Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 18:45

Hallo!!

Vanavond is de eerste behandeling van Gracy en ik ben best wel benieuwd, als het goed is moet er wel snel (na 2 a 3 behandelingen) resultaat zijn maar ja dat is altijd per paard verschillend!

Maak me wel beetje zorgen, maar gelukkig gaat alles goed komen! Het zal best pijnlijk zijn..

Voor degene die het niet weten hier even wat er gaat gebeuren:

Citaat:
Gracy's rug is niet inorde. Haar rug zit vast. Ze gebruikt haar spieren niet goed, zowel met rijden als met andere dingen. Daarbij is ze ook lichtelijk scheef wat natuurlijk ook niet bevordelijk is, en verder is Gracy gewoon gevoelig in haar rug. Vanavond begint haar behandeling van de Fysio. Hij gaat haar ongeveer een uur masseren en dergelijke om haar spieren los te werken, en de stofwisseling beter opgang te krijgen. Na 2 a 3 behandelingen gaan we rijtechnisch verder..

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:08

Hopelijk gaat het snel weer beter! En gelukkig komt alles wel weer goed! Succes hoor!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:11

Ik heb hele goede ervaringen met fysiotherapie bij paarden, ik hoop dat het voor Gracy ook werkt!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:47

Nou vandaag liep alles anders als gepland dus helaas ging het niet door. Nu morgen om 4u.. Eerst een speciale massage en daarna priveles.. Probleem analyseren enz.. Ben erg benieuwd! Spannend hoor!

Maar goed voor mij telt 1 ding, als het met Grace maar goed komt!

Bedankt voor jullie medeleven. Ik heb goed vertrouwen in de fysio. Nog meer mensen ervaringen hiermee?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 22:49

Zal morgen laten weten hoe het ging..

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:53

Megantjuh schreef:
Nou vandaag liep alles anders als gepland dus helaas ging het niet door. Nu morgen om 4u.. Eerst een speciale massage en daarna priveles.. Probleem analyseren enz.. Ben erg benieuwd! Spannend hoor!

Maar goed voor mij telt 1 ding, als het met Grace maar goed komt!

Bedankt voor jullie medeleven. Ik heb goed vertrouwen in de fysio. Nog meer mensen ervaringen hiermee?



Deze manier van aanpak is wel de beste, want daardoor krijgt de fysio een totaal beeld van Gracy ook onder de zadel Knipoog Ach gut

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 06:07

Heel veel succes, Tjo is ook de pineut als ze beter is straks.... gister voor het eerst weer ff gereden na een maand en ze zit echt gigavast nu in dr rug......

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:33

Megantjuh schreef:
Nog meer mensen ervaringen hiermee?


Mijn paardje is vorige week woensdag behandeld (voor het complete verhaal: zie mijn profiel Knipoog ) en dat heeft echt super geholpen. Ze heeft ongeveer dezelfde problemen als jouw paardje en ik heb haar echt nog nooit zo goed zien lopen als de dag na de behandeling!
Succes!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:07

Vippie schreef:
Heel veel succes, Tjo is ook de pineut als ze beter is straks.... gister voor het eerst weer ff gereden na een maand en ze zit echt gigavast nu in dr rug......


jij ook veel sterkte.. We houden elkaar op de hoogte, deal? *LOL*

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:07

superstarry schreef:
Mijn paardje is vorige week woensdag behandeld (voor het complete verhaal: zie mijn profiel Knipoog ) en dat heeft echt super geholpen. Ze heeft ongeveer dezelfde problemen als jouw paardje en ik heb haar echt nog nooit zo goed zien lopen als de dag na de behandeling!
Succes!


pffff jij geeft gelijk wat vertrouwen over! Hopelijk werkt het echt, en de fysio zei ook dta je heel snel verbetering moet zien!

