Zucht... Wat wordt ik toch moe van sommige mensen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Zucht... Wat wordt ik toch moe van sommige mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:28

Bij de wei van mij, is ook wel eens een tuinman actief in de tuin ernaast. Een hele aardige man, met wel wat verstand van paarden van een jaar of 75. Niets mis mee.

Alleen kwam ik er een paar maanden terug achter dat ie gemaaid gras in m'n weiland gooide. Dat moeten we niet hebben! En al helemaal niet omdat m'n merrie daar zwaar allergisch voor is (krijgt ernstige astma aanvallen).

Ik heb hem dus vriendelijk gevraagd of ie dat niet meer wou doen. Nee, hij zou het niet meer doen.

Maar een maandje later lag er weer gras in. Ik heb de tuinman weer gevraagd of ie dat voortaan niet meer wou doen. Een dag later heb ik een keurig geplastificeerd papiertje opgehangen met 'gelieve niet te voeren' en uitleg daarbij waarom niet.

Maar vanmiddag lag er alwéér gemaaid gras in! Extreme duivel Boos! Hij is notabene door het hek moeten gaan, waar mijn keurige briefje hing. Wat denkt ie nou? Dat dat niet voor hem geldt?

Ik denk dat ie het niet kwaad bedoelt. Hij is absoluut een paardenfan, maar heeft er niet echt heel veel verstand van. Tien meter verderop is een zeer grote composthoop, dus ook dát is het probleem niet.

Maar toch... ik wordt er wel héél moe van nu hoor! Dringt het nou gewoon niet tot hem door na 2 x zeggen én een briefje? Pff.... vermoeiend dit...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:36

Oei, das idd niet helemaal zoals het hoort nee! Vooral gevaarlijk als je merrie er niet tegen kan! Jeetje, dat ie gewoon doorgaat snap ik echt niet!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:51

Carola,
Ik zou toch echt nog een keertje vragen of hij er wilt mee ophouden. Leg hem nog eens duidelijk uit dat je paardje allergies voor dit soort gras. Het is eigenlijk jammer hoor. Je wilt ergens geen ruzie erover maken omdat het een hele aardige man is, maar ik zou het heel jammer vinden als je paardje ziek zou worden. Is dus echt de moeite niet waard. Gewoon blijven proberen zou ik zeggen. Dit is een hele moeilijk situatie. Kun je geen groter bord ophangen in grote letters?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:51

Ja, ik baal er ook echt van. Het is vooral gevaarlijk voor m'n merrietje...
Ik kan er toch moeilijk een bewakingscamera neer gaan zetten?

Volgens mij is die man gewoon dement én analfabeet Haha!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:53

Kun je er geen tekeningetje van maken? Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:12

Tja,
bordjes....

Wij hebben weiland wat aan het achterste stuk aan een woonwijk grenst.
Toen we dat weiland kochten hebben we het gelijk laten omheinen met gaas om te voorkomen dat er kinderen in zouden lopen.
Aangezien we er al eens golfende mensen hadden aangetroffen en werd het al normaal gevonden om door het draad te kruipen om de honden uit te laten.
We hebben nu een hek van 1.50 hoog met bovenop prikkeldraad en speciale afstandshouders met schrikdraad.
Aan de binnenzijde van het hek had ik "Niet Voeren" bordjes opgehangen, die kon je dus door het gaas heeb lezen.
Kwam ik er van de week achter dat ze dus door het prikkeldraad heen hebben gehangen en de bordjes er afgerukt hebben Boos!
Daar word ik toch wel zo nijdig van!!!!
Bordjes a 10 gulden per stuk gewoon eraf rukken en wegpleuren, vraag me niet waarom mensen dat doen.
Gelukkig hebben wij paarden die eigenlijk nooit aan het hek staan, ik heb het in iedergeval nog nooit gezien dat ze naar mensen toe neigden.
Ze vinden het gras veels te lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:52

