Bang om de ijzers te verliezen: paard daarom niet in de wei?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Bang om de ijzers te verliezen: paard daarom niet in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 19:54

Vanmiddag was m'n smid er. Het viel me de laatste tijd op dat veel mensen hun paard niet op het land zetten, omdat ze bang zijn om de ijzers te verliezen. Daar had ik het eens met hem over, hoe hij daar over dacht enzo. Mijn paarden staan altijd buiten, en ze hebben nog nooit in de wei een ijzer verloren. Ik kon het me ook bijna niet voorstellen dat dat wel gebeurt.

Volgens mijn smid trapt een paard dat goed in balans loopt en al enige tijd gewend is om ijzers te hebben, de ijzers er niet af in de wei. Ook niet in de blubber ofzo. Als dat wel gebeurt, dan ligt het echt aan de smid. Hij vond het egoïstisch van mensen als ze het paard niet in de wei zetten wegens het gevaar van het verliezen van de ijzers.

Wat vinden jullie er nou van? Ik was het wel met mijn smid eens.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)



carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-02 22:44

Inderdaad: dat is dus ook wat mijn smid zegt: als er een ijzer wordt verloren in de wei, ligt dat bijna altijd aan de smid.

Ik ben het daar volkomen mee eens, maar vind het toch raar dat veel mensen hun paard niet naar buiten durven te doen. (Hebben die dan een slechte smid?). Mijn paarden staan ook lekker altijd buiten, weer of geen weer, blubber of geen blubber. Ook ik heb in 8 jaar nog nooit een ijzer kwijtgeraakt in de wei.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Gub, janneke584, Maaaarije, maitestar23, Nannetje7, Sanet, Swift en 122 bezoekers