Wat voeren jullie?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 09:35

Muzefee krijgt 's ochtends een kilo biks en een kilo muesli (dat is met haver) en een flinke bak luzerne. 's Avonds krijgt ze hetzelfde.
En tussendoor krijgt ze nog wat luzerne.

Wij voeren geen hooi meer vanwege een paard dat we gehad hebben dat overleden is aan hooi-allergie. Sindsdien krijgen ze luzerne...

En wat voeren jullie?


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 10:29

Ik heb het zo niet bij de hand, maar er zit in elk geval haver in en... ik weet het eigenlijk niet... Het ruikt voor paardenvoer best lekker!
Onze paarden zijn er echt dol op! Ze hebben liever muesli dan biks!

Ik zal vanavond eens even kijken...

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 10:41

Als je ze wat dikker wilt krijgen moet je in elk geval geen muesli gaan voeren. Ik voer Muus soms juist wat extra muesli om haar wat feller te krijgen. Soms kan ze zo sloompie doen... Door die haver wordt ze een stuk feller en is ze in het begin wat moeilijker te rijden, maar na zo'n twintig minuten loopt ze dan de sterren van de hemel!

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 12:45

Fishermans Friend? Das leuk! Muzefee lust wel pepermunt, dus dan kan ik dat ook wel eens proberen... Brood met boter vindt ze erg raar. (zaterdag na de wedstrijd hadden we geen zin meer in brood...)
Paardensnoepjes (met wortel of pepermuntsmaak) lust ze niet, alleen die dikke dingen met knoflook wel weer.

Ze doet wel moeilijk met soorten brok. PAVO lust ze dus absoluut niet. Wat ze erg lekker vindt, is verse appeltjes. In de nazomer als die kleine appeltjes net onder de boom liggen, haal ik altijd emmers vol. Daar kan ze dan weer een tijdje mee doen.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-01 09:08

Citaat:
En hij is nog steeds dol op pepermunt. Laatst had ik tandpasta op zijn mokplekjes gesmeerd, ging hij als een bezetene mijn handen likken! Hoezo pepermuntjunk?


Helpt dat? Tandpasta tegen mok? En daar hadden wij dan van die dure mokzalf voor...

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-01 09:22

Onze paarden krijgen ook minder brok als ze minder werken. Ik eet ook minder als minder sport en als ik meer sport lust ik automatisch ook wat meer.
Je verteert gewoon meer als je hard aan het werk bent...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, lonniejj en 36 bezoekers