Super priveles!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Super priveles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 19:50

Lovers
Vandaag had ik weer priveles. Ik heb het ff helemaal gehad met de dressuur dus vroeg ik of ik vandaag mocht springen. Ook omdat er de 28e weer een springwedstrijd is. Gelukkig mocht het. Eerst zelf losgereden. In stap ging het erg goed. In draf niet echt. Nou, eigelijk ging het niet eens erg slecht. Ze wilde niet echt ontspannen, maar was wel goed bij me te houden. Ze heeft wel veel moeite met de galop. Ze wil zich erg lang maken en blijft dan niet onder me. Ze ontspant dan dus echt niet. Vooral op de linkerhand vindt ze het moeilijk. Maar tijdens het draven kwam ik een keer iets te veel door met mijn linkerbeen op de linkerhand en ze galoppeerde aan. Maar ze galoppeerde super rustig, heel ontspannen en ik kon echt heel fijn blijven zitten. Dus even zo doorgegaloppeerd. Na de overgang terug naar draf was ze echt super ontspannen. Ook op de rechterhand. Lovers
Daarna zijn we gaan springen. Eerste balkjes draven. Ging voor haar doen heel goed. Was mooi rustig enzo. Toen werd er een kruisje neergezet. Begint ze me toch te miepen! Ze wilde er niet overheen. Nou, met wat moeite uiteindelijk toch gelukt en sprong ze super braaf door. Toen werd het een stijltje. Meteen aardig doorgebouwd. Wel met drafbalk. Ze sprong super braaf door. Toen even via de andere kant. Ging ook heel goed. Ik moest op de rechterhand. Valk bij C stond een kruisje een paar meter van de hoefslag af. De moest ik een soort gebroken lijntje rijden naar een stijl een paar meter achter B. Ging heel braaf. Hij stond eigelijk op 4 galoppassen. Het mochten er 4 zijn, maar het mochten er absoluut niet minder zijn. Ik dacht echt dat dat beest met 3 galopsprongen zou doorracen, maar het tegendeel bleek. Lovers Ze was zo ontspannen in galop en liet zich super sluiten. Ik kon door galopperen met 6 galopsprongen naar de stijl! Lovers Lovers Ze sprong echt super. Beide werden weer iets verhoogd. Voor de eerste bleef wel de drafbalk liggen. Ze ging echt fijn. Daarna werd de achterste doorgebouwd. De eerste werd heel iets dichterbij gezet, want nu moest ik op 5 galopsprongen rijden. Ging zoooo lekker! Lovers Once had er ook super veel lol in. Uiteindelijk werd de achterste stijl doorgebouwd naar zo'n 1.10m. Vond ze super leuk. Maar ik merkte dat ze langzaam moe werd. Na 1 keer de 1.10 begon ze wat meer op mijn hand te hangen en tikte ze hem er een paar keer af. Hij werd teruggezet naar aan 1 kant een meter. Daar sprong ze weer foutloos overheen. Maar ze werd echt moe. Gaaaap Lovers Ben daarna ook gaan uitstappen.
Ik was echt super tevreden over deze les. Ik merk gewoon dat ze springen een heel stuk leuker vindt dan dressuur. Ik ook. *LOL* Bij springen zit er heel wat in denk ik. Ze moet een iets beter conditie nog krijgen, want na zo'n half uur springen is ze zeiknat en moe. We zijn echt nog niet klaar voor een B parcours, maar het gaat echt super goed. Hoop toch aan het einde van de zomer een keer in het springen gestart te kunnen zijn. Wie weet ook ooit wel een crossje. Cool
De 28e ga ik 80 cm springen. Vorige keer 70cm. Ben benieuwd hoe ze het doet. Ik hoop dat ze zich dan weer zo lekker laat rijden. Lovers

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:11

zo het gaat goed he?

echt super tof voor je
en wie weet spring ik binnenkort wel tegen jou in de b Tong uitsteken Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 17:54

Haha, ja wie weet! *LOL* Zal wel leuk zijn! Party!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:40

Gaa Joleen dat het springen zo goed ging! Al aardig hoog zeg! Misschien is het wel een toekomst springpaard Cool

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 19:48

Dank je wel. De vader's kant is ook springbloed. Ik hoop dat ik met haar kan gaan starten in de springsport. Dat lijkt me echt super! Cool Lovers