Zijn jullie paarden verzekerd?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 11:15

Mijn paarden heb ik allebei sinds vorig jaar verzekerd, maar Razinda pas nadat ze geopereerd was. Had ik het maar ervoor gedaan, dan was alles van de operatie en nabehandelingen (4000 gulden ongeveer)vergoed, maar ja dat is achteraf praten... Nu is het gebit van Razinda uitgesloten. Ik heb ze beide niet volledig verzekerd, omdat het dan wel heel erg duur wordt. Ze zijn standaard verzekerd tegen brand, diefstal, dood (niet door euthanasie dacht ik, maar alleen als ze ter plekke neer vallen ofzo) en voor alle kosten die in de kliniek in Utrecht worden gemaakt. Met Jur heb ik daar al profijt van gehad, had vorige maand 1200 gulden kosten in de kliniek. Toch heb ik spijt dat ik Jur niet volledig heb laten verzekeren dan waren alle dierenarts kosten ook vergoed, en dan niet alleen, maar ook bijv. Rodinde zou zijn vergoed. Nu wil ik mijn paard door haar laten behandelen, maar het is hartstikke duur! Maar ja, niets meer aan te doen. Jurita is voor 10.000 gulden verzekerd en Razinda voor 7000 gulden. Ik geloof dat ik voor Jur iets van 450 gulden per jaar betaal en voor Razinda 350 (ongeveer). Ik ben verzekerd bij Hippo en tot nu toe ben ik erg tevreden. Het gaat mij er niet om dat ik geld krijg als ze dood gaan, maar omdat je soms hele hoge hoge hebt als een paard plotseling geopereerd moet worden ofzo. Vroeger vond ik het maar onzin, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik heb de kosten er in een jaar al uit!


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 12:26

Ik heb eerst ook allerlei offertes aangevraagd van verschillende verzekeringsmaatschappijen. Voor mij kwam Hippo daar het beste uit. Niet alleen vanwege het geld, maar ook om andere dingen. Zoals dat je meer zeggenschap over je paard hebt wat er mee moet gebeuren, zoals bijv. als hij geeuthaniseerd moet worden. Ik heb trouwens helemaal geen eigen risico en ik ken mensen die 100 gulden of 150 eigen risico hebben, is heel verschillend geloof ik.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-01 00:21

Als je paard wordt ingevorderd, is het altijd zo dat je hem kan terug kopen. Hippo is er het makkelijkst in, je kan zelf alles bepalen. Ik zou persoonlijk mijn paard terug kopen voor slachtprijs en dan zelf bepalen wat ik doe. Maar zelfs nu mijn paard is afgekeurd, blijft ze gewoon verzekerd. Ik dacht dat ze haar uit de verzekering zouden halen maar nee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Getty_Maan, Hicaria, Marcato, N_B_N, Nouki_poek, onpaard, Plus_en_Min, Vagabondo en 32 bezoekers