Xandor alsnog afgekeurd!! UPDATE!!!

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Corona

Xandor alsnog afgekeurd!! UPDATE!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 10:50

Xandor was door aanvankelijk afgekeurd en de DA wilde de hoefsmid erbij hebben vanwege het feit dat Xandor voor gevoelig op de hoef was.
de HS kon niets vinden en de DA wilde foto´s. wij met het hele handeltje naar Schalkwijk voor foto´s. daar wilde ze hem eerst zien lopen en daarop wilde die man geen foto´s maken. hij vond namelijk dat er niets aan de hand was met Xandor. maar goed, DA´s wil is wet, dus de foto´s kwamen er wel.
die man daar bekeek ze en zei dat er niets aan de hand was met het been van Xandor.
onze DA vond ook niets bijzonders, maar wilde voor de zekerheid een second opinion. wat denk je? ARTROSE!!
slaat echt nergens op, uiteraard wil Shannon nu een third opinion, want hoe komt dat dier aan artrose? slijtage of ouderdom....dit is een niet-ingereden paardje van nog geen 5 jaar oud?
ik vind het echt belachelijk. artrose is op een foto te zien en op de foto zie je dus niks.
soms wordt je echt genaaid door die DA´s waar je bij staat.
Laatst bijgewerkt door Corona op 09-04-02 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon Jovi rules!

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 13:24

hoi, bedankt voor al jullie reacties.
Mieke"]
Is inderdaad vaag. Maar arthrose kan ook erfelijk zijn en al op hele jonge leeftijd optreden. Het feit dat het dier nog nooit belast is, maakt helaas niets uit...
[/quote]
wat betreft de erfelijkheidsfactor. ik denk niet dat dat het geval is. de vader van Xandor is Respect en zijn moeder is een stermerrie van het NAS. die laten ze toch niet dekken als ze artrose doorgeeft?
[quote="marloes-joy schreef:
jetje echt waar?
dat is echt jammer, ben benieuwd naar de third opinion

en welke DA Shannon nu neemt, daar heb ik geen inspraak in. ze werkt bij de handelsstal Schep in Tull en ´t Waal en misschien dat ze het daar aan de DA vraagt.
ik houd jullie op de hoogte!

Bon Jovi rules!

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 21:35

Even een update.
Shannon gaat de foto´s voor een third opinion nogmaals naar Schalkwijk.
ik houd jullie op de hoogte!!

Bon Jovi rules!

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 12:19

Goed, vandaag was het dus zover. Voor de third opinion zijn Shannon en de mensen van Xandor vandaag weer naar Schalkwijk gegaan.
Er zijn opnieuw foto´s gemaakt en wat wij allang wisten is nu eindelijk duidelijk geworden.
Het kost een paar centen, maar dan heb je het resultaat wat je wilt hebben. Namelijk een paard op de benen röntgologisch 100% goedgekeurd.
He he, eindelijk!!!!!!!!!

Bon Jovi rules!

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 12:01

Margreet schreef:
Zo kun je iedere bok goedgekeurd krijgen.

Maar gefeliciteerd met de goede uitslag.

Ik zou het na de eerste keer afkeuren opgeven, geen hand vol, maar een land vol met gezonde leuke paarden.

Vind ik stom dat je dat zegt. Wij wisten zeker dat dit paard goed was. Dat was ons verteld door de mensen in Schalwijk die de foto maakten. Als dan gezegd wordt dat het beestje artrose heeft, dan gaan we daar tegenin.
En nu is dus duidelijk dat hij gewoon helemaal goed is. Die mensen drongen zelf aan op een nieuwe keuring. Ze zijn helemaal gek van dat beest en geloofden ons.
Natuurlijk kan je nooit weten of je paard goed is. Maar als door een deskundige wordt verteld aan de hand van de door hem gemaakte foto´s dat ie er perfect uitziet en dat er daarna iemand komt die het hele paard nog nooit heeft gezien en vervolgens artrose denkt te zien.....dan wil je, lijkt mij, de onderste steen boven hebben om het tegendeel te bewijzen. En dat is dus gelukkig gelukt.

Bon Jovi rules!

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 23:11

Ok tijd voor een ophelderende verklaring van mijn kant.
Wat betreft de stelling:´het kost een paar centen...´ iedere keuring moet toch betaald worden evenals de foto´s. Je kan dan zeggen ik laat het erbij zitten, maar zij hebben gekozen om toch door te gaan.
Wij waren dus al eerder in Schalkwijk geweest, toen zijn er foto´s gemaakt en die waren goed volgens de mensen daar. Waarom hij later is afgekeurd weet ik niet. In ieder geval was dat een misverstand.
Hij heeft bij ons nooit onregelmatig gelopen. Alleen met de volte op het asfalt tijdens de keuring was die onregelmatigheid er wel. Maar dit is een dier dat in het land staat. Als enige ruin tussen de hengsten, daar worden wel eens klappen uitgedeeld....Aan de hoef lag het niet, de foto bleek perfect. Die onregelmatigheid is dus waarschijnlijk gewoon een kneuzing geweest.
Verder is iedereen die een paard koopt bij een handelaar er zelf bij. Jij ziet het paard, laat het keuren door een door jou gekozen veearts (ten minste dat gebeurt bij ons), jij rijdt het paard, neemt het op proef...alles bepaal jezelf. Natuurlijk zitten er oplichters bij, maar dat is bij particulieren ook. Wij kunnen iig met een heel goed gevoel gaan slapen.
Als er eerder mensen voor hem waren geweest, potentiële kopers, dan hadden die ook een keuring geeist en waren er misschien dezelfde problemen geweest. Xandor heeft trouwens erg lang te koop gestaan, puur vanwege zijn stokmaat die wat aan de kleine kant is.
Ik had zelf misschien ook het paard laten zitten. Maar Xandor stond al op stal bij die mensen, ze waren er helemaal gek van en hebben zelfs gezegd dat ze hem misschien zouden kopen ondanks een afkeuring. Ze zijn helemaal gek van dat beest. Ikzelf zou dat nooit laten blijken, maar deze mensen hebben echt oogkleppen opgedaan nadat ze Xandor zagen. Geen ander paard was zo leuk als hij. Dat is een fout van hun kant denk ik. Maar goed zij zijn nu dubbel zo blij dat hij toch is goedgekeurd.
En de toekomst zal laten zien hoe hij het doet. De topsport gaat hij sowieso niet in. Hij is voor de recreatie gekocht. Waarschijnlijk gaat alles goed met die benen, maar dat kan je nooit zeggen, van geen enkel paard.
Wat ik uit de wereld wil helpen is dat verhaaltje over omkopen. Dat vind ik om te kotsen, dierenartsen die dat met zich laten doen moeten ze onmiddelijk ontslaan. Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om een DA om te kopen. Afgekeurd = afgekeurd, das gewoon pech.

Bon Jovi rules!

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 10:20

Prisca schreef:

Maar toch weet ik in mijn achterhoofd dat het mis kan gaan en dat hij nu onverkoopbaar is omdat hij door geen enkele keuring komt (klinisch). Ik hoop dat ze met Xandor ook dat geluk hebt. Ondanks dat hij voor de recreatie wordt gebruikt is goed trainen heel belangrijk.

Het verschil is alleen dat Xandor dus wél wordt goedgekeurd. En dat maakt het risico kleiner. hij kan gewoon verzekerd worden en als er medische klachten ontstaan wordt de behandeling vergoed. Dat is het verschil.
Een paard wat afgekeurd wordt zou ik nooit en te nimmer kopen. Dan vraag je om problemen.

Bon Jovi rules!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie