generale repetitie voor endurance Austerlitz

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

generale repetitie voor endurance Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 01:22

Vandaag mijn laatste trainingsrondje gereden met Ameretto voor de endurance van Austerlitz volgende week zondag, ons debuut. Het ging heerlijk! Eigenlijk had ik gisteren willen rijden, het was toen ook veel mooier weer, maar Ameretto verloor donderdag een ijzer en moest dus eerst opnieuw beslagen worden (dat was gisteren). Vanmorgen onze vaste trainingsroute van 12 km gereden, met deze keer een extra lus van een kilometer erbij. Zaten we vorige keer op een gemiddelde van 13 km/u (12 km in 55 minuten), vandaag haalden we de 15 km/u rond, namelijk 13 km in 52 minuten. De laatste keer was hij ook de eerste 6 km niet te houden, terwijl hij nu de hele tijd in een constant tempo liep en we tussendoor ook nog wat sprintjes konden trekken in galop. De bedoeling was om de laatste 10 minuten volledig te stappen (een pad met mul zand), maar Ameretto was zo blij en in vorm dat hij nog even een sprintje wilde trekken naar het eindpunt. En dat na 12 km! Hij had trouwens het schuim op zijn hals staan, het kwam zelfs onder het sjabrak uit. En ikzelf? Niet eens spierpijn of last van doorrijden, dankzij mijn zadelbontje. Haha!

Ik zie het dus wel zitten, die rit. Heb dan wel niet de volledige 26 km getraind, maar ik zie het als 2 x 13 (er zit tenslotte een vet check halverwege) en dat moet zeker lukken. Het enige waar ik wat bang voor ben, is dat hij wordt afgekeurd op onregelmatigheid. Dat is in die bijna 5 jaar dat we hem hebben nog nooit gebeurd (bij de cross heb je ook veterinaire keuringen), maar ik weet dat Ameretto soms de neiging heeft om raar te gaan stappen als hij wat te fanatiek is, of rare huppeltjes kan maken die op onregelmatigheid lijken. En ik weet ook dat ze daar bij de endurance (terecht) nogal streng naar kijken. Maar goed, we gaan ervoor en we zien wel! Ik ga uit van een gemiddelde van 13 km/u (dat moet te halen zijn) en alles wat er boven zit is mooi meegenomen. Nieuwe cap ligt klaar, grooms zijn geregeld, inschrijving al weken geleden... Austerlitz, here we come! Cool

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:34

Heel mooi dat je er zo klaar voor bent!!
Wij ook!! Navy zit weer helemaal 100% goed in d'r vel, dat was een paar weken voor Kootwijkerbroek toch iets minder, en haar conditie is ook super. Ben er echt klaar voor! In Kootwijkerbroek gingen we voor een tempo'tje van 11 km/u, maar het ging zo lekker fdat we zelfs TE snel gingen.. Nu gaan we voor de 12 (om niet al te hoge eisen te stellen..) maar, ze zit alleen maaar beter in d'r vel, dus daar gaan we ons waarschijnlijk niet aan houden.
Navy heeft hoefkatrolontsteking, maar het is nog NOOIT voor gkomen dat we daarom zijn afgekeurd. Ik heb het geluk dat ze zelfs na 40 km hard werken nog niet stijf loopt, maar gewoon soepel blijft. Dat scheelt een heleboel! Adventure van Carola liep volgens mij maar heel licht stijf na de wedstrijd maar is er wel op afgekeurd..
Helaas heb ik hier geen mogelijkheden om een echt vast trainingsrondje te rijden, daar baal ik echt van.. Maar, we trainen wat meer in de bak, en ongeveer 1 X per week maken we een grotere rit (ik ga wel es gewoon even gauw naar het bos, maar dat is zoooo klein.. dat heb je na een kwartiertje wel gezien..), eerst een hele tijd stappen en dan naar een lekker strandje, bos, of polderwegen met brede bermen.
Wat voor zadelbontje heb je? Een echt bonte? Ik heb r ook een, maar dat is zo'n nep ding (wou eerst een van gel kopen, en ga dat waarschijnlijk nog wel doen), maar daar gaat het ook prima mee. Ik heb trouwens alleen last van zadelpijn en doorrijden als ik heel lang heb gestapt, en dat doen we niet bij een Endurance (hooguit 2 km achter elkaar, en dat houden miijn billetjes wel vol *LOL* )..
Ik had alleen het stratboekje gister verwacht, maar dat wordt dus dinsdag.. Nog even wachten op mijn starttijd..
In elk geval.. veel succes nog deze week, en (alvast) tot zondag!!
Groetjes Mandy

