakken ofzo!! Tong uitsteken

*let niet op mij ik wordt TE melig van een nacht niet slapen Frusty Haha! *

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:15

Dat op eieren lopen herken ik helemaal van de knollies van hier... Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 09:18

Als man zijnde lijkt mij dit dus een erg delicate aangelegenheid Haha! !

Nou ja, gelukkig is het nu achter de rug, hopenlijk geneest alles snel en je zal merken: binnenkort weet ´ie niet eens meer dat "daar" ooit wat heeft gezeten Pling !

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 11:14

Ach gompie, het arme beest. Toen hij wakker werd had hij zeker niet eens in de gaten dat hij in een stal lag, met al die drugs in z'n lijf.

Is ie niet boos dat je hem "geholpen" hebt? Onze hond keek ons een hele dag niet meer aan... Haha! Bij de da was ie nog blij ons te zien, maar zodra we in de auto zaten was het gedaan met de liefde. Gelukkig werken de dingen anders bij een paard....

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 14:22

Ach arme Buddy hihi, nog gefeliciteerd met je 2de verjaardag Lovers Party!!
Lekker feestvieren in de wei en eten Vork

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 14:24

Cassidy schreef:
Arme Buddy...en arme XoNo...

Ben je niet blij dat het achter de rug is?
Nu maar hopen dat de wonden goed genezen.
Had je van de dierenarts (las ik het goed, was het een vrouwelijke dierenarts?) nog de opdracht gekregen op het zaakje af te spuiten en krijgt hij nu nog antibiotica, of hoef je helemaal niets meer te doen?


Zeker blij! Ik was als de dood dat er iets mis zou gaan...maar ben blij dat alles goed is gekomen. Ik ga vanavond weer kijken hoe het met mijn humpie is, en of hij al een beetje wilt lopen, en hoe het met de zwellingen is. Ik mocht het niet afspuiten, maar heb een poedertje gehad waar 2 maal daags anderhalve schep van over zijn voer moet. Maar mocht het te veel gaan zwellen, moeten we even bellen (hey! Dat rijmt Cool )

Maargoed, vandaag is Buddy jarig mensen! (Mag het niet in een apart topic...dan maar hier Tong uitsteken ) Party!!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:15

GEFELICITEERD met je je-weet-wel-hengst Haha!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:19

Arme buddy Verdrietig *LOL*

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:21

Ahh... Arm beest en dat nog wel net voor zn verjaardag! Knipoog

Gefeliciteerd!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:10

GEFELICTEERD!!!!!!!!!!!!
nou jah met zijn verjaardag dan heh Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 18:28

Hinnikt hij nu ook hoger?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 23:23

Yootha schreef:
Hinnikt hij nu ook hoger?


Neej, dat nog net niet! Knipoog Hij heeft nog een beetje moeite met hinniken omdat dat druk zet op zijn lichaam...dus wanneer hij wil hinniken dan begint hij hééél zachtjes, en gaat steeds harder *LOL* Gelukkig maar, want dan schrik ik me ook niet elke keer het lazarus als hij weer wat ziet waar hij om kan gillen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 16:38

En hoe gaat het vandaag met de patient? Is het zaakje erg gaan zwellen? Loopt hij alweer buiten met zijn vriendjes?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-02 20:49

Cassidy schreef:
En hoe gaat het vandaag met de patient? Is het zaakje erg gaan zwellen? Loopt hij alweer buiten met zijn vriendjes?


Vandaag is de wond weer wat gaan slinken, er loopt langzaam aan wat geel vocht (ontstekingsvocht) uit, dus dat is mooi. Hij loopt elke keer in het begin een beetje stijf, maar dan steeds beter (zie verslag van Billy).