Onverantwoordelijke mensen tijdens buitenrit: Grrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Onverantwoordelijke mensen tijdens buitenrit: Grrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:21

Boos! Ik ben vandaag even flink uit mijn slof geschoten vandaag Scheve mond Ik was met maaike (bloemkooltje) een buitenrit aan het maken, zij op de fiets, ik op Ofir. Op een gegeven moment kwamen we bij een zandpad wat helemaal rond loopt. Daar begon ik met draven, maar ik zag andere paarden lopen, en ben in stap over gegaan. Vervolgens zie ik een haflinger met een meisje op me af galopperen, waar ik niet blij van werd Scheve mond En heb op een niet al te aandige manier gevraagd of ze niet even zou kunnen gaan stappen. Vervolgens kijkt ze me op zo'n arrogante manier aan en galoppeert langs me!!! Dus toen heb ik (altijd aardig *ahum*) achter haar aan geroepen (geschreeuwd) dat het niet de bedoeling is om iemand zo te passeren.
Vervolgens kwam er (netjes in stap!) Lindy langs, (radijs op bokt) op een shetje, die dus samen reed met de haflinger. Heb nog even gezegd dat het niet de bedoeling is dat je iemand zo voorbij rijdt Scheve mond
De rest van het rondje heb ik zwaar geirriteerd uit gereden, en ik bedacht me dat ik weet bij welke stal ze staan Dus op de terugweg nog even langs gereden (evil person as I am..) Extreme duivel
Ze waren net aan het afzadelen, en ik heb het meisje er nog even o p aangesproken. Wat zegt ze: " Ik zag dat je paard wel rustig bleef" Ja, ze heeft ook niet gezien dat ie, toen ze voorbij racete, hij te dansen stond met zn staart in de lucht Boos! Ofir is een paard dat graag achter andere rennende paarden aan gaat, (het is nou eenmaal een draver Schijnheilig ) dus ik kon dit helemaal niet waarderen Frusty Verder had ze alleen maar te vertellen dat we het dan niet eens waren.
(ik zit ondertussen alweer te koken van woede >;) )
Ik kan me hier zo ontzettend over opwinden... en helemaal als iemand zo onverschillig erover doet. De volgende keer als ik haar tegen kom, parkeer ik Ofir er wel voor Schijnheilig an anders ....Blauw oog


(maar eigenlijk ben ik best aardig hoor maar niet bij dit soort dingen)

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:27

Oeh, dat heb ik ook een keer gehad. Ik was ZO boos, niet omdat mijn paardje onrustig werd oid (integendeel, die reageerde amper, schoot alleen in de 3e versnelling Knipoog ) maar gewoon om de manier waarop. Zo passeer je geen mensen, hoe rustig een paard er ook uitziet Boos! Belachelijk zeg, ik was ook flink boosgeworden.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:28

Ik had gister precies hetzelfde...........
Al rijdende op het strand in stap word ik vanachter ingehaald door iemand in de galop Boos! Boos! Boos! .Ik zit verdorie met een lange teugel en ook niet vragen of ze even mag paseren.
Ik over de getver.......die meid staat nu een week bij ons op stal en bezit niet over sociale vaardigheden,nu hoeft ze van mij geen gedag te zeggen maar het minste wat je kan doen is je aan de regels van het buitenrijden houden.

Ik heb haar niet meer gezien maar tref haar nog wel in stal en dan zijn de rapen gaar zullen we maar zeggen.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:29

Groot gelijk! Sommige mensen snappen echt niet dat paarden kudde dieren zijn, en dus graag achter elkaar aan rennen! Goed dat je er iets van hebt gezegd, hopen dat ze er de volgende keer rekening meehoudt (alhoewel ik het betwijfel als ik je verhaal lees)

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:30

Ik heb daar echt staan schelden, en niet zo'n klein beetje ook. Tsja, ik kan me hier gewoon echt aan irriteren. Terwijl radijs, die erachter reed, wel netjes in stap ging... Waarom galoppeert zij dan door Verward

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:31

WKoekoek: Vindt dat je absoluut gelijk hebt!
En lef hebt getoond om deze flapdrol op haar onverantwoordelijk rijd
gedrag aan te spreken.
Denk dat deze persoon niet geslaagd is voor d'r Ruiterbewijs.
Het is namelijk allereerst de regel dat je elkaar in stap passeert.
Dit geldt ook voor voetgangers inhalen. Dat meisje die je voorbij
scheurde heeft gewoon geen fatsoen en een onjuist denkpatroon.
En trouwens zij kent jouw paard/pony niet.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:34

