Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Vanavond de eerste behandeling van Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 18:45

Hallo!!

Vanavond is de eerste behandeling van Gracy en ik ben best wel benieuwd, als het goed is moet er wel snel (na 2 a 3 behandelingen) resultaat zijn maar ja dat is altijd per paard verschillend!

Maak me wel beetje zorgen, maar gelukkig gaat alles goed komen! Het zal best pijnlijk zijn..

Voor degene die het niet weten hier even wat er gaat gebeuren:

Citaat:
Gracy's rug is niet inorde. Haar rug zit vast. Ze gebruikt haar spieren niet goed, zowel met rijden als met andere dingen. Daarbij is ze ook lichtelijk scheef wat natuurlijk ook niet bevordelijk is, en verder is Gracy gewoon gevoelig in haar rug. Vanavond begint haar behandeling van de Fysio. Hij gaat haar ongeveer een uur masseren en dergelijke om haar spieren los te werken, en de stofwisseling beter opgang te krijgen. Na 2 a 3 behandelingen gaan we rijtechnisch verder..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016



Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 22:47

Nou vandaag liep alles anders als gepland dus helaas ging het niet door. Nu morgen om 4u.. Eerst een speciale massage en daarna priveles.. Probleem analyseren enz.. Ben erg benieuwd! Spannend hoor!

Maar goed voor mij telt 1 ding, als het met Grace maar goed komt!

Bedankt voor jullie medeleven. Ik heb goed vertrouwen in de fysio. Nog meer mensen ervaringen hiermee?

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-04 22:49

Zal morgen laten weten hoe het ging..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:07

Vippie schreef:
Heel veel succes, Tjo is ook de pineut als ze beter is straks.... gister voor het eerst weer ff gereden na een maand en ze zit echt gigavast nu in dr rug......


jij ook veel sterkte.. We houden elkaar op de hoogte, deal? *LOL*

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:07

superstarry schreef:
Mijn paardje is vorige week woensdag behandeld (voor het complete verhaal: zie mijn profiel Knipoog ) en dat heeft echt super geholpen. Ze heeft ongeveer dezelfde problemen als jouw paardje en ik heb haar echt nog nooit zo goed zien lopen als de dag na de behandeling!
Succes!


pffff jij geeft gelijk wat vertrouwen over! Hopelijk werkt het echt, en de fysio zei ook dta je heel snel verbetering moet zien!

Ben best gestresst voor vanmiddag, maar dat ben ik al gauw Clown

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:08

pS. Zal ff kijkje nemen in je profiel!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:11

Heb in je profiel gekeken en dit is ongeveer de reactie die onze fysio ook beschreef. Ik hoop zo dat het werkt!!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:29

Ik hoop het zo, Gracy heeft er echt last van en dat vind ik echt sneu. Hoop dat het gauw overgaat en we het voor altijd kunnen voorkomen

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:41

In elk geval bedankt voor je medeleven. Altijd fijn, zeker als je snapt wat ik bedoel!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 14:04

Ik zal het vanavond in elk geval in dit topic zetten! Knipoog

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 19:07

Nou ik ben net terug Scheve mond ... Viel allemaal helaas weer tegen Verdrietig .. Hier even het verhaal:

Alles ging goed totdat ik het zadel erop ging leggen . Ze protesteerde heftig, maar ik dacht valt wel mee dus toch naar de bak. Maar ze bleef raar doen dus ik dacht wacht wel even op Rick (Fysio) . Nou toen hij kwam stapte ik op en na 2stappen ging ze bokken, en echt bokken om mij er af te krijgen Verdrietig . Overduidelijk dus dat ik haar pijn deed Verdrietig . Dus Rick zei kom er maar af, hup zadel er af rug nagekeken. Ze reageerde redelijk heftig, even gestapt en gedraaft. Ze dachten (Rick en Renze) dat ze misschien zelfs kreupel was maar dat was het niet Lachen . Daarna moest ik haar longeren los, alleen met halster. Hij heeft geholpen en alles bekeken. Ze liep in begin erg heftig te schudden en te doen, maar naarmate ze losser werd nam dit sterk af. Daarna uitgestapt en op stal gezet. Rick heeft haar toen gemasseerd . Bij haar hals geen probleem, ze genoot ervan. Maar naarmate hij richting d'r rug en gevoeligere plekjes kwam werd ze gemeen . Ze ging bijten en slaan Bloos! , logisch het doet erg zeer. Rechtsom was het nog erger, dus Rick is voortijdig gestopt. Hij zegt dat het toch wel erger is dan hij dacht en hij durft nog niet te diep te masseren want hij zegt dan slaat ze me dalijk de box uit. Na de massage even met rust gelaten en daarna onder solarium gezet. Verder was ze heel braaf.
OK dan!

