eigen paard = zorgen maken???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

eigen paard = zorgen maken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 21:49

Het was altijd mijn grootste wens om een eigen paard te hebben. Ik dacht altijd dat zodra ik mijn eigen paard zou hebben er niets meer te wensen over viel.

Dit klopt wel gedeeltelijk, veel van mijn wensen die ik nu nog heb, hebben met mijn paard te maken.

Waar ik van te voren nooit zo aan gedacht had is dat een eigen paard ook ontzettend veel "kopzorgen" met zich meebrengt. (of ben ik hier een van de weinige in??)

Mijn paard is haast nooit uit mijn gedachten, wanneer het buiten slecht weer wordt denk ik meteen o jee, ze staat buiten. Ik ben ook veel voorzichtiger geworden met sporten enzo, probeer echt te voorkomen dat ik iets breek ofzo want wie moet er dan voor mijn paard zorgen? Ben ook vaak bezig met het feit of ze wel gelukkig is of ze mij wel leuk vindt etc etc. Op vakantie gaan doe ik liever niet.... ben dit jaar een week weggeweest en ze was in goede handen, maar kon het toch niet nalaten om heeeeeel vaak te mailen/sms-en etc hoe het met haar ging.

Had altijd alleen maar gedacht aan de leuke kanten van een eigen paard maar nooit zo aan de "zorgen" die het met zich meebrengt. Het is het allemaal dubbel en dwars waard hoor, absoluut, je krijgt er zoveel voor terug!!!

Ik ben erg nieuwschierig of er hier nog meer van die overbezorgde typjes (want dat ben ik geloof ik wel een beetje..... Schijnheilig ) zijn??


sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 22:16

Gelukkig maar!!!! Echt ik kan me om de meest stomme dingen (die met mijn paard te maken hebben) zorgen maken. Maar het is herkenbaar gelukkig!!!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 22:39

Nou tegen mijn vriend begin ik maar niet meer over mijn "zorgen", mijn paardenvriendinnetjes begrijpen me geloof ik wel. (of ze durven gewoon niet te zeggen dat ik loop te mutsen Bloos! )


sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 22:49

Ha ha... nou jullie zijn inderdaad echt verslaafd!! Maar het is dan ook wel erg leuk dat je man ook gek van jullie paard is. Ik denk dat als mijn vriend ook zo van paarden zou houden ik over weinig anders meer zou praten! Erg he?

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-04 23:11

Dat dagdromen is ook vooral erg leuk!! Dat doe ik ook graag inderdaad. Ik maak me ook niet heel de tijd zorgen hoor maar ben wel een groot gedeelte van de tijd met haar bezig (in gedachten dan) zelfs nu ik een avondje thuis ben ben ik nog met "paarden" bezig. Ben nu immers aan het bokken en kan mijzelf weer eens niet van de computer losrukken!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:49

ha ha.... die paarden moesten eens weten!!! Het doet me goed te lezen dat jullie er bijna allemaal last van hebben!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 12:57

Nou ondanks dat ik mij zorgen maak zou ik mijn paard voor geen goud meer willen missen! Hoe het zit als ik zwanger ben zie ik dan wel weer... Heb namelijk helemaal geen plannen in die richting! Maar er zijn genoeg moeders die ook een eigen paard hebben dus het is heus wel te regelen.

Ik zou mijn paardje dus echt niet kwijt willen, die zorgen wel hoor! maar ja waarschijnlijk hoort dat er wel een beetje bij!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 14:09

Nou ik ken je natuurlijk niet verder. Zelf weet je toch wel het beste of je toe bent aan een eigen paard. Heb je voor de nabije toekomst dan al babyplannen??? Zo ja dan zou ik nog even wachten met een eigen paard. Maar er bestaat ook nog zoiets als bijrijders hoor! En met een beetje geluk heb je later behalve een baby ook een leuke vriend/man en die kunnen ook thuis blijven hoor bij de kids als je naar je paard gaat.

Ik heb eerst een bijrijdpaard gehad en vroegere vele verzorgpony's waar ik elke dag voor zorgde dus ik wist wel waar ik aan begon. Of je er aan toe bent kan je alleen zelf bepalen. Maar maak je niet TE veel zorgen. Je weet immers toch pas of alles goed gaat als je eenmaal een eigen paard hebt. Niet dat iedereen zomaar in het diepe moet springen en zomaar een paard moet kopen maar je kan niet alles van te voren voorspellen en soms moet je dus ook wat risico durven te nemen.

