vraagje over sunny en het veulen in de wei.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 10:44

ik wil sunny eigenlijk pertinent in de wei gaan gooien voor de komende maanden. ik wil dat deze week doen omdat sunny het echt zat word op stal. zou het al kunnen en bij wie lopen de merries ook al in de wei? ze kunnen trouwens zo weer naar binnen als ik wil want het is maar 1,5 km hiervandaan. en er is een hok om te schuilen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 10:45

Vera en Bjorn (shets) staan in iedergeval overdag buiten. Ik denk dat je ze zeker zolang het droog is wel buiten kan zetten hoor. Alleen wel ff uitkijken met gras

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 11:16

ik wil ze eigenlijk ook snachts buiten laten omdat ik dus elke keer met de trailer moet gaan omdat het toch te ver is om te lopen met het veulen.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:13

Ze is toch een Dartmoor?
Moet kunnen hoor! Ik weet niet wat ze gewend is, maar ik eem aan dat ze niet 'dik ingepakt' op stal stond?

Inderdaad wel erg uitkijken met t gras, ook al lijkt t misschien nog maar zo weinig of mager wat er staat.. Anders kun je om te beginnen eerst een stukje afzetten, en kijken hoe t gaat ( juist de meer sobere rassen zijn heel gevoelig voor vet gras, maar dat zul jij ook wel weten)
leorna loopt dag en nacht buiten , ze bevalt ook buiten en t toekomstige veulen blijft ook gewoon buiten--> 'k heb hier ook geen stal, wel bomen langs de rand.
Hoe maken moeder en dochter het?
Hoe is de geboorte gegaan, was je erbij enzo..?
Wanneer ging/ga je naar lennard eigenlijk?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:14

die van ons staan met de veulens vanaf 8 uur in het land tot 's avonds 7 uur ze hebben de hele winter op stal gestaan vandaar dat ze nog niet dag en nacht naar buiten gaan kan hier nog niet met de MKZ trouwens maar meestal gaan ze vanaf half mei dag en nacht het land in omdat het 's nachts niet meer zo koud wordt dan

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 13:19

Na Ijsheiligen zeggen ze toch?
Maar wanneer is ijsheiligen?!? Lachen

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 06:45

heeft het veulen al een halster omgehad lon en daar mee naast je gelopen.
want dan kan je eventueel sunny een longeersingel om doen en het veulen daar aan vast zetten dat het zo naast sun mee moet lopen.
Zo dat je haar wel heen en weer kan lopen van en naar land.