B amazone rijdt Grand Prix amazone eruit :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

B amazone rijdt Grand Prix amazone eruit :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:29

Vandaag was het zover:

Sinds JAREN had ik vandaag weer eens een buitenritje, op uitnodiging van Manon 2. De lokatie was het Bergsche Bos: niet al te lange route voor een BBC'er (Beginnende Bos Crosser) als ik. Schijnheilig

Ik had Mike meegenomen, aangezien hij toch wel het meest safe is. Ondanks dat vond ik het toch spannend, wat ik wist eigenlijk niet wat ik hem kon verwachten. Nagelbijten / Gniffelen

In het begin vond meneer het erg spannend en wilde graag voorop lopen. Uiteraard zat ik er ook nog niet echt comfi op, omdat ik op scherp stond voor het geval hij een schijnbeweging zou maken. Met name het eerste pad ging voor mijn gevoel vlak langs een sloot en ik voelde mijn jeugdtrauma van samen met pony ongewild de borstcrawl doen een beetje naar boven komen. Maar dat ging goed. Hyper!

Halverwege begon Mike zich al meer te ontspannen en ik kon het teugeltje al laten vieren.

Uiteindelijk hebben we zelfs gegaloppeerd en werden steeds brutaler. Lachen

Het rondje was inmiddels gereden en ik was blij de trailer te zien, toen Manon vroeg of we nog even verder gingen... "Ehhhh, ok dan maar". Bloos

Mijn achterwerk deed al behoorlijk zeer. Hoe is het toch mogelijk? We zaten er net een uur op en ik was al gebroken, terwijl Manon er nog fris & fruitig op zat!!!:?

Aan alles komt een eind en toen we klaar waren nam ik iets te enthousiast een sprong van Mike af: Oooooeioeioeioei!!! Wat was ik stiijjjjjf!!! Dan heb ik nog liever een flinke les (en ik dacht dat dat al aardig inspannend was!).

Hoe dan ook: wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar! Keertje op het strand ofzo (uitkijken Tyrza! Niet TE enthousiast, anders kan je weer eens naar de fysio). >;)

Volgende keer neem ik mijn camera mee, zodat jullie mij ook eens zonder tenue in aktie kunnen zien.

Manon, bedankt voor de leuke rit!! OK dan!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:36

Hahahahaha dus uiteindelijk toch nog
een ontspannen ritje!!!!!
Gewoon lekker blijven doen, dan krijg je vanzelf dat vertrouwen weer Knipoog

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:44

Leuk zeg!
Zo te horen super geslaagt!
En geen foto's toevallig?

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:07

Als je naar het strand gaat kan ik Apple en Kevin in Katwijk aanbevelen. Erg fijne combinatie om je erste strandritje mee te maken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:10

Gááf zeg! Bij mij ben je ook welkom voor een ritje hoor! Ik heb evt. wel een makke knol over Tong uitsteken.

(en dan mag Menno meteen op Jurga Knipoog ).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:18

Gna gna.... ik heb Tyrza nog nooit zo moe gezien....

Dat is weer voldoende motivatie voor rest van de lessen dit jaar!

Het was voor mij een kort ritje, maar wel heel gezellig Haha! En Mike deed t super! Echt een waanzinnig paard: loopt zo hoog in de dressuur en houdt ook nog van springen en dan ook nog zo relaxt buiten. Mmm, als ik Maddox niet had, dan wist ik t wel.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:25

Hihi, Ja Tyrza, je hebt verschillende soorten conditie Haha! Maare dat geeft de burger moed, dus op naar de volgende buitenrit!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:58

Jaaaahhhh zijn we net weg daar, kom je stiekumpjes boscrossen.... leuk hoor!
En hoe vond je ons trainingsbosje in de randstad, Manon heeft je zeker de rottermeren bespaard? Hihihihihihi

Dussseeeehhh we kunnen je in gaan plannen voor een leuke endurancerit volgend jaar? Hihihihii

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:05

En, al bijna over gestapt op endruance? Tong uitsteken

Ik ben juist mijn bos cross pony weer aan het 'omscholen' tot dresuur pony voor jou clinic bij Anneke op stal, ga jij juist de andere kant op Tong uitsteken.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:02

