Raar paard/Rare vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Raar paard/Rare vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 17:51

Een tijdje geleden is er bij ons op stal een nieuw paard gekomen: een Hannoveraan. Hij was zwaar vermagerd en was ontzettend bang.
Als hij uit de paddock werd gehaald was het een en al schrikkerij voordat hij weer op stal stond. Dat gaat nu steeds iets beter. Maar als je hem aan wil halen moet je dat heel voorzichtig doen, even tegen hem praten en dan komt hij soms wel. Als je hem eenmaal aan het aaien bent wil hij ook niet meer dat je weggaat, heel lief, dan houd ie je met zijn hoofd tegen voordat je de stal uitloopt zo van 'hé dooraaien jij'.
Mijn vriend heeft vroeger bij zijn stiefvader op een paardenhouderij gewerkt. Hij was voornamelijk staljongetje en moet nu van paarden weinig meer hebben. Hij vindt het tijdverspilling en onzin dat we elke dag hun stront moeten opruimen Haha!
Maar ja, laatst was hij even bij ons op stal, we lopen langs de paddocks en daar komt Whisky aan, heel (HEEL) zachtjes hinniken en hij loopt regelrecht op mijn vriend af. Ik stond in een andere paddock toe te kijken Knipoog Whisky loopt vlot naar mijn vriend toe en laat zich uitgebreid over zijn koppie en hals aaien Verward Ik stond er echt naar te kijken van HUHHH...
Zo hebben ze wel 5 minuten bij elkaar gestaan, ik kwam eraan lopen en mijn vriend zei meteen 'volgens mij ken ik dit paard van vroeger ofzo'.
Ook deed Whis heel anders dan anders, helemaal niet bang of wat dan ook. Ik heb eens nagevraagd en Whisky is nu 10, dus niet zo jong dat het niet zou kunnen, maar hij is altijd van een Duitse man geweest. Waarna ik dacht 'okee dan kan het dus niet'. Maar mijn vriend vertelde dat zij (in Emmen) veel contact hadden met een Duitser die ook wel eens paarden bij hun had staan.
Dus het zou kunnen maar je komt er nooit achterr.
Raar is dat he, dat je gelijk het gevoel hebt van 'heeeeeee die kennen elkaar'.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:58

dat is wel erg vaaaaaag. maar wel leuk eigenlijk!!

linda

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:01

Goh dat is stoer zeg! Maar wel erg gaaf om te zien zoiets!!!! Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:09

Gaaf om te zien, bijna ontroerend Lachen

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 22:12

Aaaaah , wat lief ..... Lovers .

Wil je vriend geen paard toevallig *hint,hint* Schijnheilig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 02:04

Het zou best kunnen hoor, paarden vergeten zoiets niet.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:45

jeetje... kippenvel krijg ik van zo'n verhaal.

Ik weet ook nog steeds heel zeker dat Kaminka mij na 9 maanden herkende, ze hoorde mijn stem en ze begon te hinniken.... Als ik daar nog aan denk staan mijn nekharen meteen weer overeind.

Bijzondere ervaringen zijn dat.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 14:11

lief zeg Lachen
das wel bijzonder dat je zoiets niet vergeet, zo'n gevoel van herkenning