Toch te gek voor woorden!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Toch te gek voor woorden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 13:12

Een laat verslagje, maar ik kan tegenwoordig niet meer elke dag op internet, dus nu daarom pas.

Dinsdag was ik bij een vriendin en we gingen naar haar paard, en nadat zij die heeft gereden hangen we daar nog wat rond.
Zij staat op een stal waar best wel veel paarden staan, de helft ofzo is van 1 eigenaar en die verhuurt de paarden.
Er lopen dus best wel veel jonge kinderen rond.
Eentje (9 jaar!) daarvan heeft een eigen pony, haar ouders verhuren die ook aan nog een meisje (ongeveer dezelfde leeftijd).
Dat andere meisje reed eerst een halfuurtje en daarna ging zij erop.
Ze wou springen maar vlak voor de hindernis trok zij het beestje steeds in haar mond zodat die ging weigeren.

Dat kon ik niet aan zien en samen met die vriendin heb ik gevraagd of ze het goed vond dat we haar even zouden helpen.
Dat vond ze wel goed, eventjes laag begonnen en daarna de hindernis waarop ie steeds weigerde.
Als ze maar in de goede houding zat en haar handen naar voren deed, sprong ie wel.

We wouden ook even laten zien hoe het nou eigenlijk moest.
Maar daar er geen andere mensen in de bak waren die aan het springen was, vroegen we aan haar of mijn vriendin er even op mocht zodat die het voor kon doen (ik wou het ook wel, maar ik ben veels te groot voor dat beessie, dat was nl een C-pony en ik ben rond de 1.80 m), en daarop antwoorde ze dat het wel mocht.

Mijn vriendin heeft even een rondje gestapt en het viel mij op dat ze niet goed liep in de stap, dus ik zeg draaf even aan, de eerste passen gingen goed, daarna enkele wat niet zo goed ging, en daarna liep hij weer normaal.
Dus we dachten dat we het verkeerd hadden gezien, want hij liep weer normaal.

Mijn vriendin heeft toen even laten zien hoe je je handen moest doen boven de hindernis en met je lichaam mee moest gaan.

Toen ging ze weer stappen en opnieuw loopt dat beestje raar (in stap dus), dus weer even aandraven, maar nu liep ze de hele tijd in draf ook niet goed.
Aangezien ik een tweede mening wou en er verder niemand in de bak was die er een beetje verstand van heeft, ben ik er even op gestapt zodat mijn vriendin het kon zien.
Even gestapt en gedraaft en het was duidelijk voelbaar en zichtbaar.
Dus ik ben er afgestapt en heb tegen dat meisje gezegd dattie kreupel was.
Zweetdekentje en halster + touw op laten halen terwijl wij aan het afzadelen en droogstappen waren, toen het ponytje eenmaal droog was, heb ik haar beide voorbenen lang afgespoten en daarna de benen drooggemaakt.

Toen het ponytje aan het meisje gegeven om even op het harde te stappen.
Daarna zei mijn vriendin dat ze donderdag nog wel weer even keek hoe het ponytje liep aangezien het meisje er zelf geen verstand van heeft.
Ook gezegd dat ze tot dan maar minimaal 10 minuutjes op het harde moest stappen en de benen afspuiten en dattie gewoon de wei inmocht, maar niet rijden.

Zij had het erover dat ze haar moeder dat ging zeggen en dat ze dan de da ging bellen.
We hebben haar gezegd dat dat nog niet meteen nodig was alsie een keer kreupel was, maar als het lang duurde wel.
Maar mijn vriendin heeft dus gezegd dat ze haar wel zou helpen.

Eenmaal thuis kreeg mijn vriendin dus een telefoontje van haar moeder.
Wat er nou precies aan de hand was en waarom ze erop ging terwijl het van dat meisje niet mocht (dik isseu want we hebben het gevraagd en dat meisje vond het goed) en dat die vriendin die pony kreupel had gereden, dikke onzin dus, maarja ze wouden iemand de schuld geven.
Maargoed, ik had die vrouw graag aan de telefoon gekregen.
Want ze laat haar 8 of 9 jarige dochter alleen naar de stal toefietsen (vanuit een grote drukke stad dus naar nogal een afgelegen stuk) waar ze op stal het maar alleen moet redden met haar pony, als die kreupel loopt of iets anders heeft, merkt dat meisje dat niet op en moet de pony daar mee doorlopen. En ze moeten het zelf maar uitzoeken/uitvechten hoe ze het met haar bijrijder regelt (2 9-jarigen kinderen dus die elkaar helemaal niet mogen).