Haha! Haha! Haha! Ik merk en zie dat wel vaker op buitenritten. Ik ben een echte strandjutter en voel mij bijna veilig op ieder paard. Ik heb de ruimte en het kan allemaal een tandje harder.
Zet mij op hetzelfde paard in de bak en dan voel ik me een stuk onzekerder Bloos . De wanden zijn wel heel dichtbij en stel dat ik daar tegenaan kwak.
In de bak altijd met cap,op het strand soms dan moet het regenen en waaien Bloos!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:08

Humm Jeanie, ik kan mij een recente rit herinneren waarbij een niet nader te noemen ruiter vroeg of er toch alsjeblieft weer gestapt kon worden }> Haha!.

Tyrza, geweldig dat je de stap genomen hebt OK dan!. Manon2 is ook een keer met ons naar het strand geweest en had het er toen al over dat ze jou nog wel zou overhalen voor een bosritje Haha!. Dat is dan dus goed gelukt Haha!.

Ennuh, je bent bij ons van harte welkom Lachen. Kevin en ik passen ons aan aan elke combinatie Haha!.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:07

ow rijdjij echt nooit in het bos dan?
wat zonde, jemist dan heel wat
alhoewel ik wrs volgens jou weer het rijden vanwedstrijden zou moeten missen Lachen
wel fijn dat het zo leukwas OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:11

Hey, 2 oktober is er een endurancewedstrijd in Katwijk! Misschien iets voor jou? Knipoog

Ik zal maar niet te hard roepen dat ik afgelopen weekend 82 km in nog geen 6 uur tijd heb gereden zonder een zere kont te krijgen. Tong uitsteken

Maar goed, ieder z'n vak, jij rijdt fantastische dressuurproeven. Lachen

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:34

Idd, ieder zijn vak. Vind het al knap dat je gedaan hebt Knipoog.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:37

tis wel heel lekker hoor, zo die afwisseling........... Vind het heel leuk voor zowel Tyrza als Mike Haha! Haha! Haha! Het is zo ontzettend anders rijden buiten, en het valt om de dooie dood niet mee als je het niet gewend bent Haha! Haha! Haha!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:01

Ja Apple mijn conditie is niet op peil nadat Jeanie 3 mnd op het land heeft gestaan Bloos Bloos! Bloos! .Komt weer helemaal goed...........

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:31

en... hoe voel je je vandaag?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:15

darom neem ik altijd een zadelbontje mee als ik lang ga rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:32

Volgend jaar gaan we een Boktcross houden dwars over het Kootwijkerzand, gewoon 1 km zo hard als ze gaan over het zand.
Dressuurpaarden zijn welkom, Fitzroy doet ook mee Haha!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:34

Dat was toch alleen voor de Bokt vossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:38

Nee, die gaan wel mee maar er zijn al veel meer die graag mee willen.
Fitz is er van overtuigd dat ze gaat winnen, maar dat geloof ik dus echt niet Haha!
Tyrza heeft ook vast wel een langbenige Duitser op stal staan Tong uitsteken

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:40

Ik een kort benige Duitser. Salsa is geboren en getogen Duitse. Als het lukt, ben ik er ook bij.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:07

Ja, een flinke buitenrit, dat is pas echt paardrijden, niet dat ik dressuur een eitje vind, hoor, maar iedere gevorderde ruiter m/v zou toch wel veelzijdig geschoold moeten zijn. Fijn dat je ervan genoten hebt en dat het goed is gegaan. Ook gezonde afwisseling voor je paard!

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:52

dat kunnen wij ook wel eens doen Tyrz! ff crossen in de bossen!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:57

Ilindra schreef:
Nee, die gaan wel mee maar er zijn al veel meer die graag mee willen.
Fitz is er van overtuigd dat ze gaat winnen, maar dat geloof ik dus echt niet Haha!
Tyrza heeft ook vast wel een langbenige Duitser op stal staan Tong uitsteken


Bloos!
Ik heb ook nog een langbenige op stal staan! En ook beetje duits...