paard bijt zichzelf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-01 15:47

was gister bij Gerald (jaja) en toen had ie les met Marengo, ik ging Maren opzadelen, eerst natuurlijk poetsen enzo. toen ik de deken afhaalde zag ik dat ie bij zn knie (linksachter) een wondje had. niet supergroot maar wel een vreemde plek. Bleek dus dat Gerald Marengo op stal had gezet met alleen zn dikke deken op, geen deken eronder. is ook niet echt meer nodig dus vandaar. Maar toen had Marengo zichzelf dus kapot zitten bijten. Nu heeft ie er een dunne deken onder gedaan. (heeeele mooie geruite trouwens... neej hij ziet er echt wel leuk uit, blauwe ruitjes!) En nu is t dus weer over. vond t nogal vreemd eigenlijk, vraag me af hoe het komt...

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 16:11

Hoi Maaike,

Staat dat paard op stal? Misschien heeft ie het warm en daardoor jeuk? Of heeft ie last van de binnenkant van de deken, de stof? Bij ons op stal hebben alle paarden de dekens al af, misschien zo eens proberen? Ik gok ook maar wat hoor, maar het is inderdaad wel raar. He, het lijkt me nog steeds leuk om eens af te spreken, hoor! Er komt alleen steeds van alles tussen. Ik hoop dat ik deze week weer mag. Heb net nog vanaf de weg naar ze gekeken. Mag jij alweer naar je paarden toe? Doei, groetjes van Heleen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-01 19:23

haaai Heleen!!
ja, Marengo staat op stal. meestal is de bovendeur open, zodat er genoeg frisse lucht binnen komt en t niet al te warm wordt. Zou best wel kunnen dat ie last had van de binnenkant van de deken, zal t wel eens tegen Gerald zeggen! Pling
ja lijkt me gaaf om nog een keer af te spreken, alleen jammer dat je zo weinig kan nou he. Ik mag nog niet naar mn paardjes toe, er zijn inmiddels al 2 veulens geboren en ik heb ze nog steeds niet gezien... Verdrietig Ben dr afgelopen week nog langs gereden met mn paps in de auto, maar de veulies stonden niet buiten, Shico wel dus ik heb mn schattie nog wel gezien Lovers
grtz Maaike

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:20

Heb je dan nog niks gehoord over de MKZ bij jouw stal? Bij ons waren de geitjes donderdag 2 weken geent, dus ze kunnen elk moment geruimd worden. Ik heb gehoord dat je dan nog 72 uur moet wachten en dat we dan weer mogen komen. Heb je toen je er was die grote Shire op stal gezien? Die heeft dat meisje vrijdag weggehaald. Volgens haar worden de paarden verwaarloosd! Echt belachelijk, het is helemaal niet waar! Mijn ouders hebben gister met de verrekijker gekeken naar onze paarden. De boer had zelfs de dekens recht getrokken en ze zagen er gewoon goed uit. Ik denk dat ze hem naar die westernstal verderop heeft gebracht. Veel verder weg kan niet, want dan kom je altijd wel bij een controle. En het is nog steeds verboden om paarden te verplaatsen binnen het gebied. Anders had ik ze ook liever tijdelijk ergens anders gehad. Maar ja, als het meezit duurt het nog maar een paar dagen. Ik hoop voor jou ook! Dan kunnen we misschien een keer samen buitenrijden, dan kom ik met de trailer ofzo? Doei, groetjes van Heleen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-01 20:34

ik weet alleen dat er geen MKZ is, de koeien zijn er allemaal nog en de boer heeft liever dat er niemand komt, hij heeft zelfs zn dochters al een tijd niet meer gezien. echt zo sneu!
ja ik had die Shire nog gezien, tof beest was dat, echt zo'n lekkere lobbes! Schijnheilig Ik vond de paarden er echt heel goed uitzien toen ik er was!! naja misschien kon ze geen betere smoes bedenken en durfde ze niet te zeggen dat ze weg wou... vreemd hoor Verward
Tja ik hoop ook dat t snel over is, maar ik vrees van niet, denk dat ik nog ff geduld moet hebben. ach liever wat langer er niet heen dan dat daar MKZ komt hoor!
naja we merken t wel en dan spreken we wat af als de MKZ over is!!