Een reuze stap gezet in de zelfvertrouwen-ontwikkeling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Een reuze stap gezet in de zelfvertrouwen-ontwikkeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 17:29

Vanochtend wilde ik Laiser gaan rijden. Maar de buitenbak was eigenlijk best wel zwaar en binnen was het vrij stoffig. Dus wilde ik in de wei achter de bak gaan rijden. Daar staat geen omheining en dus ook geen dieren. Maar als ik Laiser daar meteen naar toe zou willen rijden zou hij vast weer achterwaarts gaan lopen en steigeren. Dus begon ik toch maar in de bak. Nadat ik mijn handschoenen goed aan had, Laiser aangesingeld en hem al wat gestapt, zette ik hem aan het werk en hij liep ontspannen afgebogen.
Maar in plaats van bij het poortje in de bak te blijven reed ik hem de bak uit en reed hem om de twee weiden van de Sipke en Luuk richting de wei waar ik wilde rijden.
Ik moest dan tussen de wei van Sipke en de veewagen van de ponyclub en een aantal "enge" betonblokken. Maar ik had Laiser al zo overbluft door dit ineens van hem te vragen en gewoon normaal van hem vragen dat hij daarlangs wilde lopen.
(Normaal gesproken gaat Laiser bij zoiets meteen op de rem, en als ik hem dan voorwaarts druk, gaat hij steigeren.)
Maar nu overtrof Laiser mijn stoutste dromen. Wat deed die dappere kerel van mij. Hij bleef lopen en begon wel te briesen, maar stopte niet. Hij schoot er zelf van door. En rende snel de "enge" dingen voorbij. Ik was helemaal verrast, was dit wel Laiser *LOL* . Ik heb hem toen beloond voor zijn dappere daad.
Toen we eenmaal op het weitje aan waren gekomen waar we wilde rijden, voelde hij toch wel opgelucht aan. Dit was weer bekend voor hem. Hij liep heel netjes en zelfs rechtsom was hij al weer wat minder stijf in zijn voorbeen.
Omdat de omheining nog ontbreekt kun je dus gewoon van de ene wei in de andere rijden. En dat deed ik dus ook. Ik overblufte Laiser weer een keer door te vragen van hem om in de andere wei te gaan stappen.
Hij deed het!!! Ik kon hem overal naar toe sturen, hij deed het voor me. Lovers Kwijl Lovers . Dit was echt nog nooit voorgekomen. Hij had zoveel ruimte om weg te gaan. En hij bleef precies bij mij en deed alles wat ik van hem vroeg. Ik denk dat als je ons kon zien dat je een hele sterke zonnebril nodig had, zo straalde we! Cool
Helaas gooide de regen roet in het eten. Het begon echt te hozen en ik vond dat Laiser al zoveel goeds had gedaan, dat hij van mij echt niet nog natter hoefde te worden. Maar ...
... we moesten nog wel terug langs die blokken. Ik was benieuwd wat hij nu zou doen. Hij kon ze nu immers al van verre dichterbij zien komen.
Ik merkte aan Laiser dat hij het nog heel spannend vond, maar hij bleef weer lopen Lovers . En ook nu bleef hij vooruit gaan, en die blokken? Die kun je ook in gallop voorbij demonstreerde Laiser Knipoog . Maar ook meteen als we er voorbij zijn durft hij weer heel rustig te stappen.
Ik ben echt heel trots op Laiser! Hij heeft vandaag iets heel bijzonders voor hem laten zien. Dit is de eerste keer dat hij een "eng voorwerp" voorbij durf te gaan terwijl ik op hem zit en er niemand in de buurt is om hem te helpen vanaf de grond. Lovers Cool Lovers
Dit is weer een klein stapje voor andere maar een reuze pas voor Laiser!
Als hij nu er voorbij wil rennen ipv er voor te gaan steigeren, vind ik het prima! Ik zou zeggen Laiser kom op je kunt het!


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 10:11

Ja goed van hem hè!
Cool
Volgens mij was hij zelf ook helemaal verbaasd van zijn eigen kunnen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 10:47

Dorine schreef:
Wauw dit is fantastisch! Cool
Laiser heeft waarschijnlijk op dat moment gedacht: vrouwtje blijft er zo kalm onder en kijkt nergens naar, dan zal 'het' wel veilig zijn... Lachen

Schijnbaar heb je hem het gevoel gegeven dat het de normaalste zaak van de wereld was en dat er niks bijzonders gebeurde... goed zeg! Dat kan niet iedere ruiter, hangt ook van het paard af... Knipoog

En ja, beter vooruit in galop, dan achteruit steigerend haha.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Geef Laiser maar een knuffel van ons, een echte heldendaad hoor! Party!!

Ja het was ook zo.
Ik deed net of er niets aan de hand was en of we dat altijd zo deden. En gek genoeg was ik zelf ook heel rustig, (ondanks dat ik wist dat het in een steigerpartij kon eindigen...)


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: goed!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 14:25

Noek schreef:
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn! Lekker hoor, straal maar Cool Cool
Trouwens die foto in je profiel, a la 'bitweter' vind ik helemaal top! Ben ik ook van plan, om zo'n foto van Noek en mij te laten maken Lovers

Thanks!
Ja die is leuk hè. Maar het duurde wel even voordat we de juiste hadden.
Zet je de foto op Bokt, zodra die gelukt is?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, Gee, SemrushBot en 151 bezoekers