Hoe vaak ga jij per week naar je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Hoe vaak ga jij per week naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 13:48

Toen wij onze Joemmie kochten stonden de vorige eigenaren te kijken dat wij nagenoeg elke dag naar de paarden gaan om ze te berijden en te verzorgen.

Het blijkt dus dat er veel mensen zijn die een keer of 4 per week naar hun paard gaan.

Zelf zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Ten slotte zijn ze voor de grootste zorg afhankelijk van mij. 'En 'waarvoor heb ik anders een paard'. Toch?

Met vakanties is het niet anders en zorg ik dat ze goed verzorgd achter blijven, maar ik geniet ervan als ik bij ze ben. Een keer of 3 a 4 is dan niet voldoende.

En jullie?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:54

hahaik ga iedere dag komt omdat die geen weiland heeft en ik hem toch voor sport doeleinden gebruik. Als ik echt niet kan is er altijd wel iemand te vinden die hem voor me doet. laten staan doe ik dus echt niet in de 6 jaar is het denk ik 4 keer voorgekomen door omstandigheden.

Als het paard dag en nacht zomer en winter buiten kan staan met mogelijkheden is het niet perse mogelijk iedere dag te gaan verzorgen. Als er toezich op is is het al helemaal geen probleem het land moet natuurlijk wel voldoen aan bepaalde eissen (eten en drinken). Ik ben dan juist een voorstander van niet teveel poesten en rommelen dit ivm het vet gehalte van de vacht.

Vooral de geharde paarden hebben hier geen problemen mee.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:57

in princiepe elke dag!
maar op het moment red ik dat niet meer zo met school en werk, dus heb ik een bijrijdster

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:00

Hangt er vanaf... In een drukke week meestal iets van 4 keer, maar soms elke dag.
Mijn paard krijgt wel elke dag aandacht, als ik niet kom, doet mijn vriendin haar Lachen

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:07

ik heb dan geen eigen paard, maar verzorg er wel een, de eigenaar gaat er op zondag mee weg en de andere dagen probeer ik allemaal te komen, helaas lukt dit niet ivm school en werk...
zoals op donderdag moet ik koopavond werken dan kan ik echt niet.
Maar hij staat gezellig bij zn vriendjes en de eigenaar verzorgt hem voor de rest wel dus dat is wel ok:D

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:08

ligt eraan,
in de zomer staan ze dag en ancht op de wei,
kan dus met een gerust hard op vakantie,
of zomaar 2 dagen neit komen,
in de winter staan ze snachts ops tal,
dus dan moet er wel gemest worden..

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:08

Ik heb mn paard samen met mn vader en zus, ikzelf kom 2 a 3 x in de week en mn vader en zus dus de overige dagen. Paard komt er gewoon elke dag uit, soms zelfs 2 keer per dag (en dan s ochtends nog als hij word uitgemest, eigenlijk dus 3 keer), das het voordel als je met zijn 3en bent Lachen

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:11

Elke dag, week in week uit... Tenzij ik iets heb waar ik echt heenmoet dan zorg ik dat er iemand is die haar uit de stal haalt om te borstelen en te wandelen. In de winter dan want in de zomer staan ze dag en nacht buiten en dan kan je ze makkelijker laten staan... maar dan nog kom ik elke dag om te kijken of alles goed gaat en om te poetsen enzo! Is mijn rustpunt van de dag... Lovers

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:16

Ik ga 5 dagen in de week. De andere dagen gaat er iemand anders voor me. Rio staat het hele jaar buiten en wordt voor mij gevoerd en binnen en buiten gezet.

Burning_star
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:20

Xsani staat op weiden die vlak achter ons huis liggen, dus ik kan haar ieder moment van de dag zien *LOL* . Ik ga zeker iedere morgen en avond bij haar langs, gewoon, al is het maar voor 5 minuutjes... (ze is nog maar een jaartje)

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:23

ik ga 2 keer op een dag Haha!:D

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:26

Ik kom elke dag.. en in het weekend wel vaak 3 x per dag..
In het weekend moeten we zelf buitenzetten en binnenhalen.
Vind het heerlijk om elke dag bij mijn knollie te zijn. Ik laat er ook echt van op als ik er vandaan kom.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:30

