Verslag Endurance Austerlitz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Verslag Endurance Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 18:52

Vandaag dus de 26 km van Austerlitz gereden! Hoe het ging..

Om half 6 ging de wekker, opstaan, aankleden, broodjes maken en even gauw ontbijten. Rond 7 uur waren we op stal, waar een auto fijn voor onze trailer geparkeerd stond Boos! Konden we er dus niet langs. Na veel gepruts (en wat boompjes martelen) stond ie toch eindelijk klaar. Toen moest Navy er nog in.. Nou, erg lekker ging dat niet, maar, het viel dit keer mee, na 20 minuten stond ze er in. Mijn beste vriendin zou ook meerijden op haar Tinker Tiko, maar die had er vandaag weinig zin in.. Ik vond het banketstaaf zonder haar weg te rijden, maar om 5 over 8 hebben we dat toch gedaan. Te laat eigenlijk voor de keuring (alles was goed), maar dat maakte niks uit, dus kon ik gewoon om 9.40 starten..
Het eerste stuk ging heel lekker, ik reed met mijn pessoabit, terwijl ik normaal met dressuurstang een endurance rijdt, en daardoor was ze een beetje moeilijk te houden. We hebben de eerste 10 km dus ook erg snel gedaan. Toen werd het zand wel heel erg mul, en daar heeft ze meestal een beetje moeite mee, dus hebben we wat rustiger aan gedaan, en uiteindelijk zijn we 2 km voor de P/A gaan stappen. Bij de P/A was alles goed, ze had een hartslag van 52, dus mochten we meteen door. Het 2e deel ging een stuk lekkerder, minder mul, en we kwmane bijna niemand tegen. Dat deel ging ook een stuk sneller, want veel eerder dan ik dacht waren we bij het bordje 'Finish 2 km'. Toen ben ik er meteen nasst gegaan, en heb er zo'n anderhalve km naast gelopen. Bij de finish werd mijn tijd opgeschreven, maar omdat ik de eerste was die in klasse 1 finishte, moest ik nog 3 minuutjes op de vet wachten. Hartslag was toen 54, dus ook voldoende. Had er 1 uur 46 over gedaan, dus ik was behoorlijk tevreden. Ook bij nakeuring was alles goed, en toen begon het wachten op de prijsuitreiking.
Myrthe (die vriendin dus) was inmiddels ook aangekomen en gestart, en na een paar uurtjes finishte zij met een hartslag van 48 en een tijd van 2 uur 25 (10,76 km/u). Helaas was Tiko niet zo braaf met het in de trailer doen, dus heeft het halve wedstrijdterrein meegeholpen.. Na anderhalf uur stond ie erin..
Toen de prijsuitreiking, was best wel spannend want ik wist nog niet precies hoeveel km/u ik had gereden. Ze deden alleen de eerste 10, dus dacht ik al geen kans meer te hebben. En toen ze zeiden dat de 10e, 9e en 8e een tijd van 14,31 km/u hadden wist ik het zeker! Maar, ik had me vergist en bleek met een tijd van 14,71 toch nog 5e te zijn!! Ik was natuurlijk supertrots op Navy, en superblij! Heb ik toch maar even mooi gedaan met mijn beestje (met hoefkatrolontsteking) !!!
Toen naar huis, en daar even lekker laten drinken en eten.. Ze was meteen al weer de oude, en heeft er helemaal geen 'last' van gehad!
Nu heb ik dus ontzettend veel zin in 5 mei! Ben echt ontzettend trots!

Groetjes Mandy

En iedereen die ook mee heeft gedaan: gefeliciteerd!! (en Karin: wat heb je een ontzettend leuk beestje Kwijl Kwijl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:01

lekker dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan.
En een 5de plaats is natuurlijk ook mooi mee genomen.
Succes met je volgende wedstrijd.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 19:10

Dank je wel!!
Groetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:48

Hihi, Ameretto is niet echt mijn beestje hoor, is van m'n zusje... Maar ben blij dat je 'm om te kwijlen vindt! Lovers

Jammer dat ik jou niet heb zien rijden, maar wel super dat je 5e bent geworden! Hartstikke gefeliciteerd met je prijs!

En idd, Tiko... Ze zeggen dat Fjorden eigenwijs zijn, maar Tinkers kunnen er ook wat van Haha!. Zelfs de longeerlijntruc van Maarten hielp niet (die wil bij zijn Fjorden nog wel eens werken) en Ameretto's laadvoorbeeld ook niet... Maar wel goed dat het uiteindelijk nog voetje voor voetje is gelukt.

Ik ga nu snel mijn eigen verslag schrijven... Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:47

netjes gedaan hoor Navy!! Party!! m'n complimenten!

Pfff... ja... die Tinker... hoezo eigenwijs!!?? Knipoog Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe hij er uiteindelijk op liep. Ik hoorde dat hij gewoon rustig de trailer op liep Frusty... tsss... hij gedroeg zich vast zo om ons te pesten. Maar goed... iig fijn dat hij er uiteindelijk toch op liep Lachen

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:36

jeetje he, wat ging jij met een bloedgang weg bij de start.

vind je dat niet eng, ben bang als ik zo hard ga dat ik overal over struikel en geen bochten kan nemen...

maar heel netjes gedaan hoor!

wanneer start je weer?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 11:25

20 april kan ik helaas niet, maar 5 mei start ik weer. Ik rijd elke wedstrijd mee, behalve die op de 20e dus.
Ja, ik start altijd in een lekker drafje, maar normaal doe ik dat met mijn stang, en ik had nu twee weken met een trensje gereden, dus dacht ik dat een pessoabitje wel genoeg zou zijn. Nou.. NIET DUS! Al snel zaten we in galop, en passeerde zo ongeveer iedereen die voor me startte Bloos
Hoe snel had je uiteindelijk gereden en met welke hartslag? Ik zag je zo gauw niet op de eindlijst staan, maar ben heel benieuwd..
En Karin.. Heel erg gefeliciteerd!!
Groetjes

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:40

NaVy! schreef:
20 april kan ik helaas niet, maar 5 mei start ik weer. Ik rijd elke wedstrijd mee, behalve die op de 20e dus.
Ja, ik start altijd in een lekker drafje, maar normaal doe ik dat met mijn stang, en ik had nu twee weken met een trensje gereden, dus dacht ik dat een pessoabitje wel genoeg zou zijn. Nou.. NIET DUS! Al snel zaten we in galop, en passeerde zo ongeveer iedereen die voor me startte Bloos
Hoe snel had je uiteindelijk gereden en met welke hartslag? Ik zag je zo gauw niet op de eindlijst staan, maar ben heel benieuwd..
En Karin.. Heel erg gefeliciteerd!!
Groetjes


Heb 11,06 gemiddeld gereden!
Hartslag voor was 44, tijdens PA 60 (dus net aan), bij finish 52 en nakeuring 40 (dus lager dan ik gestart was).

Maar die mafketel kwam binnen en toen heb ik haar ff gesponst en zat ze alleen maar te bokken en gek te doen... dus had nog pit voor 10.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 09:39

Haha, kijk zo hoort het het! Navy ook, als ik het gezegt 'kom op, nog een keertje 26 km' had ze het makkelijk gedaan!
Gefeliciteerd!
Groetjes