DC heeft zich vreselijk bezeert!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

DC heeft zich vreselijk bezeert!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 03:38

Ik kwam dus deze middag aan de wei en ze was nergens te bespeuren. Toen ik in de barn kwam lag ze neer. Ik schrok me dood wat ik toen zag. Haar hele achterbeen van de knie tot de hoef was opengereten. Ik kon duidelijk het bot zien. Ik was zo geschokt dat ik meteen begon te huilen! Huilen Dit zag er dus helemaal niet goed uit. Ze was op de een of ander manier met haar been onder de tinnen onderkant van de barn aangekomen en had dus zo haar been bezeert. Wat ze met haar been daar deed, God mag het weten! Ik moest dan nog 4 uur wachten tot de veearts langs kwam. Inmiddels leek het er nog op alsof ze koliek had dus ik heb haar met al mijn krachten recht moeten trekken. Later was ze gras aan het eten. De veearts heeft haar been schoongemaakt en het verbonden. Hij kan het niet hechten omdat het geschaafd is tot het bot. Morgen komt hij terug om het weer schoon te maken en de losse vel weg te knippen. Ik heb veel zin om op te geven en haar te verkopen. Dit word me toch een beetje te kostelijk. Maar dan kijk ik naar dat lieve koppie van haar en realizeer me dat ik nog zonder haar kan hoor! Wel, in ieder geval, eerst haar linker achterbeen, dan haar rechter voorbeen en nu haar rechter achterbeen. Ik word er niet echt goed van. De veearts vroeg zich af of DC was hersenen in haar hoofd heeft. Vraag me dus ook een beetje af! Wel, ik laat jullie wel weten hoe het verloopt. Er is dan ook nog een sneeuwstorm op komst. Tja, het kan ook niet erger he! Huilen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 06:47

Ai, dat is idd vreselijk! Staat DC bij jouw thuis of op een pensionstal? Als ze op een pensionstal staat, kun je haar dan niet naar een andere stal brengen? Want als het mogelijk is om hier met een been onder een tinnen plaat te komen dan lijkt me dat niet echt een veilige plek voor een veulen om op te groeien. En aangezien ze dus nogal een brokkepiloot blijkt te zijn.... Sterkte er maar mee, ik weet hoe vervelend het is als je paardje er zo beroerd bij staat. Mijn veulen heeft in het hek gelegen en het hechten duurde wel twee uur. Het gaat gelukkig wel weer goed met hem nu. Hopelijk geneest DC`s been snel!

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:12

getver wat vervelend zeg! je hebt inderdaad ook wel heel veel pech, dat gun je niemand. Heel veel sterkte en nou hopen dat ze hierna geen gekke dingen mer doet!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:17

Je hebt wel heel veel pech met DC zeg. Is het ene weer beter krijgt ze weer wat anders.
Sterkte! (ook voor je portemonee Knipoog )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:03

Jeetje wat een pech DC!! Eerst haar hoefje (toch?) en nu haal beentje! Arm beestje! Ik hoop dat zowel jij als zij er snel weer overheen komen! Sterkte!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 14:33

Xono, het was eerst haar voetje dat ze bezeert had.
Pril, ik weet niet hoe ze met haar been daar terecht is gekomen want er zitten houten balken voor het tin. We denken nu dat er een hond haar opgejaagt heeft en ze is de barn ingedoken. Daar is ze dus helemaal gek geworden van angst. Ze is normaal gesproken helemaal niet bang van honden maar ik kan me voorstellen als ze opgejaagd is dat het wel angst was. De pensionmensen hebben een hond bij de paarden gehoord, maar het was nacht en ze dachten dat alles okee was. We weten het dus niet zeker, maar als ik erachter kom dat een hond mijn beestje zit op te jagen heeft die eigenaar nog wat te komen! De pensioneigenaren zullen nu de barn afzetten en met een andere oplossing komen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 18:24

He wat sneu! Heel veel beterschap en doe dr een knuffel van me!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 19:47

ah zielige DC!
getsiederrie

sterkte ermee he!!