Gringo naar Hofland geweest + minimeeting!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Gringo naar Hofland geweest + minimeeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 22:23

Gringo van Gringo_HS13 is 3 weken terug met zn bijrijdster gevallen. Hoe dit precies gebeurd is, is nog steeds niet duidelijk. Feit blijft dat Gringo ontzettend kreupel was en nog is, hij boven z'n rechter oog een wond had, er een wond op z'n borstkas zat en hij aan z'n rechtervoorbeen dus kreupel is. En dat is ie nog steeds, dierenarts erbij geweest, pijnstillers met ontstekingsremmers gekregen. maar hij werd maar niet beter, de dierenarts zou later nog een keer terugkomen maar had geen tijd. Toen zei hij dat Gringo naar de kliniek moest omdat ie nog steeds kreupel liep. Klein detail: Gringo heeft al zo lang Judith hem heeft, last gehad van artrose en hoefkatrolontsteking, maar niet in die mate dat ie er last van had. Ze kwam er pas vorig jaar achter dat ie dat had.

Naar de kliniek dus, dat moest deze woensdag gebeuren. Ik had al aangegeven dat ik eventueel wel meewilde voor morele steun, het is natuurlijk niet nix om je paard naar de kliniek te laten brengen voor onderzoeken en ik was toch vrij. Vanochtend kreeg ik een telefoontje van Judith, degene die mee zou, kon niet meer, of ik mee wilde. Tuurlijk wilde ik dat, dus op mn fiets gesprongen richting stal. Om 1 uur kwam haar vader voorrijden, trailer aangekoppeld en Gringo erop. Hij merkte dat we allemaal wat nerveus waren, dus deed een beetje moeilijk toen ie er eenmaal op stond maar toen we eenmaal gingen rijden was dat snel over.

Om half 2 kwamen we bij de kliniek van Hofland in Bodegraven aan, het stopte inmiddels met zachtjes regenen... We gingen ons ff melden, hadden eigenlijk om 2 uur een afspraak maarja, we waren er toch en Gringo houdt er niet zo van om op de trailer te staan als die stilstaat, dus gauw paard uitgeladen. Tijdje gewacht, ze waren druk met een aantal andere paarden in de weer, maar op een gegeven moment kwam er toch een DA onze kant op. Om een lang verhaal kort te houden, Judith moest een aantal keer met Gringo op het harde draven, er werd een buigproef gedaan, een röntgenfoto gemaakt, een aantal verdovingen toegediend waarna ze weer moest lopen om te kijken of er verbetering zichtbaar was, een echo gemaakt, een algehele verdoving toegediend, nog een röntgenfoto gemaakt (waarvoor zn ijzer eronder uit moest) en toen nog een keer gelopen. En toen wachten op de uitslag van de foto's... Nagelbijten / Gniffelen

Gringo was inmiddels behoorlijk suf van de algehele verdoving, hij stond rustiger dan ie de hele middag had gestaan. Haha! Terwijl ik Gringo ff vasthield (hoewel dat niet echt nodig was Tong uitsteken ) kreeg Judith de uitslag van de foto's. En die was niet goed... De DA was nog steeds niet tevreden over zn benen, hij liep nog steeds niet helemaal rad. Dus moet ze volgende week terugkomen om gewrichtsvloeistof ingespoten te krijgen (Gringo dan Tong uitsteken ). En dan mag ze een maand lang alleen maar aan de hand stappen, dan moet ze terugkomen en als ie dan niet verbeterd is, is het een aflopende zaak... Dat kwam dus behoorlijk hard aan, vind het echt ontzettend sneu voor Judith en Gringo, dus hoop heel erg dat hij na die maand op rust opgeknapt is! Lovers

Wat wel grappig is om te vermelden, is dat we nog een onverwachtse Boktmeeting hebben gehad, nl. met Mazzeltje. We zaten binnen weer even te wachten, aan de tafel waar dus iemand anders zat, Mazzeltje, zo bleek. Op een gegeven moment vroeg ze of er toevallig foto's van Gringo op Internet stonden, op Bokt, omdat ie haar zo bekend voorkwam. Ja dus! Haha! Dat was wel ff heel erg grappig, wat een paar foto's al niet kunnen doen, heb je zomaar een Boktmeeting, ookal is het dan niet bepaald op het meest gunstige moment...

Voor alle duidelijkheid, ik heb dit topic geopend omdat Judith nu wel ff andere dingen aan haar hoofd heeft. Ach gut

grotekop76

Berichten: 20
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Dwingeloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:40

Hey juudje
je weet t he
groetjes grotekop76

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:43

Ik zal duimen voor de Gringo en de Juud.....

Tsja en verder wat kun je nog zeggen over Gringo het Spookje.

Eigenlijk weet ik helemaal niets te zeggen dan alleen maar stilte en te zeggen:

Sterkte Verward Verdrietig

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 08:53

Wat een rotuitslag kreeg Judith daar zeg...
De uitslag voor Kareltje was ook niet bepaald positief....

Wel gek hè, zo'n onverwachte BOKT-meeting!!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 10:02

mazzeltje schreef:
Wat een rotuitslag kreeg Judith daar zeg...
De uitslag voor Kareltje was ook niet bepaald positief....