Morgen ook weer afspraak, weer masseren en longeren. Hoop zo dat ze snel van die pijn af is, arm paard... Ach gut

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 21:39

Dat zal ik zeker doen!! Heel erg bedankt.

Ik denk maar gewoon dat alles hierna weer goed is en ze pijnvrij is. Dus daar hoop ik maar op...

(* zucht was het maar alvast zover*) Gracy heeft al zoveel pech gehad..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 22:18

superstarry schreef:
Jee dat is niet niks... Weet je ook waaraan het ligt, of het alleen een spierkwestie is of mss erger?
Heel veel sterkte iig!


jaa dank je wel.. De Fysio denkt dat het voornamelijk te maken heeft met de afvoer van afvalstoffen en verzuring. Want het is voornamelijk als ze koud is, hoe losser/warmer ze wordt hoe meer de klachten afnemen. Ht ruggebruik is ook dan niet super maar al wel beter, dus waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Oa door die massages probeert hij dat allemaal beter opgang te krijgen en spieren los te maken.

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 22:28

Ja we hebben er alle hoop op!! Maar waarschijnlijk komt het ook wel goed hoor, de vraag is alleen hoelang het gaat duren. Het is niet fijn om je paard zo te zien.. Ze heeft echt pijn..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 22:39

Jaa dat zeker. hopelijk wordt ze weer lekker vrolijk en opgewekt, ook al moet ze aan het werk. Ze heeft er nu gewoon geen plezier in. Lekker losstaan en niks doen vind ze prima.. Maar werken

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 19:13

Vandaag was/is de 2de behandeling. Hier een verslaggie:

Citaat:
Nou toen ik op stal kwam was Grace blij! Ik ging eerst effe Browny buiten zetten dus ze stond zo banketstaaf te kijken van wat ga je nou doen?! Verward
Daarna Gracy ook buitengezet. Saampies hebben ze ff gespeelt en lekker liggen rollen!!! Bloos Boos!
Daarna heeeeeeeeeel hardgepoetst om al het stof en zand weg te krijgen. Fysio was door file halfuur later en het werd allemaal wat krap dus ik heb samen hem even gelongeerd zo dat hij kon kijken. Nou ze liep al beter als gister, meer ontspanning. Maar natuurlijk niet goed genoeg. Ik heb haar daarna zelf nog gelongeerd en uitgestapt. Daarna lekker verwend en op stal gezet en naar huis gegaan. Hij zou haar na zijn priveles masseren, en dan is Monique er bij dus die weet dan hoe het ging. Fysio zei dat hij gister toch wel wat knopen had weggekregen dus dat is gunstig! Lachen Voorlopig gaan we (langzaam) vooruit...


Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 19:14

Ze liep gelukkig vloeiender als gister, gister zag het er echt zo pijnlijk en moeizaam uit allemaal.. Pff.. Misschien kan ik een keer een foto maken als de Fysio met haar bezig is..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 19:15

trouwens wel fijn dit topic, kan ik even kwijt wat er vandaag allemaal is gebeurd en dan dringt het ook beter tot me door! Lachen

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 10:07

Nou dit is in elk geval goed nieuws!! Ik hoop dat het zo blijft! Heb al zinin vanavond maar eerst nog school en werken.. Verdrietig

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 12:14

Gracy schreef:
Beterschap voor Gypsy Vriendjes zijn?

