van paard gevallen, wil niet meer...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

van paard gevallen, wil niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 20:30

hoi allemaal,
ik had 2 leuke pony's ( Misselijk ) om te verzorgen/bijrijden maar nu val ik dus om de minuut van ze af. gisteren was het zo erg dat ik van raya (fjord) afviel en tegen de bakrand belandde en nadat het is gebeurdt kon ik niet meer opstaan. gelukkig had ik mijn mobiel bij me en vroeg of mijn vader me wou terugbellen (ja nog maar 0, 26 euro beltegoed kl*tedingen) en hij bracht me naar de auto, ik ben zo erg geschrokken en kan nu niet lopen en moet naar school (waar ik zat te janken van de pijn! Huilen ) nu wil ik dus niet meer op ze rijden. ook worden er spullen gejat. zoals 2 zwepen, borstels, enz... ook al wil ik haar oplaten houden gaat ze met haar hoofd naar recht en galoppeerd ze nog steeds verder. hun bazin heeft gezegt dat ze heel lief (ahum... Lips are sealed ) zijn en ze echt luisteren. maar zelfs zit ze er ook maar 1 keer in de maand op. ook hadden ze beloofd dat ik geld krijg om van 2 jarigen de stal uit te mesten. maar iedere keer als ik er kom is de stal al schoon, dus wat heeft het voor zin?

ik wil hier eigenlijk niet meer heen, maar als ik hier weg ga heb ik niks meer, want ik rij niet meer op de manege... wat moet ik doen?

gr, tamara (een verdrietig paardengekje Huilen Verdrietig Huilen )

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=



FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 05:07

Honeybee schreef:
Vervelend hoor.. ja, als je niet meer wilt is die keus natuurlijk snel gemaakt. Al zou ik wel doorzetten (mijn persoonlijke mening) en eens hulp vragen bij het rijden. Heb je al eens les met haar gehad en zo ja.. wat zegt de instructeur/trice daar van?

Waarom wil je of ga je eigenlijk niet meer op een manege rijden? Niet om jou af te vallen hoor, maar als ik je verhaal zo lees kan wat extra les bij jou geen kwaad.

Wat betreft spullen die gestolen worden. Wellicht zou het een optie zijn deze spullen achter slot en grendel op te ruimen, merkjes er op te zetten of iedere keer weer mee te nemen?

Wat betreft het uitmesten zou ik daar gewoon afspraken over maken met betrekking tot tijdstippen. Dus bijvoorbeeld dat jij zegt dat je iedere dag om vier uur (of bepaalde dagen) komt om dit te doen. En vraag dan eens wat ze daar van vinden.


omdat ik het daar Misselijk vondt maar ik kan nu geen goede manege vinden.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 17:31

Je wilt graan in de top met springen komen?
Dan zou ik er toch maar op gaan zitten anders komt het er nooit meer van.Haha!
Ik kan al niet meer opnoemen hoe vaak ik er af gedonderd ben.
Met vallen en opstaan leer je het.

voordat ik bij hun kwam ben ik nog nooit van een paard afgevallen.

Verder zou ik idd iemand gaan vragen om je te helpen met rijden.
Net zolas gezegt hoef dat niet iemand te zijn die heel duur is, maar wel iemand die een stuk verder is als jou.

weet jij dan iemand? ik kan niemand vinden. ook op marktplaats.nl niet.

Verder kan het best zijn dat de paardjes bij de eigenaar wel braaf zijn omdat die ze wel aankan en jou zijn ze uit aan het proberen, dus ook ga ik er niet vanuit dat de eigenaar liegt.

de eigenaresse kan ze ook niet aan, ze rijdt ze maar 1/2 keer per maand.

En wat bedreft de stal uitdoen, persoonlijk vind ik dat je dat zelfs wel mag doen zonder geld, je krijgt er immers toch ook een rijpony voor terug.
En als die dan al uitgedaan is, is dat alleen maar makkelijk toch.

ik doe raya's en ricky's stal zelf maar er waren 2 nieuwe paarden (2 jarigen) erbijgekomen die ik voor geld mocht longeren en de stal uit mesten. maar daar is ook niks van gekomen. de eigenaar zei ook dat ik niet hoefde uit te mesten maar dat vindt ik er gewoon bij horen.

Dus kop op, zoek een kennis die je kan helpen, dan krijg je ook meteen meer vertrouwen als er iemand bij is. En dan weer lekker aan de slag.
Je laat je toch niet het veld uitslaan door 1 paard.

ik heb geen kennis die paard rijdt Scheve mond allemaal jongensgekken Haha!

