Herken jij een gezond paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:02

Ja herkenbaar!!! Haha!

Ik heb een tinker met heel veel behang en lange manen. Zijn manen worden altijd ingevlochten, want die zijn heilig. Mag niemand zomaar in borstelen, vlechten uithalen, knippen etc etc. Als dat toch gebeurt krijg ik nog net geen paniekaanval hihihi. Ook zijn sokken. Daar mag echt niemand aanzitten!!
Aanstaande zaterdag wordt hij geschoren. Behalve zijn beentjes en hoofd gaat alles eraf, want ik ben als de dood dat hij verkouden wordt in de winter. Hij heeft natuurlijk allemaal mooie dekentjes. *LOL*
Hij heeft vorig jaar in Utrecht gestaan vanwege een darmprobleem. Hij heeft te smalle darmen. Als zijn poep al een beetje afwijkt van de dag daarvoor raak ik al half in paniek en gooi een halve liter lijnzaad door zijn eten. Ben als de dood dat hij een verstopping krijgt!!
Ook als het regent, en mijn tinkie staat buiten…. Dat vind ik vreselijk!! Maar ja, ik mag jammer genoeg niet zelf beslissen op stal wanneer hij naar binnen gaat. Dat is de taak van de staleigenaar. S’avonds kan ik soms gewoon niet slapen als ik weet dat hij buiten staat terwijl het waait, regent enzo.
Ook krijgt meneer altijd de nieuwste modekleurtjes en de allermooiste spulletjes. Een mooi kiefferhalster met goud van 30 euro, of een Spaans dressuurhoofdstel met echt zilver erop. Bloos Schijnheilig

Beetje dom allemaal, want hij komt uit Ierland en daar worden de tinkers niet zo schattig behandeld als in Nederland. Maar ja, ik ben zo bang dat hem iets overkomt….., of dat hij door MIJN schuld ziek wordt ofzo.

Het is echt mijn ' kindje' . Op mijn voicemail staat ook; dit is de voicemail van Sharmila en Sjimmie. Ik vind mezelf ook echt ' de mama van Sir Sjimmie' (schaam schaam Bloos ) Maar ja zo voel ik dat nou eenmaal.... Misschien wel heel stom en tuttig.... Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Sharmila op 04-10-04 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs



Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:41

iSjee….ik wist wel dat ik erg was…. Maarre….jullie krijgen er kippenvel van! Ben ik dan echt zo extreem???
In het begin was het niet zo erg hoor. Het is pas echt erger geworden toen hij in Utrecht stond en nog maar net een koliekaanval overleefde. Ik ben zoooooo bang dat er weer zoiets gebeurt dat ik alles nauwlettend in de gaten hou. En dat van dat kindje. Tja dat kan ik niet goedlullen.

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:27

Ik scheer Sir Sjim omdat hij een ontiegelijk volle vacht krijgt. Vorig jaar was zijn vacht zo dik dat je je vingers niet meer kon zien als je je hand op zijn buik neerlegde. Op zich is dit natuurlijk niet erg, maar aangezien hij ongeveer 2 uur per dag flink werkt en in de winter in een veel te warme stal staat vind ik dit toch wel griezelig. Vorig jaar stond hij ook alleen maar nat op stal. Als de paarden bij ons op stal in de winter ook naar buiten gingen had ik het absoluut niet gedaan. Want ik denk dat het een heel dom gezicht is een geschoren tinker. Maar ja, een paard dat telkens nat op stal staat omdat hij het spaansbenauwd heeft vind ik eigenlijk veel zieliger.

Of vinden jullie dit ook overdreven?

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:49

Nou ik zou hem dus het liefst het hele jaar door buiten willen hebben hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar bij ons op stal mag dat jammergenoeg niet. Na een tijdje gaan alle paarden naar binnen en mogen ze pas weer in het voorjaar naar buiten. Ik ben hem dus verplicht om continue binnen te zetten. Nogal vervelend dus, want op stal heeft hij het veel te warm!

Maar ja niks aan te doen....
Ik heb op een andere stal gestaan. En daar mochten ze in de winter wel naar buiten, een aantal uren per dag. En als ze dan weer naar binnen gingen werd alles dichtgegooid en ging de verwarming aan op de hoogste stand!! Dan ben je pas gek!

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Charlotte446, Em_, Lalladidoo, ogidni, onpaard, Symke, Twist1991 en 32 bezoekers