verveling bij je paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid21
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-01-02
Woonplaats: Noord Brabant

verveling bij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 17:50

Wat kun je doen als je paard zich verveelt op stal.
Hij staat regelmatig 's ochtends buiten.
Met een bal doet hij niets.
Equiball vindt hij eng en raakt gefrustreerd als er niet voldoende (naar zijn zin) eten uitkomt. Er hangt nu een Likit in zijn stal, maar ook hier doet hij niets mee.
Iemand een idee??

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:09

Met een paar soortgenoten de hele dag buiten! DE ultime oplossing tegen verveling. Hoop ik wel voor je dat die mogelijkheid er is natuurlijk.
Ik heb nog nooit een paard gezien dat iets doet met die speeltjes, behalve zich eraan ergeren. Die equiball geeft inderdaad nogal eens frustraties, hoewel ik ook paarden ken die zich er uitstekend mee vermaken.
Zorg dat er wat te knabbelen is in de vorm van hooi o.i.d. en voldoende beweging geven wil ook wel helpen, mits voldoende afwisselend.
Succes

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 22:26

de hele dag buiten laten lopen als daar de mogenlijk heid voor is.En ik weet niet hoelang je je paard hebt,maar als hij altijd gewent is geweest buiten te lopen en nu meer op stal moet staan is dat natuurlijk een overgang. Als hij op stal staat kan hij dan naar buiten kijken,want dan heeft hij natuurlijk al iets meer afleiding.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 22:34

Mijn paarden zijn wel af en toe aan de gang met zo'n speciale bal, ook zijn ze wel eens bezig met een oude kerstboom.
Verder gooi ik er wel eens een beuketak bij en ook van die afzetpionnen vinden ze wel grappig.
Maar niets schijnt zo lekker te zijn als hindernismateriaal, maar dat heb ik al weggezet want ik heb al neit al te veel balken meer Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 22:38

Ja als het ff kan, is het natuurlijk het lekkerst voor hem om hem de hele dag naar buiten te doen met vriendjes.
Ultieme oplossing tegen verveling. Knipoog

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 12:42

voor mys heb ik eindelijk iets gevonden ik heb een grote tak opgehangen aan 2 strotouwtjes en nou is die daar uren zoet mee om er in te buiten en te doen. ook een skippybal vond hij wel wat en een pion

ingrid21
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-01-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 17:49

Hij komt meestal alleen 's morgens buiten, en hij krijgt voldoende kuilgras. Maar als hij te lang buitenstaat gaat hij andere paarden op lopen jagen net zolang tot hij een trap van een ander paard krijgt.
Hij verveelt zich ook als hij te lang buiten staat. En pest de andere paarden net zolang tot hij helemaal onder de wondjes zit.
Ik heb hem al 4 jaar en heb veel geprobeert maar zelfs met voldoende gras te eten gaat hij klieren