Ben best gestresst voor vanmiddag, maar dat ben ik al gauw Clown

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:08

pS. Zal ff kijkje nemen in je profiel!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:11

Heb in je profiel gekeken en dit is ongeveer de reactie die onze fysio ook beschreef. Ik hoop zo dat het werkt!!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:14

Niet al te zenuwachtig zijn, het komt vast goed! Star's fysiobehandeling was een stuk minder intensief dan die die jouw paardje gaat krijgen en als je daar al zoveel verschil aan ziet!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:29

Ik hoop het zo, Gracy heeft er echt last van en dat vind ik echt sneu. Hoop dat het gauw overgaat en we het voor altijd kunnen voorkomen

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:36

Voor altijd voorkomen da's best moeilijk, maar als je weet hoe Gracy is als alles goed zit zal je eerder verschil zien als het een keer wat minder gaat en weet je wat je eraan kan doen.
Ik hoop echt voor je dat het supergoed werkt, en dat je paardje weer vrolijk wordt en geen pijn meer heeft!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:41

In elk geval bedankt voor je medeleven. Altijd fijn, zeker als je snapt wat ik bedoel!

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:48

OK! Ben benieuwd hoe het gaat, succes vanmiddag!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 14:04

Ik zal het vanavond in elk geval in dit topic zetten! Knipoog

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 19:07

Nou ik ben net terug Scheve mond ... Viel allemaal helaas weer tegen Verdrietig .. Hier even het verhaal:

Alles ging goed totdat ik het zadel erop ging leggen . Ze protesteerde heftig, maar ik dacht valt wel mee dus toch naar de bak. Maar ze bleef raar doen dus ik dacht wacht wel even op Rick (Fysio) . Nou toen hij kwam stapte ik op en na 2stappen ging ze bokken, en echt bokken om mij er af te krijgen Verdrietig . Overduidelijk dus dat ik haar pijn deed Verdrietig . Dus Rick zei kom er maar af, hup zadel er af rug nagekeken. Ze reageerde redelijk heftig, even gestapt en gedraaft. Ze dachten (Rick en Renze) dat ze misschien zelfs kreupel was maar dat was het niet Lachen . Daarna moest ik haar longeren los, alleen met halster. Hij heeft geholpen en alles bekeken. Ze liep in begin erg heftig te schudden en te doen, maar naarmate ze losser werd nam dit sterk af. Daarna uitgestapt en op stal gezet. Rick heeft haar toen gemasseerd . Bij haar hals geen probleem, ze genoot ervan. Maar naarmate hij richting d'r rug en gevoeligere plekjes kwam werd ze gemeen . Ze ging bijten en slaan Bloos! , logisch het doet erg zeer. Rechtsom was het nog erger, dus Rick is voortijdig gestopt. Hij zegt dat het toch wel erger is dan hij dacht en hij durft nog niet te diep te masseren want hij zegt dan slaat ze me dalijk de box uit. Na de massage even met rust gelaten en daarna onder solarium gezet. Verder was ze heel braaf.
OK dan!

Morgen ook weer afspraak, weer masseren en longeren. Hoop zo dat ze snel van die pijn af is, arm paard... Ach gut

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:15

Dat klinkt niet best allemaal! Hopelijk geeft dit snel resultaat. Geef Gracy een dikke knuf van ons Ach gut

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 21:39

Dat zal ik zeker doen!! Heel erg bedankt.

Ik denk maar gewoon dat alles hierna weer goed is en ze pijnvrij is. Dus daar hoop ik maar op...

(* zucht was het maar alvast zover*) Gracy heeft al zoveel pech gehad..

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:01

Jee dat is niet niks... Weet je ook waaraan het ligt, of het alleen een spierkwestie is of mss erger?
Heel veel sterkte iig!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:18

superstarry schreef:
Jee dat is niet niks... Weet je ook waaraan het ligt, of het alleen een spierkwestie is of mss erger?
Heel veel sterkte iig!


jaa dank je wel.. De Fysio denkt dat het voornamelijk te maken heeft met de afvoer van afvalstoffen en verzuring. Want het is voornamelijk als ze koud is, hoe losser/warmer ze wordt hoe meer de klachten afnemen. Ht ruggebruik is ook dan niet super maar al wel beter, dus waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Oa door die massages probeert hij dat allemaal beter opgang te krijgen en spieren los te maken.

superstarry
Berichten: 225
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Drachten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:22

Dus dan komt het waarschijnlijk op den duur wel goed toch?
En da's het belangrijkste!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:28

Ja we hebben er alle hoop op!! Maar waarschijnlijk komt het ook wel goed hoor, de vraag is alleen hoelang het gaat duren. Het is niet fijn om je paard zo te zien.. Ze heeft echt pijn..