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 18:33

Laura schreef:
Niet zo zeuren.
Je bent er nog nooit afgevallen voordat je hier kwam? Welkom to the real world! Als je leert paardrijden hoort vallen erbij. Wanneer je er meteen mee wilt stoppen na een (paar) keer vallen, moet je nog maar eens goed nadenken of dit de sport voor jou is.

Verder kan ik me niet voorstellen dat er niemand te vinden is in de omgeving die je kan helpen. Vraag anders eens wat bokkers uit de omg. Amsterdam. Hulp lijkt me hetgene dat je het hardst nodig hebt. Als je vers van de manege komt denk je vaak dat je kan rijden maar dan valt een paard 'voor je zelf rijden' nog vies tegen.

Succes ermee!


nou, laten we zeggen, in 3 weken een stuk of 30/40 keer ??? das niet normaal denk ik. ben nog maar 12 keer geweest. en waar zou ik dat kunnen vragen op het forum???

en op mijn manege waar ik reed, zat ik 1 keer op het hoofd van het paard en er was ook een paard dat iedere keer beet, ook tijdens het rijden.

ook zijn er al meerdere mensen op raya gaan rijden. die zijn ook allemaal weggegaan. en breyer club nederland had me een bp gestuurdt dat haar vriendin er een wiplash van overgehouden heeft. raya luisterd nu wel beter naar mij dan de eigenarresse. maar ik vertrouw hn toch niet 100 % want er zijn er meerdere vanaf gevallen.

gr, tamara

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 19:42

Citaat:
Nou moet je niet overdrijven Knipoog
Maargoed, Wat is de reden dat je er vanaf valt? Bokt het paard? Zit je niet stevig? Schrikt ie ergens van?


ik overdrijf niet, ga er zelf maar op zitten... dan merk je het wel, je pleurt er om de minuut vanaf als je niet goed oplet. Frusty en ik kan het weten. en ik zit wel stevig, sjee he, ik kan heus wel rijden, hoor. ben geen beginnertje.

Citaat:
Dus? Wat wil je daarmee zeggen? Dat je geweldig kan rijden? Verward


dat zeg ik toch niet? dat staat toch niet in de tekst? jij kan ook niet echt goed rijden, hoor. anky van grunsven wel als je haar zo op bonfire zag en ik denk niet dat jij dat kan nadoen, anders zou ik het graag willen zien. Kwijl


Citaat:
Nou, houd er dan mee op zou ik zeggen. Je doet het voor je lol hoor!


ik vraag het toch, reageer dan niet zo bot. Extreme duivel

Citaat:
Wbt (wbt Verward ) een bokker die je kan helpen, ik neem aan dat je gewoon een berichtje op PP kan zetten of even kan kijken wie er in de buurt van jou woont en die een PB sturen.


ja, dan kan ik iedere keer horen dat ze niet willen komen, lekker handig. Scheve mond

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 17:45

Citaat:
Fjordenfreak: waarom val je er eigenlijk af dan?
Ik las ooit ergens dat je zonder zweep rijdt omdat hij dan begint te steigeren.
Dit betekent dus dat je niet durft te straffen omdat hij anders omhoog komt... Dan heeft hij dus al gewonnen nog voordat je erop zit. Verdrietig
Misschien is het beter om met zweep te gaan rijden en begeleiding te zoeken.


begeleiding die 4/5 keer per week mee naar de paarden moet??? dat is niet makklijk, denk ik...

Citaat:
Wat die begeleiding betreft:
Je zou op internet of in het krantje de Vondst, een weekkrant, of in een grote supermarkt een advertentie kunnen zetten, zoiets als:
"Welke aardige meid (L-niveau of hoger) wil mij, meisje van ... jaar, 1x per week les geven/begeleiden met een koppige sterke pony?
Tegen kleine vergoeding.
Tel.: ... "
Zo'n soort advertentie levert vast een leuke nieuwe vriendin op die jou wil helpen. Zij kent misschien ook weer andere meisjes in jouw omgeving die een keer samen met jou wat leuks willen doen met paarden. Lachen


ik zal dat proberen want ik wil heel graag goed rijden, maar alleen ik mag op de pony's rijden.

