op Chrystal wezen rijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:39

Wat ik ervan vond?
Ik vond het heel goed gaan.

Extra voor de tijd een beetje negatief gedaan, want ik weet dat mijn paardje geen makkelijk paardje is en dat niet iedereen er zo op kan stappen.
Dat jij dus ook goed wist waar je aan begon.
En dat ik niet weer zo'n klungel ruiter kreeg die dacht dat hij of zij het wel kon (laatste had ik nl ook verteld dat het absoluut geen makkelijk paardje was en dat je toch wel aardig goed moet kunnen rijden, jahoor, zei hij, nou niet dus, hij kwam gewoon regelrecht direct van de manege af. het boeit mij niet dat je op manege-paarden rijd, maar daar kun je Chriss gewoon absoluut niet mee vergelijken, waarschijnlijk is het minst tamme paardje daar nog een mak schaap vergeleken bij Chriss, die werd het dus ook absoluut niet) en dat ik me erop instelde dat ik eindelijk een bijrijder had.
Want steeds ging het mis, als eerste de afstand en als tweede probeerde Chriss de mensen altijd flink uit als ze de 1e keer kwamen, en daar waren de meeste een beetje teveel van onder de indruk.

De enige die het een tijdje vol gehouden heeft is Liselot (LiSSy hier dus) en die kon Chriss ook aardig de baas.

Chriss liet zich vandaag weer ff van de goede kant zien (ahum ahum), gister niks gedaan, donderdags stukje gefietst en woensdag lange buitenrit maar goed.
Ze had vandaag gewoon de kolder in de kop.

Toen ik erop zat en naar de manege toereed, was ze al lekker bezig.
Maar toen ik eenmaal in de bak was, begon ze echt.
De eerste 2 rondjes in de manege ging in galop en de hele tijd door bokkend.
Voor mij geen probleem, ben het gewend en ben er niet bang voor als ze zo'n explosie krijgt en vindt het nog niet eens zo vervelend zitten (ff dat rondje of wat, natuurlijk wel als het te lang doorgaat) want ze hield er ook weer uit zich zelf mee op en ging gewoon verder in galop en op mijn zit en stem hulpen ook weer in draf en stap (teugels los dus).
Maar het schrikt soms wel een beetje af Knipoog .
En tja, je kunt haar beter ff laten uitleven en uitbokken, dan dat ze steeds zint op een moment waar ze weer de kans krijgt en dat ze gespannen gaat lopen enzo, en nu zat ik er tenminste nog op.

Toen ging Linda erop, en ik kan gewoon niks anders zeggen dan dat het goed ging.
Ik heb haar alleen ff uit laten razen en zij is daarna begonnen om de rust er weer in te rijden.
Het galopperen begon idd soms met bok-bok-bok, maar netjes opgelost.

Ze is gewoon een dame met karakter en pit.
Als je niet rijd, kijk je soms een beetje duf tegen haar aan, maar als je er eenmaal opzit, absoluut niet meer, dan komt het duveltje oet ut doasje.

Enne, niet waarschijnlijk, maar gewoon doen.
Je weet nu de weg, dus je kan er zelf komen en ik ga dan niet eerst boodschappen doen, en ben gewoon thuis, dus dan ben ik ook niet te laat als jij er erg op tijd bent.

Wat me wel opviel was dat jij je sigaretten in de auto had laten liggen, terwijl je wel rookte.
Ging dat om de goeie indruk, haha.
Maar dat maakt bij ons niet uit hoor, mijn moeder en ik roken allebei hier thuis als een ketter, maar dat heb je vast ook wel gemerkt.



Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 23:21

hihi, dank je wel Yentl.
idd, Chriss is zeker niet de makkelijkste, maar als je haar eenmaal aan het lopen hebt, dan loopt ze ook.
ik houd jammer genoeg niet van springen, maar als je erop zit en het kan en leuk vindt, dan springt ze ook meteen met je rond.

jammer dat het vandaag niet is doorgegaan omdat je les had (je mag ook wel met Chriss lessen hoor, haha!), maar ik hoop je snel weer te zien!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: josien_m_, Leedebee, Lynnepinny, meniekske, Pellelilly, Poety, sterregoud, xRaisin en 121 bezoekers