Succes met het maken van de juiste beslissing en veel plezier met het kijken naar leuke paardjes.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:06

Kiara schreef:
Ik herken de zorgen, ik deel ze met je.


Fijn om te horen! Het heeft hier vandaag de hele dag onafgebroken geregend en nou zit ik dus alweer te "stressen" of haar deken wel waterdicht is gebleven....

Ik dacht vandaag eigenlijk eens een dagje niet te gaan, maar ja dan staat ze het daar straks koud te hebben (als haar regendeken dus toch water doorgelaten heeft) dus dat wordt zometeen toch nog maar eventjes in de auto stappen om dat te gaan checken.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:28

latnahc schreef:
is dat trouwens een probleem om een fjord op het land te laten in de regen zonder deken ik heb vernomen dat ze heel weer bestendig zijn haflingers trouwens ook,in de natuur staan ze toch ook in de regen of heb ik het helemaal mis waar mijn misschien toekomstige paard nu staat staat ze ook dag en nacht buiten is dat slecht?



Nou het is echt niet slecht hoor als ze dag en nacht buiten staan (al is een schuilstal voor de winter geen overbodige luxe) Maar mijn haflinger weet denk ik niet dat ze een sober ras is. Die heeft het koud als het regent! Ze is dus nu al bezig een wintervachtje aan te maken en daar ben ik dan weer niet blij mee! Dat is de voornaamste reden dat ze een deken op heeft zodat niet zo'n dikke vacht krijgt en ik van de winter gewoon met haar door kan blijven 'werken'.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:36

Als je een paard wat nog wat nat is van het zweten zo weer terug het land op zet is de kans dat ie ziek wordt toch best wel groot hoor! Dat geldt ook voor haflingers etc! Ik heb dus inderdaad een deken op omdat mijn paard dan niet zo'n dikke vacht krijgt.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 18:39

latnahc schreef:
nou ik wil haar wel snachts op stal hebben en als het echt heel koud wordt in de winter ook. maar ik denk niet dat ik een deken ga gebruiken.in ieder geval wel handig alle tips hier!



Ik denk dat het toch heel erg afhankelijk is van wat je met je paard van plan bent. Ik heb dus geen zin om na een ritje uren (uch....) uit te gaan stappen voordat ze droog genoeg is. Rijden op een nat paard vind ik ook weer niet zo'n strak plan. Dus ook als het regent of geregend heeft kan ik toch lekker rijden omdat mijn paard lekker droog is gebleven onder haar regendekentje.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 18:57

shadowflower schreef:
ik geniet er gigantisch van ....t ging gewoon even niet lekker en heb even een moment andere dingen aan me hoofd waar ik ook even tijd voor nodig heb


Maar ik neem aan dat er wel iemand anders is die voor je paardje zorgt??

Ik ben dit jaar dus ook een weekje op vakantie geweest, heb elke dag ge-sms-d/gebeld/gemaild Bloos! maar wist wel dat ze in goede handen was! Dat maakt je dan toch iets geruster.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 19:40

Hij staat op het land? (24/7??)

Tenminste ik neem aan dat ie op het land staat gezien die mok. Nou dan kan dat ook best wel voor een weekje hoor.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 15:04

Jeetje dan heb jij wel veel pech zeg! Ik hoop dat mij dat bespaard zal blijven, maar ja, dat weet je dus nooit! Ik hoop dat je wat meer geluk zal hebben met je jaarling, succes!

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 16:26

Mijn paardje staat ook 11 km bij me vandaan maar en die wil ik ook elke dag zien! Soms wel twee keer per dag ook, als ik toch een beetje "in de buurt" ben ga ik nog snel even naar haar kijken. Ook als de stal al gesloten is sta ik even naar haar te kijken als ze in het land staat.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:50

gouda schreef:
Inderdaad heel herkenbaar. Maar het blijft mooi he een eigen paard.


Eigen paard is goud waard!!!

Het is geweldig om een eigen paardje te hebben.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 10:04

Nou ze smelt ook niet hoor. Maar ik weet wel dat ze het koud heeft als het regent. Omdat het vorige week zo slecht weer was heb ik haar dus onder een deken gezet buiten. Nu is het inene weer heel mooi weer en staat ze overdag zonder maar de nachten met. Ze zit hierdoor veel lekkerder in d'r vel en dat maakt mij dan weer blij.

Maar maak jij je helemaal geen zorgen dan???


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Dries1990, Googlebot, Kashmino, Laj1, Lisewiesje, MairiMacBran, MarjanB, Rosanna1990, supervon78, tienus63, Vuri en 120 bezoekers