Ook v mij iets over Austerlitz!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Ook v mij iets over Austerlitz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 10:24

Errug spannend, mijn eerste wedstrijd! Om klokslag 7 uur stond k op stal met mijn vader en zusje, alleen nog EVEN Tiko in de trailer zetten en we konden weg..... Mandy (NaVy!) hielp (+ ouders ) hielpen, maar Tiko ging er niet in. Mandy is zelfs nog onder Tiko gekomen, en Tiko lag ook op de grond. Om 9:00 kwam de staleigenaresse, en ze zou wel ff helpen, k was ondertussen zeer depressed en moedeloos. Maarja, die staleignaresse heeft TIko er letterlijk ingeslagen, niet helemaal mijn aanpak (lees: helemaal niet) Maar Tiko had me wel tot het uiterse gedreven .....
Eindelijk konden we, z eer opgelucht opweg.

K kon na de voor keuring (pols vn 32, alleen een TE hoge ademhaling, maar ze hielden het erop dat ie stond te 'snuffen', dus ik mocht toch starten) als ik er zelf klaar voor was naar de start komen. Uiteindelijk starte ik om 10:38. Eerste stukje ging errug twijfelend, maar zodra er een snel paard ons inhaalde, wilde hij erachteraan en werd een stuk sneller. Na een tijdje haalde ik een man in met zo'n opgewonde arabier, maar Tiko stopt als ie naast m is, en wil niet verder. OEPS, Man boos maarja, uiteindelijk waren we erlangs. Erg rustig (ook veel gestapt) tot de p/a om kost wat t kost een te hoge hartslag te voorkomen. 2km voor de p/a ging ik dus stappen, maar toen draafde er wat paarden langs en toen begon Tiko zo te zenuwen, dat ik dacht: draven gaat ze hartslag minder van omhoog. K wilde bij het bordje p/a 1 km gaan stappen, maar die stond er niet. dus vlak voor de p/a (denk zo 300 meter) ging k pas stappen.
Toch nog een hartslag van 52 (trotse ik).

Na de p/a ging het een stuk sneller. K kon Tiko alleen absoluut niet houden. Hij ging achter elk paard dat langs kwam als een gek achteraan. Ben ook tijdens de rit een paar keer ernaast gaan lopen, omdat ik m anders niet in stap kon houden. Zo' n 3 km voor de finish vroeg k aan iemand hoeveel km het ongeveer nog was, en k dacht 1 te verstaan. k was al bang weer t bordje te hebben gemist.... k gauw stappen, nouja dribbelen (TIKO) , staat er dus na zo'n km moeilijk doen finish 2km. toen ben k r maar naast gaan lopen, en bij de finish had k een pols van 48, k was echt blij!!!

Uiteindelijk een snelheid van 10,76 km/h, maar dat had heel wat sneller kunnen zijn als k wat minder domme foute had gemaakt..... Maar toch, k twijfelde eraan of m zou uitrijden, en dat is gelukt, toch netjes voor de 1e keer!

Toen nog de trailer in GGRRRRRRRRRR!
Niet dus!
Ben weer zo 2 uur bezig geweest en heb veel hulp (EN TOESCHOUWERS) gehad van omstanders!! Als iemand die dit leest mij heeft geholpen...Harstikke Bedankt!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:52

Wat goed dat Tiko ondanks het dribbelen nog een hartslag van 48 heeft weten te houden! Die driftkikker van mij deed dat wel eventjes anders... Raar beest Haha!. Maar mijn eindscore was dus uiteindelijk hetzelfde als die van jou, 10.76 km/u. Best iets om trots op te zijn, we hebben tenslotte allebei onze eerste rit goed volbracht! Cool

Ik had jou trouwens al zien staan bij het secretariaat, toen je daar zei dat je te laat was omdat je paard niet wilde laden. Mooi dat ze daar zo relaxed zijn zodat je kunt starten wanneer je daar klaar voor bent. Jammer trouwens dat Maartens 'longeerlijnlaadtrucs' niet werkten, maar ik was blij toen Mandy me later vertelde dat Tiko er toch in stond.

Zien we jullie in Leersum? Ik ga zo mijn aanmeldingsformulier versturen!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 11:04

K weet nog niet of k naar Leersum kom! k ben officieel nog niet lid van de DER, en kan dus die seizoen als aspirant lid 3 wedstrijden starten. of k moet na 3 wedsdtrijden alsnog lid worden, of nu al, maar k weet niet of dat halverwege het seizoen kan, daar moet k maar even acheraan gaan, want k wil er wel graag nog meer startte dit seizoen!

Alleen heb k een beetje problemen met vervoer. Want ten eerst heeft mijn vader vaak geen tijd en zin om te brengen, en nu al helemaal niet meer omdat we zo ontzettend lang met het in de trailer zetten bezig zijn geweest!!!

Maar, als vervoer regelen lukt, en lidworden, dan ben k er zeker!!!

Jij ook gefeliciteerd he?!

Echt een leuk beestje was die van jou!!! ech een leuk koppie!

Myrthe

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:18

Je kan halverwege het seizoen gewoon lid worden, hoor!
Maar Myrthe, nogmaals gefeliciteerd!

Ik ben er sowieso in Leersum, heb anderhalve maand geleden mijn inschrijfformulier al verstuurd, dus zal wel heel vroeg moeten Haha!
Ben ik wel blij om, dan word ik niet al te vaak ingehaald, en heeft ze minder kans zich op te stressen of er achter aan te gaan!
Tot dan, in elk geval!
Groetjes

(En Myrthe, Hennie rijdt je er wel heen, en je mag van je ouders lid worden, dus je komt gewoon *LOL* )

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:53

Enneh.. Myrth.. ik zal toch wat strenger voor je moeten zijn en je een paar lesjes monsteren moeten geven..
OM je paard heen draaien, niet je paar om JOU heen laten draaien..
Haha.. (is mij stevig ingepeperd vorig seizoen, maakte leke keer weer dezelfde fout..)
Groetjes

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Ook v mij iets over Austerlitz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:59

Tiko schreef:
Maarja, die staleignaresse heeft TIko er letterlijk ingeslagen, niet helemaal mijn aanpak (lees: helemaal niet) Maar Tiko had me wel tot het uiterse gedreven .....
Eindelijk konden we, z eer opgelucht opweg.


Kan ik heeel goed begrijpen maar een ding als een paard gaat zeiken om erin te gaan zal hij er NIET in gaan hoe lief je ook bent. Vaak is dan even de harde manier de enige oplossing. Gewoon een paar keer haar boos op de trailer zetten totdat ze weet dat je het meent.
Ga gewoon oefenen en neem de tijd en wees streng voor en ook voor jezelf. Ze de trailer als het mogelijk is tussen 2 deuren zodat ze niet naast de klep komen.

Ik heb jullie idd ook gezien met laden. Zolang een paard naast de klep kan komen heb je echt een probleem.

Wel fijn dat je nog gestart bent en dat je hebt laten zien dat meegaan op de trailer leuk is Lovers .

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:38

Myrthe was toen idd behoorlijk hopeloos *LOL*
Mijn aanpak is het eigenlijk niet, ik ben nou al een jaar aan het zeuren met het in de trailer gaan, en soms ben ik er een dikke anderhalf uur mee bezig, maar ik heb 'r er nog NOOIT ingeslagen (ik vind een longeerlijn om d'r kont al behoorlijk drastisch..), en dat zou ik ook niet toe laten.
Bij Tiko is het nog anders, want hij is niet bang, Navy wel en ik denk dat ik die angst alleen maar vergroot door zo'n aanpak!
Groetjes