mijn paardje en zijn karacter!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

mijn paardje en zijn karacter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 19:51

Okey... ik heb een haflinger zoals de meeste van jullie warschijnlijk wel weten! *Toscar*
Ik heb hem nu 5 maanden...
Heb al veel geleerd op hem, kan hem qua rijden wel aan maar hij is te sterk in de mond! Ik hang met heel me gewicht aan de linker teugel en meneer gaat naar rechts...
Ook heeft hij een energie! *en waar hij die van daan haalt... uti zijn gras en hooi Verward *
Mijn instructeur leek het een slim idee om eens naar zijn stalling te komen in Helvoirt, dan gingen we de drunense duinen in, hij op een groot paard, en dan zouden we Tos eens moe krijgen (ik heb er al uren opgezeten... ik kapot... en Tos alleen bezweet! Ook voor de kar... niet kapot te krijgen!)

Nou Tos bij stal op de trailer gezet (liep er zo in... mak schaapje...)
Naar Helvoirt gereden... hem er af gehaalt (hij wou de trailer niet uit.. vond het hooi interesanter! Vork ) en ff los gegooid in de binnenbak...
Daarna heeft Wim hem een 20 miuutjes gelongeerd in de longeerbak in los wit zand... moest hij wel werken! Daarna ik op er op zonder zadel (GAAF) en nog wat rondjes gedraafd en gegalopeerd,...

En toen...
Nou... we zijn 3 en half uur weg geweest, super lange zandpaden in vollle rengalop *dat paard van 175 in rengalop en Tos hem voor blijven! Tong uitsteken * Door het mulle zand aan het galoperen geweest *dat paard rustig stappen en ik in galop er rond om heen... Mijn instructeur er op los gerent... Hij was zeiknat... en niet moe te krijgen!

Mijn instructeur zei ook: zo'n eigenwijs en temperament vol paardje heb ik nog nooit gezien!
En dat is het ook!
Hij heeft zeker 2x zo veel gelopen als dat paard (een pad... heen... ik nog een extra keer op en neer en dat paard rustig stappen! En dat (wedstrijd paard met goede conditie) paard was moe!
Draven we terug... Tos was buiten adem gewoon... en dat paard haalt hem bijna in... gooit in zich toch nog in galop om voor te blijven!

We kwamen terug op stal... hij was gewoon zeiknat ... hem afgespoten en drooggestapt... en denk je dat hij moe was? NEEJ!

Waar hij de energie van daan haalt, i don't know! Hij staat op kort gras en snachts krijgt hij een bultje hooi! (en na het rijden een snee droog brood en een koekje met hem uit de wei halen!)

Ik ben gebroken... heb weer blaren op me vingers (IK WIL SPRINGTEUGELS!!!) heb nu een stangbit aan zijn hoofdstel, dan is hij makkelijker te houden (i hope so) en ga heel de vakantie minstens 2 uur per dag rijden! Ik ben kapot...
En Toscar? Die staat rustig in zijn stal... maar moe is hij niet!

Ik vertel het een vriendin.. zegt ze: Alsof ik dat geloof... EEN HAFLINGER?

MMM... Toscar is HET tegenbeeld van dat Haflingers sloom zijn!
Maar ik geloof dat ik er eerst iedereen op moet zetten om dat tot ze door te laten dringen! Schijnheilig


Kan iemand mijn paaadje duidelijk maken dat hij zich niet meer hoef te bewijzen en van af nu weer gewoon normaal mag doen? Verward

Zou wel fijn zijn! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 09:05

Nou ik kocht geen haf om sloom op rond te sukkelen (blijkbaar is dat HET beeld van haffies! Boos! )
maar ook om relaxed naar buiten te kunnen!
En Tos is nergens bang voor... maar bv zo'n "duin"op... gaat hij meteen in draf (is hij gewent van voor de kar, door een kuil of over een heuvel... dan moet je harder!) En tja... op een recht pad niet terug te nemen!