Citaat:
Wat rijden betreft: hoe vaak rij je hem per week?
Als dit 1 of 2 keer per week is, heeft-ie al gauw superveel energie, genoeg om jou eraf te gooien.


nee hoor, ik ga meer keer per week. ongeveer 4 keer per week en soms 5 *LOL*

Citaat:
Dan helpt het al een stuk om eerst een kwartiertje te longeren, flink zijn energie kwijt raken, en er daarna pas op te gaan.
Bij steigeren: naar voren schoppen die handel, en probeer toch maar een zweepje erbij te pakken want luisteren moet hij toch ooit gaan doen!


Goed idee, zal ik aan denken Lachen

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 18:14

Citaat:
Fjordenfreak, nou schiet je weer in de verdediging terwijl Bokkers alleen het beste met je voor hebben Slapen
Als je nou niks aan wilt nemen, waarom post je dan nog?

Vertel nou gewoon eens waarom je eraf dondert, zonder meteen in de verdediging te schieten. Je hoeft niet aan te komen met praatjes dat je zo ontzettend goed rijdt, want dan zou je er niet steeds vanaf pleuren Haha! Geef ons nou eens gewoon wat meer info, zodat we je een beetje kunnen helpen. Hint: ik woon heel dicht bij Amsterdam, geef al 15 jaar les ( Bloos ) en heb zelf ook zo'n gele donderstraal, dus misschien zou ik je kunnen helpen, maar dan zul je je toch echt anders op moeten stellen.



Citaat:
Hints en tips:

1. Blijf vooral rustig als je je aangevallen voelt. Via de PC komen opmerkingen vaak harder over dan ze bedoeld zijn. Lees de opmerking waar je boos om bent geworden nog eens rustig door, nu met de gedachte dat die andere persoon het beste met je voor heeft en er niet op uit is om jou onderuit te halen.

2. Ben je nog steeds boos? Tel tot 10, haal iets te drinken, laat de hond uit, doe in ieder geval even iets anders en bekijk het bericht dan opnieuw.


ik bedoel het allemaal niet heel Boos! maar ik wil mijn reactie ook even kwijt wat ik ervan vindt. als jij wilt helpen kom gerust Haha! ik ben niet boos of wat dan ook en ik vraag gewoon iets maar jij zal zo'n antwoordt ook niet leuk vinden...

voorbeeld:

je hebt een bericht bij ITP gepost en er komt een andere bokker en typt:
" wat een knol zeg, jakkes " (ofzo) dan voel je je ook meteen aangevallen.
ik vindt mezelf goed rijden maar niet echt van: WOW! ik ben de beste Extreme duivel want ik maak best veel fouten en dat geef ik zelf toe.

maar als je het leuk vindt of je wilt mij helpen kom dan maar langs *LOL*
dat vindt ik niet erg, als jij me beter kan leren rijden e/o springen dan
vindt ik dat natuurlijk fantastish *LOL* maar dan zou je er zelf ook eens
op moeten rijden Clown }>

en hierom val ik telkens omdat dit kl*te-ding in de weg staat, ja probeer dat maar te ontwijken Huilen

Afbeelding

Afbeelding

dus als je zin hebt om te komen... kom! *LOL*

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 18:16

Margreet schreef:
Als ik dit zo doorlees mankeert er nog het een en ander aan jouw instelling.


wat bedoel je???

(ja, ikke dom weze Haha! )

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 19:36

Percy schreef:
Ben jij degene die op deze foto's op de Fjord zit?

Zo ja, dan denk ik dat je rijstijl inderdaad niet voldoende is om problemen op te lossen gezien je houding (niet rot bedoeld). En ten tweede lijkt het me schier onmogelijk om te rijden terwijl er op hetzelfde stukje een shetlander los loopt.

Neem daarbij dat het geen bak is waar je rijdt maar gewoon een stuk land (blubber) met allemaal hoeken en het probleem wordt al een stuk duidelijker.

Is er geen mogelijkheid om ergens in een normale bak te rijden met de pony? Dan heb je in elk geval één deel van het probleem al opgelost. Als je dan ook nog minimaal eens per week les krijgt kan het allemaal best goedkomen.


het is nu droog hoor Verward en het is wel een bak en ik kan het weten.
en het is geen blubber, maar toen deze foto is genomen was het nattig.
en dat les, waar??? ik kan hier geen goede manege vinden. ja manege zunderdorp (is die goed dan? Verward ). meteen per 10 ritten 265 euro betalen, be niet van de pot gerukt... ben 14 heb geen werk, dus waar kan ik het geld vandaan halen? Verward ik laat je nog wat foto's zien, en dat land erachter staan ze niet in de bak. dan kom ik even wat duidelijker over...

ik zat er gewoon even op ik reed niet, dat kan ook nog, als ik reed zat ik veel beter, hoor en de shet staat er niet meer bij maar op het weiland. het kan ook dat het alleen voor de foto is gemaakt?

en ik kan geen betere bak zoeken want het zijn mijn paarden niet
!*zucht*!