sjeezzzzz, wat zijn ons paarden de laatste tijd in de lappenmaand.. Tjo, Gracy en Gypsy Ach gut


Jaaa beterschap voor Gyps. Balen he, iedereen zit in een dippie Verdrietig

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 12:15

Christatjuh schreef:
Heey,

Wat verschrikkelijk balen zeg. Gracy heeft niet echt veel geluk zeg
Ik kon vanavond echt zien dat ze last had toen je net begon met longeren. Had het echt met haar (en jullie ook natuurlijk) te doen.
de rest van het longeren niet kunnen zien want ik moest rijden. Ik hoor van de fysio dat alles goed komt OK dan! Gelukkig maar!!

Ik blijf duimen voor jullie


Heee heej,

bedankt voor je medeleven. Vond het wel balen dat ik niet kon lessen, maar ik heb alsnog geleerd van Kim!! Dus zat er ook weer niet voor Jan L*L bij!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 12:18

Verslag van Donderdag 7Oktober:

Citaat:
Vandaag zou ik longeren met pessoa, maar met poetsen merkte ik dat ze nog erg gevoelig was en helaas tolereerde ze nog niet echt iets op haar rug. Dus na overleg besloten nog een dagje zonder te longeren. In het begin was ze erg stijf en liep ze niet lekker. Maar gelukkig duurt dit steeds korter en wordt ze sneller warm. Uiteindelijk liep ze goed, nog niet ruim genoeg maar word al beter. Ze was lekker moe en we hebben uitstappend nog even naar de les gespiekt (en Gracy ingefluisterd hoe ze moet gaan lopen *LOL* ). Nou het uitstappen heeft ze lekker onder het solarium gestaan, ze was heel relaxt en ontspannen. Gelukkig OK dan! Toch weer ietsje beter!


Vandaag moet ik van de Fysio doorzetten met de pessoa, desnoods eerst even laten lopen dat het ergste voorbij is en dan moet hij toch wel op haar rug.. Laat het straks weten hoe het ging.. Hopelijk werkt Grace mee! Tong uitsteken

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 12:19

Christatjuh schreef:

Ik blijf duimen voor jullie


Ik duim mee Haha! Haha!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 16:02

Ik wou eigenlijk gister al het verslag er op zetten maar helaas kon ik weer eens niet op Bokt! Boos!

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 16:08

Hier dan verslag van Vrijdag 8Okt:

Citaat:
Nou vandaag zou ik haar longeren met de pessoa. Ik wist al dat dit moeilijk zou worden, maar ze mocht er ook niet onderuit komen Scheve mond . Dus ik heb hulp gevraagd van Fabienne! (Dankuh Haha! )
Op de poetsplaats kreeg ik met iets wat moeite de pessoa op haar rug, ze protesteerde wel maar kon weinig doen dus dat ging wel. Daarna los gelongeerd ging ook prima, ze was erg braaf Lachen . Maar toen kwam het moeilijkste de pessoa vast maken. En hij moest ook nog eens tussen haar benen, dus tja dat is best lastig . En inderdaad Gracy deed alles om er voor te zorgen dat ik hem niet vast kon maken. Bokken, steigeren, keihard ronddraaien, bijten, slaan noem het maar op Verdrietig . Gelukkig met behulp van Fab is het gelukt, ik ben ook boos geworden want het was gewoon te gevaarlijk. toen kon ze alleen maar draven en galopperen, ze wou niet meer stappen, en stilstaan kwam al helemaal niet meer in haar woordenboek voor Boos! . Ze was echt verschrikkelijk, en als ze eenmaal liep was ze gewoon braaf. Maar ja de pessoa moest er toch ook een keer af, en toen sloeg ze helemaal door Huilen . Het was echt een verschrikkelijke situatie en gracy was echt gevaarlijk gewoon.

Ik ben er nog steeds stil van en hoop dat er gauw verbetering in zit want dit is mijn grace niet meer Verdrietig

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ashley1, BETUWE, Bo_San, DDD3, Diortje_vds, Dries1990, eshz, Fudge, IngeK, laura_estee, mirriejj, Vagabondo, vera_pino en 122 bezoekers