Gisteren... dat paard in rengalop,... Tos in rengalop... en hij bleef dat paard voor! }>
Die beentjes gingen ZO snel... Dat paard was halvere wege moe... en die man stopte ff... ik vloog de rest van het paard nog door... keerde om en weer terug...

Maargoed... dadelijk gaan we weer rijden... met zijn 2e... dan kunnen we afwisselen en we stoppen pas als hij moe is! Extreme duivel

Dus ik hoop voor 6 uur klaar te zijn! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 19:05

Miran schreef:
Haflingers zijn inderdaad niet die ideale kinderponies Haha! .

Wat me wel opviel is dat je schreef met je hele gewicht op je linkerteugel te hangen. Zo geef je hem ook alle gelegenheid om naar rechts te gaan, omdat je zijn rechterschouder vrij laat. Dit is echt een manegemanier van rijden, ik ben dit dus nu heel hard aan het af leren. Als ik met mijn binnenteugel stuur, kom ik niet waar ik wil zijn, met mijn buitenteugel wel, omdat je dan niet de kans geeft over de buitenschouder weg te laten lopen. Bovendien is aan de teugel hangen altijd verkeerd, omdat je iets geeft om tegenin te hangen.

Als ik jou was zou ik eens goed les nemen, goed leren rijden op je zit en je buitenteugel. Ik heb twee maanden op Sheril voltes gereden met mijn binnenteugel bijna los, zodat ik daar niet aan kon gaan trekken. Dat begint nu resultaat te geven.

Het klinkt allemaal heel goed van mij nu, maar zo goed ben ik niet hoor. Het is heel moeilijk om af te leren, maar wel belangrijk. Moe rijden zal bij een Haf niet zo snel helpen, ik ben nu twee keer met Sheril naar buiten geweest, beide keren een paar uur, en beide keren keek ze na afloop zo fris dat ze nog wel een rondje kon.


Nou ik liet niet de rechter teugel los maar ging zeg maar zagen! En ruk naar links, een ruk naar rechts..

Ik heb een tijd "verkeerd"les gehad, van iemand die niet inzag wat er nou fout ging!
Ze zeiden allemaal dat ik Toscar niet aan kon, ik werd onzeker en durfde niks te doen, had het idee dat het echt allemaal mijn schuld was.
Nou heb ik les van iemand, die weet hoe hij les moet geven! Die gaat in het midden van de bak staan, verteld mij precies wat Toscar ziet, doet... Hij rijdt erg hoog dressuur, heeft er alle vrstand van... en heeft Tos nou al een paar keer gereden en mij verteld dat hij stug in de mond is, hij te sterk in de mond is voor mij! *hij heeft met dat Trensje dat ik hem reed steeds een harde ruk nodig, en als hij zijn zin door wil drijven een hele harde ruk... en die kan ik niet opbrengen.*

Vandaag heb ik met een dressuurstang gereden, handen stil en alleen maar praten en met benen werken. Super dat hij liep!

Ik zeg niet dat ik goed rijdt, heb zelf eerder het idee dat ik kluns, maar volgens hem rijdt ik goed zat, kan ik Toscar aan en moet ik doorzetten!
Hij zegt: Toscar is een goed gebouwde haflinger heeft temperament en loopt mooi, hij kan zz halen en als jij dat wilt en doorzet moet dat lukken!
*ikke trots... Haha! maargoed... ik moet het ook kunnen!*

Voorlopig heb ik nog 1x per week les van hem en ga van de week weer bij de ponyclub lessen, en zeggen wat er fout ging!

A COME BACK OFF TOSCAR! Party!!

*en Eva die weer vertrouwen in Tos heeft*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 13:30

HE RINSKE

waar heb je je paardje dan gestalt in croimvoirt?

kan je zeggen... Tos was ook niet te houden... maar ik leef nog (en Tos gelukkig ook!) Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Donja, JoellaLoves, KirstenHorse, Lizenlotte, Pova, Renkle, Vagabondo en 40 bezoekers