Ik heb gereden, gelongeerd en ben wezen skieën! + UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Ik heb gereden, gelongeerd en ben wezen skieën! + UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 22:45

Vandaag was het zover.. ik kreeg een mailtje van de eigenaresse van Maaike (de Fries) dat de buitenbak geheel klaar is en dat ik wel kon komen om haar te longeren en/of te rijden. Dit heb ik dus niet naast mijn zijde neergelegd en ik ben vanavond meteen gegaan!

Allereerst heb ik in de bak een stoel klaar gezet (voor het geval ik er niet op kon komen) Bloos , heb ik haar gepoetst (tjee... wat een haar komt er van haar af!) en gezadeld. Eenmaal klaar ben ik met haar aan de longe naar de splinternieuwe bak gelopen, heb deze gesloten en ja hoor! Daar ging ze al! Ze vloog met een gigantische vaart meteen weg en daar ging ik.... al skieënd achter haar aan. Tjee wat een kracht! Echt niet normaal meer! Ze begon al gauw in cirkels te lopen (NEE, niet lachen jullie! Vingers aflikken ) en ik kreeg de mogelijkheid om op te staan. *LOL*

Vanaf dat moment ben ik dus begonnen met longeren. Maaike was echt een tijdbom die continu op ontploffen stond. }> Ze bleef een tijdbom, maar werd zo nu en dan iets rustiger. Op een gegeven moment kwam de eigenaresse (die vlug haar eten had op gegeten) al met een foto camera aan zetten. Zij wilde foto's van mij en Maaike maken. Nou, ze schrok echt.. zo ontzettende tijdbom had ze nog nooit mee gemaakt. Nou bleek dus dat ze ook al twee weken lang op stal had gestaan en er nog niet uit was geweest.

Gea (de eigenaresse) heeft Maaike beet gehouden en ik heb meteen maar de stoel gepakt om erop te stappen. Ik heb maar niet geprobeerd of ik er zonder stoel op kon komen. Eerst maar eens zo ivm haar tijdbom gehalte. Eenmaal erop (ze is echt gigantisch dik en enorm breed) ben ik aan de longe maar wat gaan stappen. Niet dat dit zo makkelijk was, maar ze is te weten gekomen wie er de baas is. Het zadel zat/zit niet echt comfortabel. Ik weet zeker dat ik blauwe plekken aan de binnenkant van mijn benen overhoud van de gespen van de beugelriemen. Deze voel ik nu extra erg aangezien ze nu zo dik en breed is. Toen ze wat rustiger was ben ik voorzichtig aan gaan draven. Dit ging in een behoorlijk tempo. Later de andere kant geprobeerd. Dit ging eerst ook in een sneltreinvaart, maar werd later al wat minder. Ze werd vanaf dat moment echt wat rustiger. Tenslotte hebben de longe eraf gehaald en ben ik los wat gaan stappen. Nou, dat was pas ontspannen. *LOL* Gea heeft toen een serie foto's van mij en Maaike gemaakt. Ze heeft deze gemaakt met een gewone camera, wat betekend dat ze nog moeten worden ontwikkeld en afgedrukt. Ik ben benieuwd hoe ze zijn geworden.

Maaike was overigens erg zwaar in de hand en dus behoorlijk voorwaarts, maar ik heb er alle vertrouwen in en weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen. Lachen Ikke = happy! Party!!


Hierna ben ik gauw doorgereisd naar Propala en heb haar nog een half uur gelongeerd. Dit ging hartstikke goed! Lachen En tjee.. wat een verschil als je ze zo achter elkaar bezig ziet! Propala is een stuk slaker, groter, toch wel stijf, maar veeeeeeel soepeler! Alleen vloog ze wel weer met haar benen behoorlijk de lucht in. Verdrietig Ik hoop echt dat ze bekeerd word.. en dat ze dit onder het zadel toch zal laten!

Nou ja.. het begin is er voor mij weer en ik ga er de komende tijd weer volop tegenaan! Het zal ook niet lang duren voor ik op Propala zit (vermoed ik).

Aanstaande dinsdag komt Marije (cody) bij mij. Die gaat dan op de Fell rijden en ik op Maaike. Tevens gaan we dan ook nog bij Propala langs. Uiteraard gaat de digi dan mee wat betekend dat jullie je weer kunnen voorbereiden op een hele reeks foto's! Lachen
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 05-04-02 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 22:51

Ja! Lach jij maar! }>
Morgen ga ik weer en ik neem aan dat ze dan een stuk rustiger is. *LOL*

En nee Mayo.. helaas.. geen foto's van de skie actie! Haha!

Ook ik ben heel nieuwschierig naar de foto's, maar ik denk dat ik eerder digi foto's van mezelf heb dan dat de foto's die Gea gemaakt heeft klaar zijn.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 11:09

Ik heb gisteren ondervonden dat skieën minder leuk is als vaak verteld wordt. Ook buiksurfen ga ik mij niet aan wagen. *LOL*
Ik ben ook niet van bedoeling om dit nog eens over te doen.. helaas voor de toeschouwers Haha! Het doet overigens wel zeer... maar meer aan mijn handen... Verdrietig

Het zadel is inderdaad een Pagony (veelzijdigheid). Het zadel is niet nieuw meer en of er hoop is op een andere weet ik ook niet. Ik zal eens kijken of mijn dressuurbeugelriemen passen. Of anders nieuwe beugelriemen én hoesjes. Waarom nieuw? Ik krijg deze nauwelijks een gaatje korter of langer...

Slaker = Slanker...
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 08-06-02 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 13:21

Ja, lachen jullie maar Extreme duivel Jullie tijd komt nog wel.. en wat betreft Marije.. ik zal er voor zorgen dat Rackwood Prince (oftewel Friso) niet bepaald rustig zal zijn }> En dan ga ik lekker foto's maken Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 20:41

Helaas voor jullie.... }> Vandaag ben ik weer naar Maaike geweest. Eerst wederom gelongeerd.. (dit keer zonder skie-actie Haha!) en ben er daarna opgestapt. Nog wel met stoel. Ik kan er wel zonder stoel op komen, maar krijg de singel niet strak genoeg aangesingeld, wat inhoud dat het zadel dan helemaal scheef gaat hangen.
Maar goed, eerst wat gestapt.. later nog wat gedraafd, wat simpele figuren gereden met hier en daar wat beenhulpen. Het ging hartstikke goed! Lachen Ikke = nog Happy'er! Party!! Het ging echt prima! Ze wel wat kijkerig, maar dat werd later ook beter. Alleen moet ze haar balans nog goed vinden en moet ze leren het bit niet vast te pakken en te gaan hangen op de teugels. Maar goed.. het ging prima en ik hoop dat het zo door gaat! Maar... dat gaat vast wel lukken Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers