Dilemma, wat zouden jullie doen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Dilemma, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 14:21

Op dit moment heb ik een merrie en een jaarling.

Zondag was ik met mijn vriend op bezoek bij mijn jaarling en stonden even met eigenaresse van de stal te praten hoe ze aan de boerderij was gekomen en verbouwing etc.

Later hadden ik en m'n vriend een gesprek, waarin ik zei dat het me wel geweldig leek zo'n boerderijtje. Dat vond hij ook wel wat.

Nou deed hij mij gister een serieus voorstel:
1 paard weg, en de komende 3 tot 5 jaar sparen, sparen en nog eens sparen. En dan een boerderijtje kopen in Belgie, Duitsland of Engeland.
(we hebben nu een hoekhuis met dubbele garage in de buurt van Beverwijk)

Eerst dacht ik van nee, dat wil ik ook niet. Maar ik heb wel mijn twijfels...

Het is echt iets wat ik heel graag wil....

Maar aan de andere kant, voelt het niet compleet als ik 1 van mijn lieverds weg moet doen Verdrietig (ik had er 3 en daar heb ik er vorig jaar al 1 van moeten verkopen wegens tijdgebrek)

Tuurlijk praten we er nu alleen nog over, maar ik ben wel van plan om wat meer informatie te vergaren over het hoe en wat.

Verder zit ik dus ook met de gedachte, wat als....
het uitgaat na een jaar of 2/3, dan heb ik het wel geprobeert (dat is opzich al heel wat waard), maar dan ben ik wel 1 van mijn ponies kwijt...

Dus, wat zouden jullie doen als je na het informeren erachter zou komen dat die droom haalbaar is...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 09:27

Ben gemiddelt zo'n 350 euro aan stalling en hoefsmid kwijt per maand.

Emeraldo schreef:
Laat eerst je huidige woning taxeren. Zoek uit wat een gemiddelde woning die je dan wil hebben kost. Bereken of het nut heeft je paard te verkopen. Wat levert het op, en hoeveel heb je eigenlijk nodig.


Thanks, dat ga ik zeker doen. Ikzelf heb dus niet het idee dat het zoveel gaat schelen als ik mijn veulen verkoop...

Citaat:
Is het geen idee om een betalende bijrijder te zoeken?


ik heb al een bijrijdster voor mijn merrie, alleen mijn veulen heb ik natuurlijk helemaal zelf op dit moment.

Citaat:
ik zou denken: niet èèn paard weg, maar dan maar wat langer sparen!
ik denk dat op zo'n groot bedrag (van een huis) het weinig uit maakt of je nou 1 of 2 paarden hebt...


Dat dacht ik dus ook Haha! maar mijn vriend vind het niet echt eerlijk tegenover hem als ik twee paarden hou en hij heel veel zou moeten werken om het te realiseren, wat ik dus ook heel goed kan begrijpen

Citaat:
Gewoon 1 verkopen.
Als het uitgaat dan koop je weer een andere
Als je zorgt dat je paard een goed huis krijgt ben je het verdriet zo vergeten en blijft een mooie herinnering. Maar leuke, lieve, mooie paarden zijn er zat


Dit zegt mijn vriend dus ook Haha!
Alleen de merrie heb ik al bijna 8 jaar en het veulen heb ik zelf gefokt, dus er zit nogal wat emotionele waarde aan vast.

Vorig jaar heb ik mijn andere merrie gekocht, die had ik bijna twee jaar en was even goed moeilijk om te verkopen maar ik denk dat dat een stuk makkelijker was dan als ik 1 van deze zou moeten verkopen... Verdrietig

Maar goed, een echt dilemma dus Scheve mond
Ik ga idd eerst maar eens even kijken wat haalbaar is, en wat ik zou besparen als er 1tje weggaat. En wat dus ons eigen huis tegen die tijd op moet gaan brengen. (is dit jaar rigelreus verbouwd, nieuwe leidingen, nieuwe keuken, badkamer alles gestuukt, nieuw cv en cv-ketel, nieuwe kozijnen/ramen, dakkapel, buitenkant gestraald en gevoegd etc etc. wat dus ook het nodige heeft gekost)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 10:02

@PartTwo: dat vond ik dus ook

@Tulandro: mijn veulen staat nu ook in de opfok, en is idd over het algemeen niet duur: 70 euro zomers en 105 euro in de winter(per maand dan, dat zou ong 1050 per jaar zijn)... maar dan heb je nog hoefsmid, wormenkuren, entingen etc...

In mijn ogen is het bedrag wat je bespaard niet zo groot. Maar ik kan wel begrijpen dat mijn vriend er moeite mee heeft aangezien zijn hobby geen levende wezens zijn en hij het zo aan de kant kan zetten (auto's motoren) en dus niet zoveel geld kosten...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 11:02

Dat had ik dus ook zo ongeveer uitgerekend...

En idd is het bedrag natuurlijk niks op een huis. Alleen hij vind dat we dan al het geld kunnen gebruiken, en op zich begrijp ik dat ook wel.
Ik heb mijn ander pony natuurlijk ook nog, een daar heb ik dan wel een bijrijdster voor, maar het blijft natuurlijk best veel geld wat je per maand kwijt bent.