Later horen we van een ander meisje op msn (die er dus ook totaal geen zicht op heeft) dat die mensen er nu zelf bij zijn geweest, en dat die pony niet kreupel was volgens hun.
Tuurlijk heel vaag, maar die ouders hebben er dus ook geen verstand van en die zagen dat natuurlijk ook niet en zeggen dat dan maar.
Pony was bij ons weten stokkreupel, zelfs in stap zag je het zeer duidelijk en goed.
Wij twijfelden dus ook niet offie nou wel of niet kreupel was.

Vriendin heb ik na de tijd nog niet weer gesproken, dus ik weet niet hoe het nu gaat.
Ben er wel heel erg benieuwd naar.
Vooral voor de pony, want aan de onwetendheid van de baasjes heeft die pony niks aan.
Ik hoop dat ze nog niet rijden tot de kreupelheid over is en alsie kreupel blijft ze de da er bij laten komen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:17

typisch jonge kinderen
heel erg onverantwoord van die ouders!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:19

Tsja dat is best een moeilijk punt. Het is altijd vervelend om te moeten constateren dat een paard van een ander kreupel is. Jammer genoeg zijn er veel mensen die dit echter niet willen accepteren en dus gewoon doorrijden.

Ik heb ook iemand op stal waarvan het paard al 3 maanden kreupel is. Ze blijven steeds er mee doorrijden als ie maar weer 5 min. goed loopt. Verder weten ze nog niet wat het is. En het is (na 3 maanden Verward ) nog niet erg genoeg om er gewoon mee naar de kliniek te rijden en een fotootje van te laten maken. Want dan weet je het.

Sommige mensen zijn gewoon hardleers. Het is ajmmer maar niets aan te doen. bemoei je dus niet teveel met die mensen. Ze komen er vanzelf wel achter (helaas vaak te laat) als het niet goed is.

Groetjes Merilyn

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 13:53

Het is heel moeilijk maar als je om je heen kijkt zie je zoveel mensen die het helemaal niet snappen het beste is om dan maar de ander kant op te kijken en net doen of je neus bloed maar dat is moeilijk want je trekt je het lot aan van zo'n beestje. Je wil ze helpen maar ze zullen je hulp nooit aan nemen. Als ze al zo onverantwoord zijn dat ze hun dochterje alleen laten gaan (pony is mooie naschoolse opvang Scheve mond ) dan zijn ze niet goed wijs!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 11:43

Tja, ik kom daar normaal nooit, alleen heel af en toe.
Het meisje in kwestie had ik nog niet eerder gezien, maar ik had meteen al het gevoel dat zij een verwend kind was.

Ik denk idd dat een van de redenen dat zij een pony heeft, is dat ze daar dan veel is.
Ze is nl best wel druk (ADHD werd mij gezegd), en volgens mij ook niet zo'n lieverdje of een makkelijk kind (liegen dat het zwart gedrukt staat bijv).

Maargoed, ik weet er verder niks vanaf, dat hoor ik vast morgen wel als ik die vriendin weer spreek.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 14:26

Uit je verhaal maak ik op dat de pony onregelmatig was en dus niet stokkreupel zoals je later opmerkt.

Onregelmatigheid is voor minder ervaren mensen ook niet zo makkelijk te zien,
je moet maar net weten waar je op moet letten en als je dan ook nog niet goed monstert zie je helemaal niets vreemds...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 20:55

eerst liep ze idd onregelmatig, een paar pasjes en toen was het weer over.
maar even later liep ze aan een stuk door niet goed.
toen ben ik er even op gaan zitten zodat mijn vriendin kon kijken, ze liep dus helemaal niet goed, niet in stap (daar zag je het al heel duidelijk, en dat zegt wel wat vind ik) en in draf, dat kon je voelen en ook duidelijk zien.
ook toen we daarna ernaast liepen.
ook nog nadat ze afgespoten was en nog 10 minuutjes ofzo gestapt had.
het was ook nog steeds erg warm.
dat noem ik wel stokkreupel.