Terug van Utrecht....artrose...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Terug van Utrecht....artrose...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 21:12

Ik ben vandaag weer naar Utrecht geweest met Reus.
Hij heeft ander speciaal beslag gehad, hij moet weer op rust, we mochten net weer heel even er op zitten en losgooien maar dat mag helaas niet meer. Hij mag een beetje stappen, en als hij over 5 weken niet beter loopt komt het misschien, helaas niet meer goed???
Hij heeft weer quadrisol, en ik heb primeval besteld. Misschien probeer ik ook nog Rodinde???
Hij heeft dus artrose in zijn linker kogelgewricht.
De dierenarts was helemaal weg van hem, en dat ben ik natuurlijk ook, ik hoop zo dat hij nog goedkomt, hij is nog zo jong!!!
Wie weet gebeurt er nog een wonder?? Duim, duim.
Ik hoop dat hij wat rustiger blijft als vorige keer!!! O, ik vind het zo zielig, het is zo lekker weer, had ie lekker in de wei kunnen genieten,.
Hij moet trouwens op rust omdat er een ontsteking zit.
Er is 1 pluspuntje: De da vond hem wel beter lopen als vorige keer(ongeveer 2 maanden geleden.)
Groetjes Monique.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:16

oh wat balen zeg...
hopen dat het wat verbeterd, dat je weer kunt rijden.
sterkte ermee!!
toedeledoki
gillian

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:23

Wij gebruiken nu een paar weken Primeval voor onze bouvier van 11 jaar die atrose in haar voorpoten heeft en ze loopt al beter.
Het duurt ruim een maand voordat het voledig werkt dus het ziet er goed uit Haha!
Ik hoop dat het voor reus ook helpt, veel succes ermee.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:35

Wat balen zeg, voor zo'n jong dier! Heel veel succes en ik zal voor je duimen dat het idd aanslaat!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:23

Bedankt, ik hoop t ook zo!!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 07:37

He Monique, wat vervelend zeg! Het leek er net op dat het weer beterr ging. En Reus was zo blij dat 'ie weer naar buiten mocht. Ik had echt op goed nieuws gehoopt voor jouw en Reus. Nou ik zal weer heel hard voor jullie duimen, het moet gewoon goed komen. sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:51

He bah, wat vervelend allemaal maar weer zeg...
zit ook steeds maar niet mee. Primeval is heel goed spul, hier op stal word het ook gebruikt met goed resultaat.
Sterkte!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:59

Dat is vervelend zeg! Sterkte hoor.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:27

Wat een pech heb jij met je paarden!!! Daar blijf ik me over verbazen. Alsof je nog niet genoeg voor je kiezen hebt gehad! Knap dat je aldoor zo optimistisch blijft.

Dat primeval schijnt inderdaad goed te werken, en Rodinde is misschien ook nog een optie. Het is allicht het proberen waard.

Succes met Reus!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:09

he wat balen zeg ik zal duimen dat die de volgende keer beter loopt.

Misschien kan Antoine de Bodt nog wat voor je doen. Hij helpt paarden met hoefkatrol maar misschien heeft hij nog goed tips voor je. We hebben hier al vaker over gesproken hier op bokt en iedereen was positief.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:45

Primaval heeft onze 17-jarige pony geweldig geholpen, het spul geeft na een week of 3 geweldig resultaat, het is duur, maar zeker de moeite van het proberen waard. Succes ermee

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 11:44

Bedankt allemaal!!!
En Mieke...het is idd. afentoe heel moeilijk maar voor mij gaat de zon heus ook wel een keer schijnen!!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:56

Hai moniquelucky, wat ontzettend K*T zeg allemaal. Ik weet hoe je je voelt.......(bij mijn 4,5 jarige ruin hebben ze ook 4 weken geleden artrose geconstateerd.)

Als ik je 1 raad mag geven, ga zoveel mogelijk van je paard genieten (hoe raar die gedachte ook is, je paard is nog niet geheel afgeschreven en je kan er nopg onwijs veel mee doen........) vond ik de eerste paar weken ook moeilijk, maar gelukkig weet je wat er aan de hand is en kan je je paard ermee helpen (wat je dus al gaat doen door hem supplementen te geven en speciaal beslag!)

Heel veel succes Knipoog

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 13:32

Dank je, Napoleon.
Wat geef jij je paard??? En heeft hij speciaal beslag, loopt hij al beter???
Jij ook veel sterkte!!!
Groetjes Monique.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:25

moniquelucky schreef:
Dank je, Napoleon.
Wat geef jij je paard??? En heeft hij speciaal beslag, loopt hij al beter???
Jij ook veel sterkte!!!
Groetjes Monique.


Mijn paard krijgt op dit moment Equiflexion van de paardendrogist. Ik had de keus tussen dit of Primeval, maar ik kon de benodigde suplementen die goed zijn voor paarden met Artrose niet terug vinden in de Primeval. Daarbij kreeg ik steeds geen reactie van klaver4dieren en ook niet van de website op mijn vragen, dus heb ik gekozen voor Equiflexion. Een vriendin van mij gebruikt dit al een behoorlijke tijd en ziet echt resultaat..... dus vandaar!

Verder krijgt Nappie 27 mei in Utrecht zijn speciaal beslag, ik kan je dus nog niet zeggen of hij beter loopt en ook niet omdat hij nog steeds een kogel blessure heeft (die los schijnt te staan van de Artrose) ben wel erg benieuwd wat voor beslag ze er om gaan gooien.

Trouwens wat ik nog wel van plan ben om te gaan proberen in de toekomst bij mijn paardje is magneetveldbandages. Daar hebben ze hele goede resultaten mee geboekt in o.a. Duitsland en Amerika. Ook wil ik zodra ik weer mag gaan rijden speciale stijgbeugels die schokken opvangen, zowel bij de ruiter in knieen en enkels en bij het paard in de gewrichten. Misschien ook een idee voor jou Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:13

Ik weet hoe je je voelt,, succes ermee.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:11

succes!

jij hebt ook altijd pech he! Scheve mond

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:15

Jee Monique, wat balen zeg. Ik had zo gehoopt dat het er beter uit zou zien voor jullie.
Maar hij is echt niet afgeschreven hoor.

Veel sterkte,
Liefs Suzanne

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-02 13:51

Bedankt Suzanne!!! Ik ga nog veel voor hem proberen!!!
Wie weet komt hij nog goed!!!?

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:07

Oh wat balen zeg maar zoals de mensen hier al zeggen er is nog genoeg aan te doen! Echt waar!!
Positief blijven denken het is moeilijk ik weet het maar het helpt!

Succes ermee!!! Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:46

phoe nou succes. ik heb ook een pony gezien die op zes jarige leeftijd vreeselijke artrose had en die is ook vrij goed gekomen. ze reden in iedergeal geregeld op hem.