Wijken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 15:01

Let erop dat je paard rechtgesteld is. Als je wijkt voor het linkerbeen leg je je linkerbeen iets achter de singel. Je rechterbeen begrenst op de singel. Met je linkerteugel vraag je iets linkerstelling en met je rechterteugel begrens je, zodat de achterhand niet voor gaat.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 18:15

Ik doe het hetzelfde als jij Kim en ik heb ook een aantal boeken waarin het zo wordt beschreven en het zo van mijn instructeur geleerd. Ik 'veeg' hem ook niet, want ik leg alleen mijn been iets naar achteren en houd hem voorwaarts met het andere been. Bovendien...als je wijkt voor je linkerbeen, is het linkerbeen ook je binnenbeen...dus leg je het goede been naar achteren..

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 19:10

Zooooow een 8, das netjes!!!! Ik kreeg eerst 4en voor het wijken, steeds om verschillende redenen, zoals teveel halsbuiging etc. Ik probeerde dan teveel met de stelling op te lossen. Nu merk ik dat de verplaatsing van mijn gewicht (als ik dus maar rechtop zit..grijnz..) voldoende is, alleen dus iets begrenzen met buitenteugel en binnenbeen ietsje naar achteren en rijd ik ook 6en en 7ens. Laatste keer had ik trouwens in BEIDE proeven een 9 (!!! haha, ging uit mijn dak..) voor het X halthouden enkele seconden stilstaan, hihihihi!!!

Groetjes Suzanne


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 12:31

Maar, dat komt doordat je paard steeds fijner aan de hulpen komt als je verder komt in je training. Ik leg mijn been nu allang niet meer zover naar achteren als in het begin...misschien nu nog 1 of 2 cm achter de singel, anders gooit ie ook zijn kont voor. Om het hem te leren moest ik mijn been wel ver naar achteren leggen van mijn instructeur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, M_arjolein, Mark0919, Mieke, XXleonieXX en 44 bezoekers