Paardenmishandeling nou ook in de buurt van Linschoten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-01 16:06

Hey allemaal,

Het is verschrikkelijk, maar in Linschoten lopen er inmiddels 2 paarden rond (uit dezelfde wei) met grote diepe wonden, ongeveer 2 cm lang en 5/6cm diep. Eerst dachten ze nog dat het van het hek kwam, maar het hek is nu zo vaak nagelopen dat het gewoon onmogelijk is dat ze daar van gewond zijn geraakt. Waarschijnlijk zijn het meswonden, 1 op de plek van de singel en 1 op de boeg... Die paarden staan niet aan een drukke weg maar wel aan een fietspad en mensen die daar in de buurt wonen hebben niks gezien of gehoord... Ze zouden de daders op moeten pakken!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 16:25

dit is weer een andere dader. En die in enschede loopt ook in Duitsland rond, want daar worden ook paarden gemolesteerd.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 18:47

De pers moet dit ook allemaal veel stiller houden, want dit werkt zo averechts Boos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 19:20

Bibber, Linschoten is niet zo ver bij mij vandaan...

marjan_tjuh
Berichten: 370
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Linschoten (bij Woerden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:49

ik woon inl inschoten en rij daar ook op die manege (bibber Scheve mond ) nu is die manege weg en rij ik op een verzorgpony van mij ik hoop niej dat heb bij mij 8 verzorgponys gebeurd Scheve mond .

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:40

jacqueline schreef:
De pers moet dit ook allemaal veel stiller houden, want dit werkt zo averechts Boos!

Enerzijds wel...... maar hoe wil je anders er voor zorgen dat mensen hun oren en ogen openhouden? Alert zijn op wat er gebeurd in en rond een weide met paarden? en de paardenhouders zelf alert maken en houden?
dan is de pers gewoonweg het meest effectief..
Nadeel: na-apers en iedere "vreemde" wond wordt gelijk toegeschreven aan een mens of die paardenbeul....

De duitse paardenbeul is al veeeeeeeeeeel langer actief, paardenmishandelingen in het grensgebied, waar ik woon, (verwondingen die werden gezien als zijnde toegebracht door een mens/mensen) dateren al van begin jaren 80 ... (mischien al wel eerder)

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:05

Verschrikkelijk!!!waarom blijven mensen zoiets walgelijks doen???? Mischien moeten ze het idd stiller houden want het brengt idd misch. mensen op ideeen maar als er niks over gezegd wordt weten wij er ook te weinig van.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:14

ik vind het gewoon verschrikkelijk om te weten tot wat mensen in staat zijn , hoe haal je het nou in godsnaam in je hoofd om een paard te gaan steken met een mes ! als ze de dader(s) vinden hoop ik dat ze een zeer serieuze straf krijgen eigenlijk zou de beste straf zijn om de daders hetzelfde te behandelen dan de paarden die ze verwond hebben en ze ook eens goed met een mes in hun intieme delen steken ! als je zon mensen voor een paar maanden achter de tralies steekt doen ze het toch weer terug wanneer ze vrijkomen !

groetjes

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:29

Hoi Tamara, kun je mij in een PB laten weten waar de paarden stonden? Ik heb namelijk mijn paarden ook langs een fietspad in Woerden staan en wil graag op de hoogte blijven van wat er gebeurt zoals je begrijpt....

eVeLyNtJuHhH

Berichten: 302
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:58

Jezus wat erg zeg!
mensen die dat doen zijn eg ziek in hun hoofd.....

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:06

die mensen moeten ze opsluiten...
of eens flink met een mes steken...
kijken of ze dat zo lekker vinden...

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:24

marjan_tjuh schreef:
ik woon inl inschoten en rij daar ook op die manege (bibber Scheve mond ) nu is die manege weg en rij ik op een verzorgpony van mij ik hoop niej dat heb bij mij 8 verzorgponys gebeurd Scheve mond .


Mag ik even zeggen dat dit een heel oud toppic is. Het is van 3 september 2001. Dus mensen maak jullie maar geen zorgen. PS hier kan lijk mij wel een slotje op.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:29

Aangezien dit topic 3 (!!) jaar oud is, een slotje. Lachen