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 10:46

Ed is er ook helemaal klaar voor! Inderdaad was ie de vorige keer ligt stijf in z'n kogel, nadat ie terug bij de trailer nogal een rare sprong/draai had gemaakt. Jammer voor mij, maar helaas. Het is wel erg goed dat ze zo superstreng controleren.
Ikzelf ben er helaas minder goed klaar voor. Ik heb al weer een week last van m'n knie en heb dus al een week niet gereden. Ik heb namelijk m'n knieschijf iets gedraaid, waardoor m'n kniebanden er de hele tijd langs 'floeopen'. Erg pijnlijk... Ed is door anderen wel goed getraind. Ik hoop dat ik volgende week kan rijden en dat ik het 26 km vol houdt. Vooral lichtrijden was een crime... Maar ach, 26 km moet wel lukken hoop ik.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 11:07

Fijn dat ie zo goed in conditie is! Bij Tiko ben ik niet zo overtuigd van zijn conditie......K weet niet.....opzich heb ik best goed getraind, en houdt hij het goed vol, maar het wordt mijn eerste endurance en heb geen idee of hij zich gaat opfokken of dat ie juist sloom is ofzo.....
Maarja, ik hoop er het beste van....
Myrthe

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:06

Heel veel succes Karin!!! Ik ben heel benieuwd hoe het gaan zal, vast uitstekend! Veel succes en ik zal voor je duimen! Haha!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 17:35

leuk leuk leuk. Helaas zijn we er zelf niet, wij zijn in Balkbrug weer van de partij. Heel veel succes maar dat moet haast wel lukken. heb je Maarten goed "geinstrueerd" hoe je alles wil hebben? Nou het komt vast allemaal goed.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:00

hahaha.... Ganna... zou toch wat wezen als ik dat inmiddels nog niet wist. Ik geloof dat Karin en ik het al tig keer hebben doorgesproken (ok ok... is een beetje overdreven Haha! maar het plan ligt er iig).

Ik heb er ook enorm veel zin in om te gaan groomen en te zien hoe Karin het doet met Ameretto. Ik heb het idee dat dat een top-team is!! Lovers Het groomen is weer een hele tijd geleden, maar ik ben het niet verleerd *LOL*

We gaan ervoor Karin!! Party!!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:10

Hoi Maarten,

Ach zo bedoelde ik het ook niet hoor! Maar (mezelf kennende) wil je alles eerst tig keer hebben gemeld voor je er "vertrouwen" in hebt.
Bij mij loopt alles meestal toch in de soep maar krijg ik het water uiteindelijk wel, van eigen of andere groom. Hihi.

Veel plezier en wanneer doe jij met Jelca een keer mee? In Holten?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:29

Carola, in de list had je gezegt dat je eigenlijk niet mee mocht rijden van de dokter?? Niet te veel forceren he? Anders kan je de andere wedtsrijden dit seizoen niet meer rijden..
En Myrth, Tiko red het makkelijk (al zou jouw hartslag misschien te hoog zijn *LOL* ), als jij m niet overvraagt en lekker gaat genieten zondag komt het allemaal goed!
Wij hebben gister onze laatste lange rit gemaakt, we zijn 3 uur weggeweest!! Ging super goed, heel veel gedraaft en gegalopeerd, en ze waren nog superfit toen we weer thuis waren!
Ik denk dat mijn boekje elk moment in de bus kan vallen.. Dan horen jullie mijn startnummer dus nog wel Lachen
Groetjes

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:54

he ka marco en ik komen je ook supporten hoor Lachen ben benieuwd hoe ameretto het gaat doen GOED NATUURLIJK.

Jij helpt mij gewoonlijk ook dus hierbij terug. Zeg maar wat ik moet doen ik ben er. Nu maar duimen voor super weer.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 20:17

Grooms klaar, supporters klaar... en mijn starttijd weet ik nu ook. Ik hoef gelukkig niet zo vroeg: ik start om 11.10 uur, tegelijk met Carola en nog twee anderen. Ik ga alleen wel rustig beginnen, zeker de eerste kilometer (of twee) stappen, anders is Ameretto echt niet meer te houden.

Ik zag Navy en Tiko ook op de lijst staan, maar die starten heel wat eerder dan ik. En er doen nog een paar bekenden mee, o.a. de paps van Laui (& Rob), Ilona met Fjordje Ido, een stalgenootje van mij en een oud-stalgenootje. Ik heb er al erg veel zin in, en Maarten (die ik net aan de telefoon had) ook! Party!!

En nu maar hopen dat het idd zulk mooi weer wordt als ze op Teletekst zeggen: 14 graden en 10% kans op regen...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:13

Ja, wij starten vroeger, ben ik wel blij mee, Myrthe moest al wat eerder weg, want haar vader kon niet de hele dag groomen, dus dit kwam voor haar veel beter uit.
Mijn groomies vonden het wat minder.. moeten om kwart over 5 hun bed.. Haha.. je moet er wat voor over hebben, he?
Hoop idd dat het lekker weer wordt, maar niet al te warm (vorig in Austerlitz hadden we 34 graden..), rond de 14 is prima!
Groetjes