Met de zweep op het hoofd slaan!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 12:36

Ik heb ook wel eens met mijn zweep bovenhands gereden in het parcours.
Dus dan ziet iedereen het, ook de jury.
En toen hij de 2e keer uit protest recht, maar dan ook recht overeind stond heb ik hem tussen de oren geslagen.
En toen hij op de grond stond en na flink drijven nog een keer neiging had om omhoog te komem heb ik hem zo hard als ik kon enkele malen op zijn kont geslagen, met nog steeds mijn zweep bovenhands.
Niemand zei er wat van, ook de jury niet.
Want als je zag wat dat paard me daar ff wou flikken in het parcours was mijn reaktie zelfs nog heel aardig. Extreme duivel

Als jij me dus gezien had zonder van te voren te hebben gezien wat er allemaal gaande was, vond je nu ook dat het een mishandeld paard was.
Dus ik denk dat die ruiter ook wel wist waar hij mee bezig was.
Beter een klap op de kop dan allebei achterover knallen, wat voor beide dodelijk kan zijn!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-02 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:24

germie schreef:
Dan ben ik toch paardvriendelijker, ik rij zonder zweep en sporen, maar ik heb ook wel eens dat ik m;n geduld verlies, en dan scheld ik gewoon, doet geen pijn, helpt ook nog.


ff uitleg over dat paard waar ik ht net over had.
Ik heb hem zadelmak gemaakt, nooit geen zweep of sporen gebruikt.
Ik heb hem tot en met de L springen gereden, bijna elke keer foutloos, maar ook altijd zonder zweep. Nog nooit geweigerd, zelfs niet zijn eerste parcours.

Nu gaat iemand anders hem rijden, 3 x een onderlinge B wedtrijd gestart.
De 1e keer was ze 2e.
de 2e keer uitgebeld
de 3e keer ook.
Paard is heel groot en lang, maar had bij mij niet geleerd hoe hij zich sterk kon maken, gewoon weg omdat ik hem daarin voor was.
Dat ander meisje had hem dat in een paar weken tijd (ja, ik heb ook nooit geweten dat het zo snel kon) ff geleed hoe hij zijn kop en eventueel zijn hele lijf omhoog kon gooien om dwars te zijn.

Aangezien het niet om mijn paard ging en ik nog op wedstrijden in geschreven stond moest ik hem dus zondags gewoon starten, na er 2x zelf weer op gereden te hebben.

10 meter voor de hindernis ging het paard de rem op en wilde absoluut niet meer naar voren.
Voor het eerst sporen aan op concours maar dat mocht zoveel baten dat ik hem door flink te drijven tot bijna tegen de hindernis kon krijgen, maar springen deed hij niet.
Hij ging op dat moment wel recht omhoog, echt helemaal stijl, hij wankelde zelfs.
Toen hij weer richting beneden ging flink naar voren getrapt en opnieuw aangereden en toen hij neiging kreeg om terug te vallen in tempo heb ik hem flink op zijn kont gemept.
Dit hielp want hij ging door en sprong.
Hij sprong zelfs enkele hindernissen.
Flink beloond met mijn stem.

Helaas op de volgende hindernis herhaalde het hier boven genoemde.
Toen hij dus weer omhoog kwam heb ik heb een knal tussen de oren gegeven.
Dat heeft wel zeker geholpen want de rest van het parcours is hij niet meer omhoog gekomen, ik heb nog wel moeten stampen met de sporen, maar uiteindelijk was ik rond.

En ik zal je nog sterker vertellen, van enkele mensen kreeg ik zelfs comlimenten dat ik het paard rond had gekregen, omdat duidelijk was dat het paard daar heel anders over dacht.

De week erop weer op concours en hij heeft niet 1 x neiging tot staken gehad.
We hadden 4 strafpunten, en dat was omdat ik hem in de dubbel te veel op de 2e hindernis toereed en hij met het voorbeen een balkje meenam.

Dus was dit nu zo gemeen?

