lucky is geschoren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 23:45

Hoi Lonneke,

Fijn dat het steeds beter gaat met Lucky, ik heb het hele relaas kunnen lezen hier op Bokt en ik heb enorm veel respect voor het werk wat je doet en wat je voor hem over hebt!

Ik heb alleen het idee dat je de sedalin te lang hebt laten rusten, een half uurtje is voldoende en na 2 uur is het al zowat uitgewerkt! Mijn vriend is kliniek manager bij een veterinaire organisatie en ik heb het voor de zekerheid aan hem nagevraagd maar 2 uur is echt te lang.....En paarden die echt in paniek zijn breken zowiezo door de sedalin heen.

Heel veel sterkte en succes verder!!!

Groetjes,

Debby



Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 09:08

Hoi Lonneke,

Het zal waarschijnlijk ook nog wel 8 uur in het paard zijn lichaam blijven en ik kan me voorstellen dat het als een pre-anesteticum gebruikt wordt waardoor de daadwerkelijke verdoving zogezegd makkelijker "pakt" en het paard dus niet tegen de verdoving gaat vechten, (lees) adrenaline aanmaakt waardoor de echte verdoving niet werkt. Maar voor het werkt wat jij er mee wil doen is 2 uur wachten te lang omdat het effect van de sedalin dan al beduidend minder is geworden....

Groetjes,

Debby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers