IJsco nog niet weg (?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-01 10:26

Nou is mijn zus gister toevallig de eigenaresse van IJsco tegengekomen. Zoals jullie misschien weten komt IJsco van een huifkarbedrijf en ligt zo'n bedrijf van oktober tot mei stil, zodat ik IJsco deze periode mocht lenen. Maar nu blijkt door de MKZ dat ze nog geen ritten organiseren. Waarschijnlijk hebben ze IJsco maar maximaal 2 maandjes nodig dit jaar. Dus ik mag hem zo lang lenen als ik zelf wil.
MAAR nu zit ik dus voor mezelf met een probleempje. Ik ben dus al op zoek geweest naar een vervanger voor als IJsco weg moest, en dat is Daisy, een zeer pittige merrie. Het lijkt me een uitdaging om met haar bezig te gaan deze zomer, ze vindt werken leuk. En dat is het probleem met IJsco: die houdt dus NIET van werken. Nu moet ik kiezen of ik IJsco terug ga brengen en Daisy ophaal of dat ik IJsco lekker lang laat staan bij ons. Het liefst zou ik IJsco voor de gezelligheid en Daisy voor het rijden hebben. Maar ja, ik moet nu eenmaal kiezen. (wat een luxeprobleem) Ik kan dus IJsco nog lekker 2 maandjes bij zijn oude vriendjes in de wei gunnen, lekker niksen, daar houdt ie zo van, en Daisy de druktemaker hoeft niet helemaal gestoord te worden in haar stalletje van 2 bij 2 waar ze nu al 3 maanden staat. Toch wil ik IJsco liever niet kwijt want het is zo'n lieverd. Wat zouden jullie doen? Ik kom er echt niet uit. Verward

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 11:08

kun je niet ijsco nog lenen totdat ie weer terug mag, en dat je daisy als verzorgpaard houd, tot ijsco weg is? en haar daarna pas koopt...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-01 11:24

Voor de duidelijkheid: ik ga Daisy niet kopen.
Het zit zo dat ik anders IJsco nog wel tot eind juli heb en dat ik Daisy dan daarna ook nog wel kan lenen voor een half jaar, maar dan zit ik in de winter met een superfelle pony die constant buiten moet staan. Daar is IJsco dus geschikter voor, voor de winterperiode. Snap je nog? Verward

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:05

ow, ja ik snap het zo ongeveer (geloof ik?)
maar uhhh effies denken hoe je dat kunt doen...
poeh hee da's moeilijk, ik zou 't niet weten eigenlijk...

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 13:32

Ik denk dat ik Daisy zou doen, kun je lekker mee aan het werk en er wat van leren. goed voor je zelf en voor het paard, succes laat maar weten wat je keuze wordt.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:49

Het ligt aan wat jzelf prettig vind. Een rustig paard in de winter of een wat "drukker" paard. Met een drukker paard krijg je het in iedere geval niet koud. En je moet maar zo denken het is net zomer aan het worden. Dus die winter duurd nog effies. Kies voor het paard waar je je prettig bj voelt en waar je je op langere termijn prettig bij voelt en waar je langer mee kan doorgaan.
Sterkte

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:55

Tsja, een beetje een luxe-probleem is het inderdaad. Lijkt me echt een moeilijke keuze. Ijsco ken je natuurlijk avn haver tot gort. Natuurlijk is dat andere paardje dan een uitdaging! Hoop dat je snel een beslissing kunt maken!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 16:27

Als ze nog geen ritten organiseren dan heeft IJsco bij dat bedrijf toch ook zn geliefde rust, in de wei neem ik aan, of niet. en dat andere paardje is wel een uitdaging, en die doe je er geen plezier mee om na 3 maanden nog eens een hele tijd in een stal van 2x2 te staan, die doe je meer plezier door haar aan het werk te zetten. Ik begrijp wel dat je geen afscheid van IJsco wil nemen, maar ik zou toch voor dat andere paardje gaan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-01 20:01

Ja ik heb inmiddels mijn beslissing (bijna) genomen. Ik ga van de week nog een keer naar Daisy toe om te rijden en als het echt leuk is ga ik alles met de eigenaar regelen. En dan over 1 of 2 weken denk ik dat we haar dan ophalen en IJsco wegbrengen. En inderdaad wat Ylva zegt vind ik zelf ook wel: IJsco kan lekker in een supergroot weiland niksen met zijn vriendjes bij de oude eigenaars, vind ie vast niet erg! Hij mist dan wel zijn muesli en dagelijkse knuffel- en poetsbeurt maar ja. Ga hem gewoon lekker vaak opzoeken, is toch niet zo ver. En dan van de zomer lekker met Daisy aan de slag.