Ik heb zelf geen ruiterbewijs, maar ben nog niet zo godvergeten debiel dat ik nog wel kan bedenken dat je iemand niet in galop passseert Schijnheilig

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:37

Sommige mensen denken nu eenmaal niet na bij wat ze doen.
En de verveldende consequenties voor anderen kunnen hun gestolen worden.
Balen zeg, dat zo iemand bij jullie de ruiterpaden onveilig maakt!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:42

Als je buiten rijdt is het toch verzekeringstechnisch verstandiger
om je ruiterbewijs te halen
Ivm evt. schade en letsel.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:29

altijd fijn he, zulke mede-ruiters.. wij kwamen ze ook tegen... stalgenootje wou opzij gaan, maar Banjer en ik zijn demonstratief in het midden van het pad blijven stappen... Haha!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:51

wat een idoot.
Ik zou ook staan koken van woede

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:47

Als je die trut de volgende keer ziet zou ik er in flinke galop langs gaan en haar dan hopelijk zien worstelen met d'r Haf. En dan ook zeggen: zo hoort het dus niet! Ik ga zelfs terug in stap als ik wandelaars op een mul pad tegenkom, die mensen zitten anders onder het zand. En zeg iedereen ook gedag. De meeste ruiters hier houden zich goed aan de ruiteretiquette , als er eens eentje is die asociaal doet is het meteen de talk of the town Lachen. Wij hebben hier als ruiter héél veel vrijheid, mogen overal komen dus dat moet vooral niet verpest worden door mederuiters.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:44

als jong penny meisje ging mijn pony vanuit de draf ineens galloperen,
kom ik langs 2 mensen te paard,
die vrouw vroeg vriendelijk of ik voortaan in stap andere paarden wou passeren,
ik bedankte ze om dat tegen me te zeggen,
dus ik vergeet dat nooit meer,
vind het zelf niet meer als normaal nu !

dus ik begrijp je agressie !

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:43

Jij hebt het dan wel over onverantwoordelijke mensen maar je kunt beter onverantwoordelijke kleuters zeggen. Daar hebben ze wel zo'n IQ van. Volgende keer moet je het gewoon terug doen Schijnheilig Nahh toch maar niet een beetje gevaarlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:49

Ik kan daar ook behoorlijk boos over worden.
Vorig jaar stapte ik rustig door het bos toen er 2 tinkers in volle galop langs kwamen denderen, toen ze naast mij waren trapte er 1 vol naar achter en raakte mij vol op m'n been.
Ruiters reden vervolgens gewoon door Boos!
Helaas wist ik niet waar deze vandaan kwamen, want dan hadden ze een serieus probleem gehad.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:16

Niet vreemd hoor dat je zo kwaad bent! Dat is gewoon absoluut niet netjes, zulke mensen zouden ze haast moeten verbieden om buiten te rijden, gevaar op de weg! Boos!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:37

naja, gelukkig wist je waar ze stonde Lachen
Hoop dat ze wel geschrokkn zijn

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 09:49

En ik maar denken dat jij zo'n lieve bokker was,maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen Knipoog

Nee hoor Tong uitsteken !Je heb gelijk,anders zou je idd Ofir eens mee moeten laten doen,ik weet zeker dat de haflinger dat leuk vind Knipoog

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:04

Hier de ooggetuige Haha! Het was iid onverantwoord wat het meisje deed Ze mag blij zijn dat Ofir in een rustige bui was Bloos En ik denk dat Wendy nu niet meer veel last van het meisje zal hebben Schijnheilig

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:16

Ilindra schreef:
Ik kan daar ook behoorlijk boos over worden.
Vorig jaar stapte ik rustig door het bos toen er 2 tinkers in volle galop langs kwamen denderen, toen ze naast mij waren trapte er 1 vol naar achter en raakte mij vol op m'n been.
Ruiters reden vervolgens gewoon door Boos!
Helaas wist ik niet waar deze vandaan kwamen, want dan hadden ze een serieus probleem gehad.


Hopelijk scheer je nu alle tinker-rijders niet over één kam. Tinkers worden net als Fjorden of Haffies nogal eens verhuurd dus wordt er "fijn" mee geragd door mensen die niet weten hoe een ruiter zich hoort te gedragen.
Dat die tinker achteruit sloeg is helemaal frappant want de meeste zijn héél sociaal. Nare ervaring dus voor je Ach gut .