Afbeelding

ik zet het er nog even bij voor ik weer een opmerking krijg,
ik zat in stap en het lange teugel, graag geen reactie...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zie je het??? of moet ik wat duidelijkere foto's maken?

gr, tamara

(als ik wat bot overkom heb ik mijn dag niet, a.u.b niet verder op reageren graag )

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 20:08

Citaat:
Verder zou je met de eigenaresse kunnen overleggen of op de tijden dat je rijdt de shetlander uit de bak mag.


kan ik dat niet beter zelf doen??? zij zelf durft er niet eens echt op te rijden...

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 20:28

okay, dan kan ik van 2 uur tot 9/10 uur s'avonds wachten om het haar te vragen. (geintje Haha! ) ze zecht dat ik er alles mee mag doen, als er maar
geen andere erop rijden zonder dat het gevraagt wordt. gr, tamara.

oh ja, wil ik er nog even bij zetten, hoe zorg ik ervoor om de bak recht te krijgen? nu rend ze iedere keer naar de ingang en pleur ik er telkens weer vanaf, daar heb ik genoeg van... Frusty

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 21:01

Margreet"]
[quote="FjordenFreak"][quote="Margreet schreef:
Als ik dit zo doorlees mankeert er nog het een en ander aan jouw instelling.


wat bedoel je???

(ja, ikke dom weze Haha! )
[/quote]

Niet zeuren maar rijden.

Wel eens aan een bokriempje aan je zadel gedacht? Of een stijgbeugelriem om de hals?

Als je er al naast ligt als hij richting uitgang loopt, dan lijkt wat extra houvast me niet overbodig.
[/quote]

dat is zeker duur???

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 21:10

Margreet schreef:
Een bokriempje aan je zadel ongeveer een tientje (guldens) en een extra stijgbeugelriem heb je toch wel mag ik hopen?! Anders zijn die ook niet zo duur. Goedkoper dan lessen, al ben je daar denk ik het beste mee geholpen.

Maar als ik het goed begrijp wil jij van alles, maar mag het niets kosten. Helaas gaat die vlieger niet op, zeker niet als je verder wilt komen in de paarden. Investeren heet dat.

Je bent 14, je kunt best een baantje zoeken en sparen.


het zijn mijn eigen paarden niet en ik mag niks voor ze kopen van mijn ouders, vinden ze geldverspilling, ik kan beter voor iets beters sparen. want zometeen heb ik het niet meer nodig zeggen ze...

met 2/3 euro per week en een krantewijk? no way, liever een zaterdagsbaantje dus moet nog ffies wachten.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 17:45

Desiree schreef:
Zijn je ouders bereid om daar dan WEL geld in te steken?


ze vinden het onnodig om dat te kopen, als ze misschien kunnen worden verkocht of als ik niet meer kan. kan ik toch ook niks aan doen? en ik heb nog een zus met veel sporten.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 19:35

Citaat:
Sorry maar je kunt mij niet wijsmaken dat je zus alle geld krijgt voor haar hobbies en jij niks!



dan toch niet? zoek je het zelf uit, maar ik krijg niks hier.
en ik kan het weten dus waarom moet ik liegen??? en waar
heb ik neergezet dat ik niks voor PAARDEN over heb? ik mag
dat ding toch niet kopen? en mijn moeder zegt dat het het paard
van de eigenaar is en niet van mij dus zij moet dat maar betalen.

en als je het niet geloofd... pech heb je dan Extreme duivel

en ik wil er wel voor werken als zaterdagsbaan maar geen krantenwijk voor maar een kleine 20 euro'tjes. leer lezen!!! Gaaaap of was nl je moeilijkste vak? Verward

gr, tamara

(ps: ga me niet zeggen dat ik mijn vrije tijd er voor over heb, als het aan mij lag zat ik mijn hele leven bij de paarden en niet wanneer IK wil)

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, Caoilfhinn, Dunkeedoo, GoogleAdsense, Mark0919, tienus63, Vagabondo en 38 bezoekers