Dierenartsopleiding, hoe of wat??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Dierenartsopleiding, hoe of wat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:15

Halloow allemaal!!

Ik heb eigenlijk een paar vraagjes aan de dierenartsen (in opleiding) onder ons:
1. welk profiel heb je nodig? (zit dan nog wel in de brugklas maar wil dierenarts of veearts worden, maar wil dan wel weten hoe of wat)
2. wat voor inkomen zou je ermee hebben?
3. wordt je moeilijk/makkelijk ingeloot, angezien er maar 225 plaatsen zijn en de vraag naar de opleiding heel groot is. Is er daarna makkelijk een baan te vinden??
4. wat is handiger, eerst een baan zoeken en ervaring opdoen of gelijk praktijk opsetten, en hoe kom je dan aan je klanten??

Ik wil het heel graag weten want wil wat met dieren doen, maar aangezien zo'n opleiding niet niets kost wil ik wel weten wat je ervoor krijgt... Ik hoop dat iemand me info wil geven!!!

Groetjes van Ilse

Live your dreams



Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 15:06

Oh.. Bedankt allemaal!!! Ik ga (wil en kan) ook idd vwo gaan doen.. Ik weet dat ik iets voor achter de hand moet houden, maar ik wil zeker dat ik iets met dieren ga doen.. Heel erg bedankt, en als ik dan ooit een eigen praktijk ga doen, zou ik die ook neit alleen doen hoor!! dan zou ik samen doen met andere artsen. Maar eerst nog de middelbare gaan doen, daarna zien we wel verder!!

BEDANKT!! Groetjes Ilse

Live your dreams

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-04 20:38

Heel erg bedankt allemaal voor de info!! Ik weet ook dat mijn profiel erg bleangrijk is voor later, en dat ik daar goed over na moet denken, maar nu... Ik wil gewoon zó graag met dieren werken, en dan kan ik wel op de kinderboerderij gaan werken maar ik vind het zo gaaf om dieren beter te maken. Ik weet ookw el dat je soms dieren in moet slapen en dat je veel bloed ziet af en toe, maar dan heb ik zoiets: het hoort erbij! Ik weet van mezelf dat ik daar tegen kan dus dat is het probleem niet. Maar als je een dier in moet slapen, weet je ook dat dat nog de enige oplossing was, anders had je dat nog wel gedaan (die andere oplossing) en je weet ook dat het baasje van het dier verantwoordelijk blijft en de beslissingen neemt, maar soms is het neit anders. Ik weet gewoon zo zeker dat het iets voor mij is!! Ik ga wel vragen of ik een keer met een veearts in de buurt mee kan lopen (of dierenarts huisdieren)in een vakantie. Ik weet óók dat VWO hard werken is, mijn zus zit nu 6VWO en zegt dat het moeilijk is, maar ik kan het en als je het kan moet je het doen hebben mijn ouders altijd gezegd. Ik zit op een school waar ik het naar mijn zin heb dus dat komt wel goed. Jullie hebben me erg geholpen!!! Zijn er nog meer opmerkingen ed over dit beroep?? Ben benieuwd, ook naar verhalen enzo!

Live your dreams

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-04 14:29

Wat een moeilijke woorden allemaal Bloos ...
Hihi!! noujah, ik hoop maar dat ik me VWO papiertje ga halen over 6 jaar ofzo, eerst maar goed me best doen!!

Live your dreams

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-04 15:43

Jeetje...de (ondertussen geslaagde) stagaire van vorig jaar van mij zegt dat ik het kan en dat ik de potentie ofzo ervoor heb, dus dat ik het gewoon moet doen!!! En ik heb der stiekem best zin in Tong uitsteken

Live your dreams

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-04 12:47

Jeetje, dat klinkt nog steeds erg moeilijk Bloos Hihi, ga eerst de brugklas doen, de tweede en derde, dan hoef ik pas te kiezen. Noujah, ga nog wel info ed vragen op school als dat nodig is, toch?? Maarjah... Heb er wel al zin in, heb nog geen een onvoldoende Tong uitsteken (laagste is een 6) duzz Tong uitsteken

Njah, Kuzziez van Ilse

Live your dreams


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, IASCrawler, ikkedus, JeRekers, Nicollevs, NorwayFjord, Vlindy, xXutopiaXx en 38 bezoekers