Vasthi de 2e premie Vanner van 1.60

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Vasthi de 2e premie Vanner van 1.60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:35

Gisteren was het dan zover. Ik ging met Vasthi naar de keuring voor graadverhoging en om mee te doen aan de eerste Tinkerdressuurwedstrijd georganiseerd door het stamboek.

Om 7 uur waren Wendy (WenK) en ik al op stal om Vasthi en Lisje (die logeerde een nachtje) nog even te checken op vlekken. Gelukkig viel dat hardstikke mee.

Het trailerladen ging helaas minder goed. Lisje zag het niet zitten en ging in staking. Na 3 kwartier lukte het eindelijk om haar met blinddoek naar binnen te krijgen. Vasthi had de meegenomen hooibaal inmiddels helemaal door de trailer getrapt, maar goed we konden op weg. Gelukkig kon ik via mijn man Fred het tel. nr. van 1 van de bestuursleden te pakken krijgen om te waarschuwen dat we eraan kwamen.

In Houten aangekomen zijn Wendy en Kath snel met Lisje naar de veterinair gegaan terwijl ik op zoek ging naar Ben van de stallen. Gelukkig vond ik die snel en kon ik Vasthi ook uit de trailer halen.

Snel kijken bij Lisje die 1e van haar rubriek werd en op 2 punten na een eerste premie haalde. Daarna nog even eten, kijken bij de Tinker Kieran die helaas niet door de veterinaire keuring kwam en toen Wendy helpen met zich klaarmaken voor de proef want Kath was inmiddels zwaar ziek naar huis gegaan Ach gut

Na de proef van Wendy en Lisje was het al weer tijd om Vasthi klaar te maken voor de keuring. Daarvoor had ik haar nog even door het stamboek op de foto laten zetten om te kunnen vergelijken met 2 jaar geleden. Ook had ik haar laten opmeten, 2 jaar geleden was ze 1.54 nu 1.60!!!

Helaas geen graadverhoging voor Vasthi. Ze is nu officieel van het type Vanner en werd derde en laatste van haar groepje, zelfs met 3 punten minder dan 2 jaar geleden, terwijl ik haar alleen maar mooier vind geworden en ook verbeteringen in haar draf zie.

Na de keuring met behulp van Nicole (Cheveyo op bokt) en Wendy Vasthi opgezadelt en mezelf aangekleed. Ik was lekker nonchalant geweest en had gedacht dat maar weinig mensen in wedstrijdtenue in de ring zouden verschijnen..........FOUT!!! Ik heb alleen maar witte rijbroeken, witte blousjes, plastrons en rijjasjes gezien. Ik had een blauwe rijbroek en een t-shirt mee Bloos Ik kon wel van alles lenen, maar heb alleen mijn t-shirt verwisseld voor een blouse van Wendy. Mijn kledingkeuze was waarschijnlijk de oorzaak van het magere zesje op verzorging van paard en ruiter (als die jury wist hoe hard ik geborsteld en gewassen heb op Vasthi had ik een 10 plus gekregen Boos! )

Na 5 minuten buiten losrijden kwam Wendy in paniek naar me toerennen dat ik al aan de beurt was. Vasthi was nog helemaal niet losgereden, maar goed we reden de binnenbak in en kregen gelukkig toch nog voldoende tijd om ons voor te bereiden. Toen struikelde Vasthi ineens en toen ik mijn volte in stap verder afmaakte zag ik een ijzer blinken in de bak. Ja inderdaad, een van Vasthi. Ik had geluk want er was een hele aardige hoefsmid in Houten die hem er binnen 5 minuten weer onder had geslagen OK dan! .

Eindelijk konden we toen onze proef rijden. Het ging best aardig voor de 1e keer, alleen wilde Vasthi veel te hard zeker de 2e helft van de proef. De overgangen, het aanspringen in beide galoppen en zelfs de middendraf gingen goed. Uiteindelijk toch nog 152 punten en een volgende keer gaat het vast veel beter.

Het was weer een leerzame en gezellige dag. Vasthi heeft twee jaar geleden toch erg veel geleerd want ze was lang niet zo opgefokt als toen. Voor mij is ze de mooiste en de liefst Tinker van de hele wereld Lovers

Afbeelding

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 19:55

Cursus snel proef lezen door Vasthi Tong uitsteken

Huh, ik dacht echt een 6, nou ja dat zal dan wel voor zit en hulpen zijn geweest. Ik heb trouwens een heel gaaf stukje film van Coydog gekregen van een stukje middendraf in mijn proef.

Ze is en blijft mijn supertink, ook al geven ze haar een volgende keer nog minder punten en krijgt ze een derde premie Haha!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 21:49

Pellie schreef:
god en ik maar denken waar ken ik dat hoofd van!!! Bloos!

ik vind vash zeker een mooie merrie, dat de draf kort was oké... jammer dat ze minder punten heeft gekregen, miss. over een paar jaar weer na goede training?


Hahaha, ze had nog wel KIT op haar pet staan, niet gezien?

Nee, ik hou er mee op. Het nageslacht mag nu gaan zorgen voor een 1e premie en daardoor keur, preferent en prestatie titels voor Vasthi binnenhalen Haha! Al geloof ik dat ze alleen prestatie kan worden door zelf hoog in de sport te lopen. Nog even trainen dus...........

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 21:40

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties OK dan!

Op foto4u heb ik zelfs 2 foto's van Vasthi ontdekt, gaaf!

Nee, het is andersom Trea, Vasthi is vereerd dat ze bij Niamh, de jeugdkampioen van Houten op stal heeft gestaan. Ze gaat vast nog een stuk de lucht in hoor

Gewoon doorsparen voor lange manen voor Cayuse, Vasthi had ook korte toen ze 3 jaar was (zie foto's in mijn profiel van 2 jaar geleden) en nu 2 jaar later zijn ze al hardstikke lang. Volgens mij heb ik jullie wel een aantal keren voorbij zien komen trouwens, ik herkende je man van de foto Lachen, maar het was steeds net te ver weg om jullie aan te spreken en soms ben ik net te verlegen om te gaan roepen Bloos

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 21:55

Bonte schreef:
ben jij verlegen???? Haha!


Soms een beetje Tong uitsteken net als Julian Knipoog

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 08:27

Bonte schreef:
Ahhh. Hij is in het echt nog leuker Lekker jochie. (en dat zeg ik niet zo snel over kinderen)


Bloos nu word ik weer verlegen hoor en Julian ook Haha!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Celebi, FCSA, Gitana, Lalladidoo, laura22, RedRoses, tienus63, Vagabondo en 50 bezoekers