Pleidooi voor het afgekeurde paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:19

Ik heb mijn paard als 3 jarige gekocht en alleen klinisch laten keuren.
Dat kon omdat er nog niks mee gedaan was. Ik weet ook dat ik daarmee een bepaald risico genomen heb.
Toch vind ik dat, als je een paard volledig wilt laten keuren, daar ook de consequentie uit moet trekken. Niet goedgekeurd = niet kopen.
Waarom doe je anders een uitgebreide keuring?
Met een paard net zo lang leuren tot hij goedgekeurd wordt en dan zeggen dat hij goed is "het kost wat maar dan heb je ook wat", daar zakt mijn broek van af.
Een paard is goed, of niet goed, klaar. Verder zeggen die cijfertjes mij ook niks. Ik heb een jong paard gekocht, waar nog vrijwel niks mee gedaan was en die recht en hard op de benen staat.
Als hij dan door de klinische keuring komt, is het mij goed.
ik heb trouwens gelijk gekregen, hij is nu 13, en 2 keer kreupel geweest, 1 x verstapt en een keer een klap gehad. Beide keren heb ik hem een week op rust gezet en was het over

Goedgekeurd onderschrift :)


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:36

Ehm... Billy = zij Haha!
Paard Billy = ex-hij }>

Goedgekeurd onderschrift :)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:47

Maar nou nog een vraagje.
Vanaf welke prijs laat je een paard volledig keuren?
Ik kan me zo voorstellen dat je een paard van 15000 gulden anders laat keuren dan een paard van 3500 gulden

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, cariena1, chldsy, DeGelukkige4, douschka, fokfanaat, KaasSouffle_, Liaan, Lielle, Ninouschka, shadowstar, Vuri en 122 bezoekers