Maar ja, ik vind het idd helemaal niets als je uiteindelijk kijkt op het hele financiele plaatje...
Ik heb eigenlijk zoiets van, gewoon houden en kijken hoe je uitkomt over 3 jaar, als we dan nog 1 of 2 jaar extra moeten doorsparen is dan ook niet erg meer toch?

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 15:47

Citaat:
Geen fiets, maar ook geen kind


Maar ze maken bij ons wel deel uit van de familie....

Citaat:
Helina0611 schreef:
hey ik zou proberen een contract af te sluiten dat ze een eigenaar zoekt die m voor 3 jaar verzorgt en alles betaald. dat je m naar een paar jaar weer teug neemt en dat zij/hij m mag blijven verzorgen. ik hoop dat je er wat aan hebt.


Probeer maar eens een gek te vinden die dat doet.


Idd mijn merrie blijft zowieso bij mij, kan me niet voorstellen dat iemand met het veulen alle lasten wil dragen zodat ik later de lusten krijg... Tong uitsteken

Citaat:
maar als ik er twee zou hebben en samen met mijn vriend wilde sparen voor iets geweldigs wat we allebei graag willen dan zou ik er een verkopen op voorwaarde dat ik een goed tehuis kan vinden.


Dat is dus idd mijn dilemma, het is echt een droom en het lijkt me helemaal geweldig....
Maar aan de andere kant wil ik mijn veulen en merrie ontzettend graag houden.
En zoals PartTwo al zei, ik had ze al voor hem. (veulen was nog niet geboren, maar ze wel al drachtig, dus dat telt ook Haha! )

Ik ben gewoon bang voor het idee 'wat als'.....
Het uitgaat, dan ben ik ook mijn veulen kwijt... (ga er niet van uit, maar je moet met alles rekening houden)
Het doorgaat, dan heb ik een geweldig iets maar zal toch erg vinden dat ik het veulen er dan niet bij heb.
Het veulen in de handel terecht komt...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 08:53

Coydog schreef:
Krijg er het gevoel bij dat dit vanuit je vriend meer is "kijken wat jij voor me over hebt".
Zijn jullie al lang bij elkaar, als dat niet zo is zou ik mijn paarden er niet voor opzij zetten.
Werk je zelf? Dan draai jij voor de kosten van het paard op en probeer je toch allebei evenveel opzij te zetten voor het huis.
En wat is de situatie over 3 jaar, daar is zo weinig over te zeggen.
Ik zou het niet kunnen om mijn leven nu opzij te zetten voor later, wie weet is er geen later.


Eerlijk gezegd denk ik dat niet, want mijn ex was zo iemand. Toen heb ik hem laten weten wat ik voor hem over had (de gat van de deur Haha! )

Het zou gewoon een hoop geld gaan kosten, en ik begrijp ook wel van zijn kant dat hij dan een hoop moet gaan werken en 'bijklussen'. Terwijl er dan wel weer geld in de paarden gestop wordt qua stalling, verzorging, veearts etc.

Ja, ik draai zelf op voor de kosten van de paarden. Ik werk 40 uur, en ik betaal gas, electra, water, gemeentelijke belastingen en andere kosten en hij de hypo. (wat wel bijna op hetzelfde neerkomt)

En idd, "wat is de situatie over 3 jaar" dat is dus ook mijn oogpunt. Dat kan een leuke boerderij wezen, maar ook helemaal niets meer.
Misschien struikelijk ik over 2,5 jaar wel over een stoeptegel en ben ik kassiewijlen....

Ik denk dat ik nu wel een beetje inzicht aan het krijgen ben Knipoog

Zelf heb ik dus ook al zitten nadenken hoe het te realiseren is. Stel, dat we 30.000 euro winst maken op het huis als we dat verkopen over 3 jaar (wat ik al betwijfel), en misschien 20.000 eigen spaargeld. Dan nog denk ik dat we niet genoeg hebben om een boerderij te kopen

Ik denk dat ik maar mee ga doen met de lotto ofzo Haha! zou Robert ten Brink om te kopen zijn denken jullie Tong uitsteken

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 14:23

judithM"]
Als je maar genoeg biedt misschien......maar dan moet je toch eerst de lotto winnen om hem genoeg te kunnen bieden
[/quote]

Hmm, hij 75% en ik 25% das toch wel eerlijk? 25% is voor mij voldoende hoor

[quote="mirjammalvaro schreef:
in duitsland zijn de boerderijen heel goedkoop. Dus ik zou eerst eens naar die prijzen kijken, oin belgie enzo zijn ze veel duurder.


Duitsland is idd wel het meest haalbare, ook voor eventueel werk kunnen krijgen in Nederland.
Belgie zou ik heel leuk vinden, maar dat is idd ook te duur.

Engeland heeft eigenlijk helemaal m'n voorkeur, maar werkgelegenheid is minimaal en ook ontzettend duur dus bijna niet haalbaar

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, frutsel05, mooney, Pellelilly, sinnekinne en 17 bezoekers