Ik kom bijna altijd 2x per dag.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:31

Wisselend, de ene week ben ik er vijf dagen, de andere maar drie of vier. Hangt er maar net van af of ik tijd heb, mijn paard staat ook zo'n 90 km. van mijn woonplaats af. Hij wordt aangespannen gereden door de oom van mijn vriend, komt elke dag buiten en krijgt dagelijks zijn voer.
Ik denk dat hij gemiddeld zo'n vijf dagen in de week echt werkt.
Deze week zie ik hem eigenlijk helemaal niet, afgelopen weekend had ik het te druk met de wedstrijd van een ander paard en ik kan pas vrijdag weer naar hem toe.
Vroeger zag ik hem de hele dag omdat hij thuis stond maar ik begin er aardig aan te wennen en geniet nu ook wel van de luxe van een pensionstal.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:32

Elke dag, 359 dagen per jaar (ga 1 week per jaar met vakantie Lachen )

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:35

Ik ga elke dag. Alleen als ik echt kan dan zorg ik dat iemand anders hem doet. Alleen in de zomer als hij 24/7 op het land wil ik nog weleens een dagje niet komen. Maar dan ga ik vaak nog ff snel om alleen even te kijken of ie nog heel is.............

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:36

Mijn pony komt er iedere dag uit. Hoofdzakelijk omdat we geen weidegang hebben.

Of ik of mijn bijrijdster rijd of longeert haar, maar ze krijgt iedere dag beweging.
Ook als ik niet heen hoef ga ik altijd ff kijken en eten geven (muesli, krijgt ze xtra van mij)

Mijn zusje had zondag een pony van een ander meisje losgegooid in de bak, omdat ie al 3 dagen stil stond op stal

Walgelijk, dat vond ik wel zo zielig Verdrietig beessie was helemaal gek en bleef maar rondjes rennen....
Daar heb ik echt geen woorden voor

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:45

Sowieso 4 dagen in de week en mijn zus ook 4 dagen. (op zaterdag gaan we allebei de rest van de dagen zijn verdeeld) Bevalt me erg goed zo, want nu krijgt ze alle dagen vollop aandacht en heb ik genoeg tijd voor mijn vriend, huis, studie en werk. Er komt dus altijd minstens een van ons elke dag, ook als ze in de zomer in de wei staat (overdag).

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:46

Ik heb een paard met me moeder...nouja ik doe er alles mee mijn moeder is er voor het vervoer nu ik nog 17 ben. Maar hij staat elke dag in het jaar 7 uur per dag buiten dus ik hoef niet percee elke dag te komen. Ik ga meestal 6 dagen in de week tenzij ik het druk heb met school dan gaat mn moeder gewoon en verzorgd hem en als ik kom dan rijd ik hem. Soms staat hij 3 dagen achter elkaar stil maar dan staat ie toch op wei en poets mijn moeder hem savonds. En zijn ook altijd mensen op stal die dat willen doen dus (pensionstal=geen manege kindjes die mijn paard dan poetsen). Maar inprincipe 6x per week waarvan 2 x les...1x ik erop en 1x me instructeur...1x bos in en 3x in de bak gewoon lekker rijden of gewoon een stukje wandelen maar dat doe ik bijna nooit omdat mijn paard buiten het terrein panisch word als je er naast loopt. Als je erop zit doet ie dat niet Verward

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:51

Ik ga 6x in de week heen , op zaterdag werk ik van 08.00 tot 18.00 en nu zeker in de wintertijd ben ik helemaal kapot als ik heb gewerkt , daarom wordt Splash op zaterdag gewoon door iemand anders gedaan Lachen

De rest van de dagen ben ik er wel , 4x per week overdag , en 2x per week 's avonds.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 28-09-04 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:57

Iedere dag.

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:11

iedere dag en als ik niet kan doet mijn moeder haar en in het weekend 2 x om ze binnen en buiten te zetten (word door de week gedaan)

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:23

Elke dag... woon er vlakbij duzzz...

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:27

om de dag, pommy gaat elke dag ook altijd een uur het padock in, samen met een ander paard, en nu staan ze nog de hele dag in het land Cool

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:29

Ik ga 7 dagen in de week