Wel gek hè, zo'n onverwachte BOKT-meeting!!


Heel gek ja, maar dat was toch ff een lichtpuntje op de rest van de niet zo leuke dag...

Wat kreeg Kareltje dan voor uitslag?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:55

bkken en rug staan heel scheef en een peesblessure!
Als de peesblessure binnen 3 weken 50% verbeterd heeft het zin de rug te behandelen anderds ziet hij het somber voor Karel in...

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 22:06

mazzeltje schreef:
bkken en rug staan heel scheef en een peesblessure!
Als de peesblessure binnen 3 weken 50% verbeterd heeft het zin de rug te behandelen anderds ziet hij het somber voor Karel in...


Das idd ook niet bepaald goed nieuws! Wens dr maar sterkte!

soraya1998

Berichten: 210
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:24

hey juud.
veel sterkte he met gringo hoop egt dat ie weer beter gaat lopen! Huilen
groetjes

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:21

Pff jeetje , wat een verhaal ! Ik hoop zo dat dat maandje rust hem goed doet !

Heel veel sterkte , geef hem en jezelf maar een dikke knuffel Ach gut

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:27

Ja het was woensdag niet echt een leuke dag voor mij en gringo. Maar ja we moeten maar positief blijven denken. Gringo moet aankomende woensdag weer terug naar de kliniek waar hij verder word geholpen. Ik ga er stiekum wel een beetje van uit dat het hopelijk wel beter word (nou jou voor zijn doen). Anders willen ze het toch ook niet proberen. Laten we maar hard gaan duimen voor hem met z'n alle. Tamara bedankt voor alles!

mazzeltje schreef:
bkken en rug staan heel scheef en een peesblessure!
Als de peesblessure binnen 3 weken 50% verbeterd heeft het zin de rug te behandelen anderds ziet hij het somber voor Karel in...


Jeetje zeg dat is ook niet echt z'n mooi nieuws . Balen. Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen met Karel!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:27

Wat een vervelende uitslag zeg ik zal voor jullie duimen.
Ach gut
Ik heb pas bij hofland ook een bokker ontmoet per ongeluk. Moet volgende week dinsdag weer terug met mijn paard. Het is daar net lopende band werk he? Lijkt wel of het er altijd druk is je kijkt er je ogen uit. Wel aardige en behulpzame artsen daar ze leggen goed uit uit.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:31

gouda schreef:
Wat een vervelende uitslag zeg ik zal voor jullie duimen.
Ach gut
Ik heb pas bij hofland ook een bokker ontmoet per ongeluk. Moet volgende week dinsdag weer terug met mijn paard. Het is daar net lopende band werk he? Lijkt wel of het er altijd druk is je kijkt er je ogen uit. Wel aardige en behulpzame artsen daar ze leggen goed uit uit.


Idd ze zijn heel aardig en nemen de tijd voor je paard! Maar ook voor jou met je vragen! Ik moet woensdag weer terug komen anders hadden wij elkaar ook ontmoet. Maar hoest het met jou paard?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:33

vandaag heeft Dik van de Vegt van hofland een paard bij ons in laten slapen.. zware hoefbevangeheid en de hoefbeenstak door de zool heen...... maar top mensne daar in bodegraven1!!!!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:43

Gringo_HS13 schreef:
Idd ze zijn heel aardig en nemen de tijd voor je paard! Maar ook voor jou met je vragen! Ik moet woensdag weer terug komen anders hadden wij elkaar ook ontmoet. Maar hoest het met jou paard?

Is nu kreupel aan een ander been niet het been waar ze een ongeluk mee gehad heeft. Ze heeft ook een vochtzakje onder haar elleboog. Zit echt in de stress nu voor de uitslag dinsdag hoop zo dat het goedkomt. Had ze pas 5 dagen toen het ongeluk gebeurde ik heb ze 28 augustus gekocht maar ben helemaal gek op haar en ze rijd zo lekker. Op de vorige controle 2 weken geleden liep ze nog kreupel aan het been van het ongeluk daarom moest ik terugkomen.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:57

gouda schreef:
Is nu kreupel aan een ander been niet het been waar ze een ongeluk mee gehad heeft. Ze heeft ook een vochtzakje onder haar elleboog. Zit echt in de stress nu voor de uitslag dinsdag hoop zo dat het goedkomt. Had ze pas 5 dagen toen het ongeluk gebeurde ik heb ze 28 augustus gekocht maar ben helemaal gek op haar en ze rijd zo lekker. Op de vorige controle 2 weken geleden liep ze nog kreupel aan het been van het ongeluk daarom moest ik terugkomen.


Jeetje zeg dat meen je niet? Ik wens je ook veel sterkte toe dinsdag! en hou me op de hoogte! Sterkte

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:17

Jullie ook sterkte nog een paar daagjes Nagelbijten / Gniffelen

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:15

Hee Juud,

Je vertelde het al door de foon! Echt niet grappig! Veel sterkte iig met je paardje en DE GRINGOOOOOOOOO en maar hopen dat het snel beter met hem gaat! *knuf*

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 01:08

Hoi Juud,Ik hoop ook het beste voor je paardje.

Groetjes Zauber(truus)