*snif* ik stijg juist vaak rechts op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

*snif* ik stijg juist vaak rechts op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 21:58

Beetje flauw berichtje van mij maar ik heb nog steeds de Bit niet gezien waar het artikel over de Lusitano's instaat. Maar ik heb wel al van verschillende mensen gehoord dat ik niet van rechts durfde op te stijgen. Echt vaag want ik vertelde juist dat ik dat ook regelmatig bij Pieps deed om mezelf lenig te houden en het me ok beter voor Pablo's rug leek.
Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar het artikel Haha!
Maar stijgen jullie ook wel eens van rechts op?
Ik zou eigenlijk wel graag een opstijgblok hebben om op te stijgen, dat lijkt me een stuk beter ipv dat gehang. Ik stijg dan wel snel op maar het is toch bijna elke dag even hangen aan 1 kant.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 22:10

Ik stijg alleen maar aan de linkerkant op, 'k zal m'n paard er nog wel eens aan laten wennen dat het ook aan de andere kant kan. Mijn knollebeest is ruim 1.80 m hoog, dus stijg ik altijd met behulp van een stoel op. Erg lenig ben ik niet n.l. ( een dagje ouder he ? Lachen ) en ik vind het voor Duncan een stuk prettiger als het opstijgen een beetje soepel gaat Knipoog . Leuk artikel in het Bit trouwens, lijkt me wel kicken om op zo'n paard te rijden Kwijl Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:21

Hoi,
Ik heb het wel eens gedaan, maar de laatste tijd niet meer (waarom zou dat zijn ????), Enfin, bij mij is het zo dat Amanda juist stiller blijft staan, dan als ik van links opsta. Zeker omdat het "fout" is voor haar gevoel.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:23

Ik doe het regelmatig. Ik denk ook echt dat het beter is voor hem namelijk. Alleen als ie wat druk is doe ik het maar niet, omdat het aan de linkerkant toch nog een stuk makkelijker gaat voor mijn on-lenige lijf! Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 16:36

Bij aanrijden doe ik het zowel links als rechts, daarna voornamelijk llinks, dit komt ook omdat ik het links makkelijker doe. Maar af en toe probeer ik het ook weer rechts.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:00

normaal doe ik het altijd voor Maël links, gewoon omdat ´dat zo hoort´. maar dat stukje in Bit heeft me inderdaad aan het denken gezet. ik ga nu toch maar vaker de andere kant proberen, gewoon om-en-om. ik hoop dat het lukt met mijn ´lenige´ lijf. gelukkig heb ik Maël gelijk van het begin af aan geleerd om stokstijf stil te staan als ik op stap.
ik heb er zo´n gruwelijke hekel aan als je paard gaat draaien met opstappen of ,nog erger, gaat lopen terwijl je je been er overheen zwaait (en er dus onderhand gelijk weer af ligt als het tegen zit).
tja, bij dat soort dingen denk ik nooit na, stom eigenlijk....