Ik heb de nieuwe hoefsmid langs NH

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:46

Mijn viend is ook in opleiding hij moet over twee maanden examen doen. Hij doet er ook nog wel lang over twee a twee en een half uur voor rondom beslaan. Hij zou alleen nooit een paard zo achter laten. Als het te land gaat duurt doet hij eerst de voorvoeten en dan bv de volgende de achtervoeten. Overigens neemt hij geen klanten aan voordat hij gediplomeerd is. Hij doet wel al een hele tijd mijn paarden waar ik overigens erg tevreden over ben. En mensen die mij kennen weten dat ik een hele grote zeur ben,....hahah. Tja, ik had de beste smid van NH, al 12 jaar, dan neem je niet zo gauw genoegen met een ander. Mijn hoefsmid is overigens de stagebegeleider van mijn vriend.


UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:26

Er had nog hahahah, achter gemoeten. Zo klinkt het een beetje hmpfff. Ik vind het de beste smid van NH maar er zullen er heus nog wel meer zijn die goed zijn. Het is overigens Jaap Huiberts uit Kwadijk.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:50

Geen haar op mijn hoofd die daar mee accoord zou gaan. In de leer of niet. Ik moet overigens zeggen dat de vorige leerlingen van mijn smid nooit aan mijn paarden zaten. Hij is daar heel steng in en pas als ze proefexamen hebben gedaan, dat is ongeveer 3 maanden voor het daad werkelijke examen, en ze daar een goed cijfer voor hebben gehaald wordt ie wat makkelijker en mogen ze meer doen aan de paarden. Helaas dah ik in dit geval wat minder in te brengen, hahahah. Volgens smid en vriend is het bekappen overigens het moelijkste en zeker het belangrijkste van het hele gebeuren. Er een ijzer onderslaan is zo moelijk niet. Immers als je de hoef goed kan bekappen is het aanpassen van een ijzer een fluitje van een cent.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Dartel, Domi_94, Elegance_, Lanoca, Maanon_, Nanu, noukso, Ptl4ever, Salinah, Schrompeltje, Selina, Telpeva, xMagnum en 127 bezoekers