Aangevallen door haan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Aangevallen door haan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 11:02

Gister ging ik naar Charmotte en Bucephala.
Er lopen daar ook een haan en een kip. Ben ik aan het uitmesten, komt die haan op me afrennen, dus ik geef een schop en ren de zadelkamer in.
Ik ben echt als de dood voor kippen, heb een trauma van vroeger Haha!
Die haan en kip lopen er al heel lang en nooit last van gehad.... Verward
Toen liep ik met Bucephala aan het halster in de wei (ff oefenen met dat draakie, vandaag over een week wordt ze al weer 1 en manieren heeft ze nog niet echt), opeens springt Bucephala opzij, zie ik die haan als een gek tussen ons door rennen, hangt hij opeens aan mijn been, dus ik schoppen, heb Bucephala losgelaten (touw losgetrokken met paniekhaak), en ben als een gek naar stal gerend, gelukkig kwam die haan me niet achterna. Nou ik durfde dus echt niet meer die wei in, en Bucephala had haar halster nog om en die stond achterin de wei, maar ik moest dat halster dus wel afdoen. Dus ik roepen (veilig achter de staldeur), nou toen kwam ze gelukkig wel Lovers , ik halster afgedaan. En ben ik naar huis gegaan, tzz door een haan durf ik niet eens meer naar m'n paarden Haha! Clown

Maar iemand enig idee waarom die haan dat deed? Hij deed echt nooit wat. En nu viel hij de hele tijd aan. Misschien wou hij die kip beschermen ( ik zag geen kuikentjes ofzo, of misschien Bucephala wel? haha weet ik veel...?)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:09

Mijn verzorgpaard valt katten en kippen aan Haha! Haha!
Echt waar, heb al eens meegemaakt dat de kat van de manege door de bak liep, en mijn verzorgpaard er op af, en gericht met de voorbenen trappen, springen oren plat enz. Ik viel er bijna af.
Datzelfde deed ze dus toen de kippen ontsnapt waren in er eentje in de bak kwam. Ook nu heb ik het weer overleefd, maar leuk is het niet. Loopt er straks op een wedstrijd een jack-russel los, valt ze die ook aan.

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:11

is het geen idee om hem vanavond op te eten Haha!
heb je er ook geen last meer van Tong uitsteken
bij ons op school hadden ze ook zon haan
kwam je het hok in en dan viel die jou aan Boos!
wij schupte hem dan ook weg
maar ik weet dus echt niet waarom ze dat doen Verward
misschien toch om de kip te beschermen ofzo
hopelijk doetie het niet nog een keer
xx jen

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 11:29

Bucephala gaat ook altijd achter kippen aan *LOL* (eerst liepen er nog veel)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:00

En onze leraar altijd maar zeggen dat hanen niet aanvallen, maar alleen hun kippen verdedigen. Zout maar op, ik ben ook een keertje aangevallen en die haan belandde mooi in de soep op school. }>

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:41

Ha, ha Haha! . Waar mijn knolletje staat is een pauwehaan. Die is dus ook behoorlijk brutaal en valt je aan Extreme duivel . Ik heb hem al een paar keer met de zweep weggejaagd. Het is nu echt het seizoen voor die beesten om "hanig" te zijn, dus ik hoop voor je dat het over een paar weken over is Haha! .

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:39

Idd beschermt hj zij hennen en valt daarom aan, op de boerderij hebben we ook zon haantje en die ziet regelmatig alle hoeken van de volieres Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:32

Op mijn oude manege liepen vroeger kalkoenen. Wees maar blij dat bj jou het "maar" een haan is want die kalkoenen waren pas echt rotzakken. Doodsbang was ik voor die mormels. Ze kwamen tot mijn middel en renden me achter na en pikten ook nog.
Ik geniet dus heel erg van een kalkoentournedos Extreme duivel
Ik weet dat het niet reeel is om nog steeds anti-kalkoen te zijn maar ik blijf het rotbeesten vinden.
Gelukkig voor mij kon de manege de kalkoenen inruilen tegen een oude shet en was ik verlost van die monsters.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:07

Wij hadden eerst op de boerderij een Barnevelderhaan. Die krengen zijn behoorlijk groot. En dit exemplaar viel altijd aan, of het nou broedperiode was of niet.
Als je die kooi wilde schoonmaken was het dus altijd, eerst wachten tot die haan in de buitenren zat, snel het deurtje dichtknallen en dan pas kon je rustig aan het werk.

Die haan is nu weg, zal vermoedelijk wel ergens in een kippensoepje (hanensoepje Knipoog ) belandt zijn.

Oplossing; kun je die haan niet ergens opsluiten? Of anders gewoon heel hard schoppen.
En als je heel veel moed hebt (en er de kans toeziet) dat beest aan zijn vleugels optillen (zit helemaal aan de bovenkant van de vleugel(bij het lichaam dus) een bot waar je ze aan vast kunt pakken. Dan kan hij jou niks meer maken en kun jij hem ergens opsluiten/neer zetten waar je geen last van hem hebt.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:31

wees echt maar blij dat het een haan is
op de oude manege had de einegnaar 3 ganzen gekregen
van zijn dochters die beesten waren pas erg! Lips are sealed
opden duur werden ze zo brutaal dat je niet eens normaal je pony uit
de wei kon halen of de gans hing al aan de staart van je pony
ik heb een paar keer ze weg getrapt Tong uitsteken maar ze bleven maar
terug komen!

gelukkig ben ik daar nu weg en heb ik alleen af en toe last van de
honden van bennie die hebben nu net een joge jackrussel die denk dat mijn veulens de staarten eebaar zijn maar daarleren ze wel wel van Tong uitsteken
sorry dat ik offtopic ging