Ongewenst gedrag...

Moderators: Murosch, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anneke

Ongewenst gedrag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 22:34

Ik pacht sinds een paar maanden een eigen stuk grond (met stallen, weiland en een rijbak) van een vrouw wiens (paarden)dochter geemigreerd is. Dus ze had al het paardenspul leeg staan.
Nu pacht ik dat onbeperkt, en het is dus echt mijn stal. Mag doen en laten wat ik wil.

Die vrouw heeft een soort van museum-boerderij, en overigens ook nog een pension voor toeristen. Soort van bed&breakfast. Er komen dus veel toeristen op af, vooral rond deze tijd, worden het er steeds meer.

Die toeristen vinden die paarden natuurlijk hélemaal geweldig!
Eerst dacht ik dat ze braaf achter de hekken bleven. Nu twijfel ik sterk.
Ook kan je vanaf de binnenkant van de boerderij de stallen inkomen...

Ik merk dat ze sinds kort voernijd hebben, niet extreem, maar het valt me wel op. Ik denk dat mensen ze s'avonds laat komen aaien en dat soort dingen. Want als ik s'morgens aankom, staat wel eens het licht nog aan. Ik ben daar heel precies in, ik sluit altijd heel goed af.
Ik vind dat heel vervelend, omdat ik vind dat ze s'avonds moeten kunnen uitrusten.

Ook vind ik de laatste tijd vaak uitgedrukte sigaretjes op 'mijn'erf. Soms zelfs in de stal!! Frusty
Ik vind roken dus echt niet kunnen, zeker niet op stal. Sowiso wil ik het niet hebben dat ze het zomaar betreden!
Ik heb er heel dure spullen liggen, en vind het geen prettig idee dat mensen zomaar aan mijn paarden en spullen kunnen zitten.

Overdag staan de paarden de hele dag buiten. Ze zijn heel nieuwschierig en lief, dus mensen komen al gauw aaien e.d.
Maar laatst zag ik ze dus ook zomaar voeren. Echt een zak brood.
Nou sorry hoor, maar dat doe je toch niet zomaar zonder te vragen?
Het is geen hertenkamp?
Ook logeerde een tijdje een gezin in dat pension. En er zat ook een meisje bij, zo van mijn leeftijd schat ik. Maar ze was Israelisch of zo... Verward
Die stond er heel vaak bij, voeren en weet ik veel wat ze allemaal deed. Knipoog

Ja ik hou er gewoon niet zo van.
Helemaal niet, nu ik weet dat ze zomaar klakkeloos het terrein betreden en zo.
Aan de ene kant denk ik, 'ik stel me vast aan'
Maar aan de andere kant denk ik: 'verdomme, het zijn wel mijn paarden'!
Mijn moeder stelde al voor om bordjes met 'niet roken'etc. op te hangen.
Dat is wel een goed idee.
Ook heb ik al een cijferslot om m'n hek hangen. maar ja, vanaf de binnenkant kunnen ze er nog steeds in.
Sorry hoor, maar ze zijn geen atractie! Boos!

Wat vinden jullie? Of wat zouden jullie doen?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 10:30

Bedankt allemaal zeg, voor jullie reacties!
Ik heb nu echt het gevoel dat ik zeker gelijk heb, en me dus niet aanstel. Haha!

Ik ga alles eens voor mezelf opschrijven, en het aan haar voorleggen.
Die deur kan geloof ik alleen vanaf de boerderij dicht, dan heb ik er nog niets aan. Scheve mond

Ik kan er echt wakker van liggen. Laatst was het zo erg, ik zat hier achter m'n computer, om een uur of 12 s'nachts. Toen hoorde ik een heel luid gehinnik...Tv stond niet aan, en het kwam ook niet van de computer...
Ik ben toen heel snel in m'n pyama de auto in geraced, en naar de stal gegaan. Er was gelukkig niets aan de hand, (paarden keken me met kleine slaperige oogjes aan Gaaaap ) maar ik snapte er niets van.
Kan je nagaan hoe bezorgd ik ben. Scheve mond

Afijn, ik ga vanmiddag nog met haar praten.
Vanmorgen stonden er namelijk alweer een groep toeristen bij ze, terwijl ze stonden te eten. Arghh!!!!! Frusty
Op zich was dat nog vrij onschuldig hoor, maar ik wil dat als ze eten, ze met rust gelaten worden. Gevolg was, dat Chester zich liet aanhalen, en dus bij z'n voerbak wegging. Waarop Pompidou dus weer uit zíjn bak begon te eten. Wat dus veelst te veel is.
Kijk daar stoor ik me dan aan. Straks krijgt ze nog koliek als dit iedere ochtend gebeurt? Verward

*zucht*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie