Lekker gereden maar ook gerodeood

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Lekker gereden maar ook gerodeood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 22:46

Vanavond heb ik voor het eerst sinds een week of 6 weer op Bill gereden.
Het was zo lang geleden omdat ik erg veel last van buikklachten gehad heb, ik heb hem wel voor de kar gehad tussendoor.
Maar goed, opgezadeld, nieuw hoofdstel om wat hem super staat Haha!
Ik had een stangbit genomen om wat meer te vertellen te hebben, meneer kan nl behoorlijk tekeer gaan Knipoog
Hij liep lekker in stap weg, wat hij zowaar bleef doen. Na een paar rondjes aangedraafd en hij kwam gelijk een beetje in verzet, maar daar kom ik hem gelukkig doorheen rijden.
Weer gaan stappen en geprobeerd aan de teugel te rijden, normaal probeer ik dat met spelen, maar deze keer met een weerstand biedende hand.
En verdorie, het lukte ook nog!!!
Bill kwam naar beneden, wel iets te diep, maar het lukte me nog niet echt om hem omhoog te krijgen. Als iemand tips heeft hoor ik het graag Haha!
Ik kreeg hem lekker naar beneden, en toen kwam iemand een van de paarden uit de wei halen. Reden dus voor een behoorlijke rodeosessie Boos!
Gelukkig kan ik z'n bokken behoorlijk goed uitzitten, dus ik bleef erop.
Daarna opnieuw opgepakt, en weer geprobeerd hem naar beneden te rijden. Hij pakte het na een paar minuten weer op, en op het moment dat hij weer goed naar beneden kwam, en daar bleef heb ik hem beloond en uitgestapt.
Morgen weer, ik hoop dat het dan weer zo goed gaat. Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:00

Gewoon weer lekker oppakken en niet teveel ineens willen idd... Geef je Bill maar een knuffel van me.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Lekker gereden maar ook gerodeood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:17

Billy schreef:
Bill kwam naar beneden, wel iets te diep, maar het lukte me nog niet echt om hem omhoog te krijgen. Als iemand tips heeft hoor ik het graag Haha!


Voorwaarts houden, hand voor (en ontspannen op het juiste moment, geen weerstand blijven bieden, geen gelegenheid geven om zwaar op je hand te worden), niet terugwerken, aanvullen met been (en dat is moeilijk op een loperig paard!). Lengte in de hals bewaren, niet opkrullen. Rij die neus er maar eens een keer uit naar voren, geeft niets als hij wat voor de loodlijn komt, dat is makkelijker te corrigeren dan te diep.

En natuurlijk: Ga zo door!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 11:31

Ik ga het proberen zometeen. Haha!
Zal er vanmiddag wel even een verslagje onder tikken
Oh ja, die knuffel zal ik hem vanmiddag ff geven Jurga, kom hem maar eens meeten Knipoog