Zo hebben wij last van mensen die denken dat een weiland een vuilnisbak is Verward
De paarden staan bij m´n vader die schaapherder is en dat trekt nogal toeristen aan.
Langs 1 van de weilanden staan pick-nicktafels en bankjes en ook een grote vuilnisbak, toch moeten we het weiland elke dag controleren omdat mensen hun troep gewoon over het hek in het land gooien ipv in de vuilnisbak.
In het weekend en in de vakantie kunnen de paarden zowiezo niet in dat weiland ivm met voeren door toeristen.
Mensen hebben inderdaad moeite met lezen van bordjes, behalve als er "pas op schrikdraad" op staat.
Die hangt er al jaren en is nog nooit weggehaald of vernield Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:43

Hmm dat is wel erg vervelend, zou Snoopy daarom zo`n last hebben gehad van haar allergie.. dat zou het wel verklaren natuurlijk.

Wat je er verder aan kunt doen weet ik ook niet, ik denk dat die man een beetje een plaat voor zijn kop heeft.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 12:51

Ik heb hem er net weer op aangesproken, en hij zou het niet meer doen beloofde ie... Ik ben benieuwd...
Hij had van een kennis gehoord (die DA is notabene!), dat het geen kwaad kon en het leek hem wel lekker voor m'n paarden omdat ze niet zoveel gras op het land hebben.
Ik heb hem uitgelegd dat het écht niet goed is, en ik hoop dat ie het nu snapt.... Ik ben benieuwd....

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:05

Tsjaa sommige mensen snap je niet. Misschien kun je een tweede afrastering maken zodat er een soort buffer ontstaat. Dan kan hij er niet meer bij.
Ik heb ook een buurman waar je grijze haren van krijgt. Hij is heel precies en heeft een zwembad.Is hij daar folie overheen aan het leggen en dat daar doet hij werkelijk een kwartier over. Een milimeter naar voren, twee naar achter, en ondertussen blijft het maar ritselen. En het enige waar hij zich druk over maakt is dat het paard over de omheining springt en in zijn tuin landt. Of ik er nou afvlieg of niet.......
Zie je het al gebeuren, een paar springt naar het enge toe zeker. Die man denkt geloof ik dat paarden fietsen zijn ofzo.

nou doegie en veel succes met je "lieve" buurman

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:53

Leg hem duidelijk uit wat er kan gebeuren als je merrie dit op eet.
en wees iets duidelijk. Je bent wel duidelijk, maar misschien moet je het op een iets andere toon tegen hem zeggen. Op zich is het aardig van hem, maar misschien een bordje neer hangen met " GEEN GEMAAID GRAS HIER NEERLEGGEN !!!! TEN STRENGSTE VERBODEN !!!!!!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 14:04

Mikkie schreef:
Misschien kun je een tweede afrastering maken zodat er een soort buffer ontstaat. Dan kan hij er niet meer bij.


Dat is er zelfs al! Hij loopt gewoon met kruiwagen en al de wei in door het hek heen (waar het briefje op hangt).
Ik heb hem dus aangesproken (zie bericht van mij hierboven), dus ik ga eerst wel even afwachten... Hij is een goede vriend van m'n weide-eigenaresse, dus om nou te gaan schelden/boos worden... nee, dat wil ik niet. Het is echt een aardige man die mij ook regelmatig helpt met de wei. Maar volgens mij heeft ie het nu wel begrepen en doet ie het niet meer....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:54

Sloten op het hek, en de band van zijn kruiwagen leksteken Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:59

Erg vervelend.. beetje naief misschien??
De staleigenaresse bij ons op stal wil het ook maar niet leren.. Als een van de weinige vertel ik elke keer een of meerdere dagen van te voren dat ik een wedstrijd heb, en dus vroeg kom en mijn trailer pak. Maar ELKE keer weer staat er wat anders voor.. De ene keer is het hun eigen auto, de andere keer een trekker. En om ze4 dan om 6 uur 's morgens wakker te gaan bellen.. Kost dus altijd erg veel moeite.. Ze heeft beloofd 'm morgenochtend vrij te laten staan, zodat we 'm zo kunnen pakken.

Even offtopic.. Carola, hoe staat Ed? Ik bedoel, hebben jullie een eigen wei en stal, of huur je die? En staat hij van de zomer dag en nacht op de wei of gaat 'ie 's nachts toch nog op stal? Ben nieuwsgierig Haha!

GGroetjes