Daarna heeft hij nooit meer gestaakt.
Loopt nu overigens nationaal

Je moet dus wel weten dat ik iemand ben die ook heel veel beloon, en met dit paard uitgelachen ben door parcours bouwers toen ik voor het eerst met hem op concours kwam en bij elke afzet zei: goed zo braaf!!!!
En boven de laaste hindernis al uitmuntend in zijn hals aan het kloppen was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-02 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:36

Je mag het dan, en mij dan Misselijk Misselijk Misselijk vinden
Maar als ik dood wil loop ik wel voor een trein of zo.
Steigeren en dan zo hoog is voor zowel ruiter als paard levensbedreigend.
Dus zoiets doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor bescherming van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:39

btw, waarom is Pris wel eerlijk tegen haar paard en anderen niet?
Zover ik het hier lees is Prisca ook geen tegenstander van op het hoofd slaan als er niks anders meer rest.
Of lees ik nu verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 21:05

Citaat:
een paard sla je nooit met een zweep op z'n kop klaar! ...

maar met een zweep keer op keer op z'n kop slaan vind ik onterecht en onder afranselen vallen. ...

...maar een paard op z'n hoofd slaan met een zweep.... Frusty Verdrietig Misselijk


Daar haalde ik het uit.
Omdat ik dat dus bij dat ene paard wel gedaan heb.
Maar misschien heb ik teveeel tussen de regels gezelzen, I'm sorry

Ik weet van mezelf dat ik heel eerlijk ben.
Rij ook meestal zonder zweep en rij ik wel met dan is hij ook niet voor af te ranselen, op zo'n uitzondering na dan.
Op het moment dat een paard braaf loopt ben ik 1 van de eerste die beloont met stem, en kan ik mijn handen vrij maken dan ook meteen in de hals klop.

Denk dat het paard ook wel wist waar het voor was, anders had hij het nog wel vaker gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:48

Citaat:
had ik hem een kei,maar dan ook keiharde ros tussen zn oren verkocht


ff mededeling tussen door Haha!
Ik heb het dus niet kei hard gedaan, maar meer voor een flinke schrik reaktie op te wekken.
Het idee dat hij zijn hoofd stoot.
Ik had hem toen wel flink op zijn kont gemept, maar dat tussen zijn oren was een tik, geen keiharde ros of zo.
Dat vind ik persoonlijk dan ook weer niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:08

Pipo schreef:
Nee slaan tussen zijn oren is niet het probleem, en natuurlijk op het moment dat ie het doet moet je het gaan oplossen, maar ga ook nadenken waarom hij het doet. Een paard doet het namelijk niet omdat ie geen zin heeft aan het werk te gaan, zo denken paarden niet!!! het is puur verzet, tegen iets wat hem pijn doet. ( denk aan hand, zit,been, of event. medische redenen)


Of denk aan watjes ruiters die hem verpest hebben, altijd de zin hebben gegeven.
Die komen dan op een handelstal en moeten dan ineens weer aan het werk.
Daar komt heel vaak verzet door!
Van te voren al niet consequent opgevoed/gereden en dan mogen andere mensen dat ff opknappen.
heel leuk en veilig werkje, not!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:43

Citaat:
Dat werkje ken ik, daarom schrijf ik dit ook, heb teveel van dat soort paarden moeten "opknappen"voor anderen, en je weet eigenlijk dat het dier er niets aan kan doen, maar toch moet je door die gewoonte heen, zou dan altijd graag de eigenaar wat klappen willen verkopen


300% met je eens!!
Bij het voorval wat ik x-pagina's terug heb geschreven had ik dat ook bijna gedaan.
Dat wijf kwam toen ik uit de ring kwam nog ff wat zeuren, en ik moest me heel, maar dan ook heel erg inhouden.
Ik ben maar vlug weg gestapt anders weet ik niet wat ik gedaan had.
Ik was idd veel bozer Extreme duivel op haar dan op het paard.
Die was voordat dat trutje erop ging rijden super aan het been, nooit hard in de mond geweest en al helemaal niet dwars. En hij had niet eens ooit 2 cm van de grond gesteigerd.
Maar om me ff te laten verongelukken ging me toch ff wat te ver, er zijn grenzen.

En nogmaals voor diegene die denken dat ik dat paard hard geslagen heb, dat is dus niet zo, het was een tikje, alleen maar voor op dat moment een scrikreaktie te geven. En naar mijn idee beeter een tikje dan allebei je rug gebroken hebben, ja ook een paard kan zijn rug breken bij een val naar achter, wat is dan het meest diervriendelijk..?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Googlebot, Irma_Maandag, KikiCelinevs, Mark0919, sterregoud, SusanH en 40 bezoekers