Gelukt!! Chaps in mijn maat!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Gelukt!! Chaps in mijn maat!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 09:17

Naar aanleiding van dit topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=57757 van gisteren op VMR, kan ik jullie melden dat ik EINDELIJK goed passende chaps heb gevonden!

In eerste instantie had ik al chaps besteld via Divoza gistermiddag, maar toch kon ik het niet laten om na mijn werk even langs Theo Kevenaar in Arnhem te rijden, op zoek naar de chaps van Kieffer, waarvan gezegd werd dat ze over het algemeen wel passen bij wat dikkere mensen. Ik kwam binnen en legde mijn verhaal uit: geen probleem! De verkoopster pakte een paar Kieffers maat XL uit de kast, en ze pasten direct! Ik weet echt niet wat ze me bij die andere ruitersportzaak (Olympia) allemaal hebben willen aansmeren, maar daar paste echt niets..... daarom was ik ook zo "wanhopig" op zoek naar goed passende...... Knipoog Knipoog

Maar goed, chaps gekocht (en ook maar gelijk een nieuwe rijbroek van Euro Star met lederen zitvlak, en een nieuw halster plus touw voor Babet... Bloos ). Heb alles thuis direct aangetrokken en ben gaan rijden. Jeetje zeg, het leek wel of ik zat vastgelijmd aan het zadel! Echt een enorm verschil joh, rijden met chaps (en broek met lederen zitvlak) of rijden met gewone paardrijbroek met kniestukken, en jodpuhrs en lange sokken.....
Ik heb een geweldige galop kunnen maken en heb ook hele stukken kunnen doorzitten, dat ging altijd een beetje moeilijk. Ik was gelijk weer een stuk zekerder van mijn eigen rijkunsten, dit ziet er vast en zeker stukken beter uit. Ik had natuurlijk wel geleerd inmiddels om zonder al die "hulpmiddelen" ook een vaste zit aan te meten, maar toch is het wat lastiger. Dit ging echt super nu!

Nou ja, misschien kom ik over als een blij kind, maar ik ben gewoon enorm blij dat ik dus gewoon zonder al te veel moeite chaps heb kunnen vinden. Ze zijn er zelfs nog in een maat groter van Kieffer, XXL. De chaps van Divoza die ik besteld heb, heb ik gelukkig nog kunnen annuleren. Die waren ook twee keer zo duur, trouwens.

Bedankt voor jullie reacties nog, gisteren!

Grtz, Marieke

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:35

wow gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf Lachen
Ik denk dat ik dan toch ook maar ga kijken, want ik wil er wel chaps bij naast mijn rijlaarzen.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:54

Goed dat je toch wat gevonden hebt. Gelukkig houden ze steeds meer rekening met de wat gezettere medemens.

Waar zit die Theo Kevenaar trouwens? Ik werk in Arnhem en ga daar dus nog wel eens geld uitgeven in de paardensportzaak, maar ik wist niet beter of alleen Olympia zit in Arnhem.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:07

Ik zei het! Haha!
Goed zeg!
Bij Divoza hadden ze niet in XXL (niet gezien).
Ik denk dat ik ook zo'n soort berichtje ga tikken als mijn leren laarzen binnen zijn Schijnheilig Knipoog

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 10:59

Esther"]
Waar zit die Theo Kevenaar trouwens? Ik werk in Arnhem en ga daar dus nog wel eens geld uitgeven in de paardensportzaak, maar ik wist niet beter of alleen Olympia zit in Arnhem.
[/quote]

Er zitten er nog meer:

Horsevan Productions
St. Antonielaan 187
6821 GG ARNHEM
026 351 83 94
(Deze ken ik eigenlijk niet)

Kevenaar Ruitershop
Ringoven 18
6826 TR ARNHEM
026 361 11 97
(Zit op het industrieterrein bij Presikhaaf, waar ook Jan Willekes en die grote autobedrijven zitten)

Ton Scholten Ruitersportspeciaalzaak
Weverstraat 21 22
6811 EM ARNHEM
026 445 52 34
(Dit vind ik persoonlijk niets, is een winkel die vanalles voor de hobbie verkoopt, dus ook visspullen en dergelijke. Ze hebben een klein assortiment).

Ikzelf vind Theo Kevenaar ook veel beter dan Olympia, al was ik er nu voor het eerst. Ze hebben een enorm groot assortiment, en het is ook nog goedkoper. Je wordt er goed geholpen, dus succes!

[quote="Sjimmy schreef:
Ik denk dat ik ook zo'n soort berichtje ga tikken als mijn leren laarzen binnen zijn


Groot gelijk! Ik vind het iig leuk om te lezen....

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:03

Ik (kuitmaat 43 cm) kan die kieffer chaps niet vinden op de divoza site. Weet iemand waar ik ze hier in de buurt (Amsterdam) wel kan vinden/ bestellen?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 11:18

dimmelim schreef:
Ik (kuitmaat 43 cm) kan die kieffer chaps niet vinden op de divoza site. Weet iemand waar ik ze hier in de buurt (Amsterdam) wel kan vinden/ bestellen?


Hoi Hoi,

Volgens mij zijn dit ze:

Afbeelding

Er staat niet bij dat ze van Kieffer zijn, maar de prijs klopt precies met dat wat ik gisteren heb betaald, en ook zien ze er hetzelfde uit. De omschrijving erbij is als volgt: "Exclusieve minichaps. Voorzien van elastiek en sluiten daardoor perfect aan. Sluiting d.m.v. een rits. Optimaal draagcomfort. Vervaardigd van wasbaar kunstleder".

Ik denk dat dat ze zijn, hoor. Maat XXL is alleen niet via Divoza te bestellen, volgens mij.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:01

Divoza verkoopt deze chaps onder de naam Minichaps Legs volgens mij, dit omdat ze nu niet meer van Kieffer zijn, maar wel exact hetzelfde. Inderdaad passen deze vrijwel altijd wel bij mensen met dikke kuiten. XXL heeft Divoza idd niet, misschien wel te bestellen, maar ik denk het niet.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 12:33

Naz schreef:
Divoza verkoopt deze chaps onder de naam Minichaps Legs volgens mij


Ja, dan zijn het dezelfde als die ik een paar berichten naar boven heb afgebeeld.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:31

Ik ben ook zeer te spreken over Theo Kevenaar.
Heb bij hem ook mijn zadel gekocht, ze hebben een zadelservice.
Verder nog veel meer spullen gehaald, zoals mijn Buccas regendeken.
En hij is inderdaad niet zo duur!

Olympia vind ik op zich wel leuke spullen hebben, wat meer shabrakjes dan bij Theo, maar ze zijn over het algemeen wat duurder en het personeel....
De meiden in die winkel zitten je gewoon weg te kijken, niet normaal. Het lijkt wel dat ze alleen maar gezellig met z'n allen willen kleppen en als klant krijg je het gevoel dat je hen 'stoort'. Nou ja Verward

Nee dan is het bij Theo veel gezelliger en mag je zolang rondneuzen als je zelf wilt ook al koop je niks. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 17:33

Knipoog Toch maar naar Theo gegaan.
Ik ga er ook voor allen heen. Wanneer iets kapot is maakt hij het direct en dingen die niet standaard passen kan hij voor je op maat maken.
Bij Olympia loop ik alleen naar binnen als er uitverkoopjes zijn. Want daar verkopen ze dus wel kleding van ANKY, Pikeur, BR en noem maar op. Olympia is meer gericht op alles rondom het paard, Kevenaar heeft goed spul zonder fratsen voor een normale prijs en je krijgt altijd een vakkundig advies.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 01:00

Ik ga ook veel liever naar kevenaar dan naar olympia!
Vooral als ik niet specifiek voor iets ga maar gewoon even wil rondkijken.

Bij olympia zitten ze meteen op je nek en ze volgen je tot elk hoekje van de winkel.
Bij kevenaar kwam ik een keer binnen terwijl iedereen pauze had. Ze vroegen of ik hulp nodig had, nee dus ik wilde even rondkijken, nou er werd meteen gevraagd of ik het erg vond dat ze nog even bleven zitten (zaten namelijk aan de koffie) nou vond ik niet erg en toen zeiden ze nog van: als je koffie wilt dan kom maar!

Je kunt daar echt uren snuffelen zonder iets te kopen en niemand die je de winkel uitkijkt.

Heb me van de week nog even helemaal over alle modellen zadels laten informeren terwijl ik er meteen bij had gezegd dat ik nu nog niets wil kopen werd ik toch heel goed geholpen.
Geen moeite teveel!

Bij olympia moet je vaak smeken om een beetje extra achtergrond info.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:43

Waar zit die theo kevenaar dan. Nu wil ik er ook eens gaan kijken Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 11:32

Theo Kevenaar zit op het industrieterrein (ijsseloord geloof ik) waar ook veel autodealers zitten.
Niet ozo heel fijn bereikbaar met het openbaar vervoer (vanaf de halte moet je nog een eindje lopen) maar des te fijner met de auto!

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:31

teo kevenaar is in de meeste dingen goedkoper.
ik vind dat ze bij teo kevenaar je ook veel beter helpt.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:26

hoi!
hee divoza heeft ook wel chaps voor dikke(re) benen hoor!
ik heb namelijk mondoni exclusief, maat xl en die zitten geweldig. ze zijn alleen wel vrij prijzig, mijn eerste paar kostte 130 Gulden, en mijn tweede paar een jaar later 18 euro, en die liggen dus nog in de kast voor als de eersten helemaal af zijn.
ze zijn heel erg mooi, helemaal leer, geen suede en met rits en drukknopen., met jodphurs lijkt het net of je leren laarzen aan hebt.
die van kieffer met dat elastiek heb ik idd ook aan gehad maar die stonden minder mooi (door het rekken van het elastiek) vond ik en ze voelden wat slap, maar goed,
gefeliciteerd met je aankoop!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:30

Dan weten ze bij Divoza wat ze ZEKER in hun assortiment moeten opnemen, de maat XXL

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:35

germie schreef:
Dan weten ze bij Divoza wat ze ZEKER in hun assortiment moeten opnemen, de maat XXL


Waarom? Praktisch iedereen past in de XL. Heb het nooit meegemaakt dat iemand daar niet in past, en dan zijn er ook nog aanpasmogelijkheden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:48

NOu, ik ken mensen die de Xl echt niet passen hoor, ikzelf gelukkig wel

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:08

Hmm, ik heb toch heel andere ervaringen met Olympia en Theo Kevenaar!

Ik word bij Olympia altijd heel vriendelijk geholpen, kan rustig rondstuffelen en als ze vragen of ze me kunnen helpen zeg ik dat ik even wil rondkijken. Nooit een probleem.

Maar dan Theo Kevenaar. Ben daar nu een keer of 5 geweest en kom er nooit meer! Wat een nurkse k***thommels! En probeer maar niet iets te laten repareren (wat ze nota bene zelf gemaakt hebben!). Dan word je bijna de winkel uitgescholden!

O ja, en die zogenaamde kortingen van Theo Kevenaar, ze zetten standaard 10% bovenop de prijzen en zeggen dan bij de kassa dat je 10% korting krijgt. Waarom dan niet gewoon je artikelen eerlijk prijzen?

Nee geef mij Olympia maar, maar ja, zo heeft iedereen z'n eigen ervaringen blijkt wel weer.