Verslagje Dijkgatsbos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Verslagje Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 19:09

Nou we hebben even vandaag gecrossed. Leuk bos dat Dijkgatsbos, beetje klein alleen. Ik had bedacht dat het daar zou sterven van de sprongetjes maar ik ben er welgeteld 3 (?) tegengekomen, heb ze niet genomen. De ruiterroute was erg onduidelijk ("waar is-ie nou", "waar moet ik nu weer heen" en "he, dit stuk heb ik al gehad") het pad wat voor wandelaars bestemd te zijn bleek wel uitermate geschikt voor een stukkie rentelgang Party!! ! Waterbakje (beetje opgedroogde sloot) hebben we getracht te nemen, maar ging niet werken voor de ijsco, afstijgen ook niet. De zandpiramide was het wél helemaal, daar zijn we opgeklommen en er weer afgeklommen, blijkbaar wilde Sib van het uitzicht genieten. Onderweg kwamen we ook nog een stuk riolering tegen, de bedoeling daarvan hebben we niet begrepen, wij als combinatie konden er namelijk gewoon doorheen, i.p.v. overheen... En toch hebben we genoten, alleen de stilte maakte al een hoop goed, nergens heb ik zo mooi de vogeltjes, koekoeks en andere beestjes horen fluiten. Mensen wat een rust daar! Heerlijk!
Zelf weet ik niet of ik er nog een keer heen zou rijden (het is toch ruim 45 minuten rijden met de kar achter de auto) voor een klein stukje bos, volgende keer misschien maar het Robbenoordbos... stiekem... in camouflagepak Haha!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:26

jammer dat het zo klein was! maarja het was toch leuk Party!! Party!! Party!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 19:52

Volgende keer maar weer bij mij ! Party!! Haha!
we moeten nog een keer naar het strand nl.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 21:22

Het was er heerlijk vandaag he! Ik ben ook met de paardjes geweest. Heb alleen niet zelf gereden, alleen om te helpen. De waterbak stond inderdaad erg laag.
En met de ruiterpaden nemen wij het zelf ook niet zo nauw. Ieder pad wat wel leuk is nemen we.
Die zand berg is leuk he. Ik heb hem al wel 50x genomen volgens mij. Dennis vind dat klimmen geweldig. We nemen hem zelfs vanaf de zijkant voor de verandering. Das echt steil.
Ben je die ´platto´s´ nog tegen gekomen? Die waar je in 3 stapjes helemaal om hoog kan. Dat springt mij stoere hengst ook zo.

Jammer dat je het een beetje klein vond. Ik kan het niet echt goed meer bekijken omdat ik er gewoon heel vaak kom. Ik heb bijna alles al gezien maar het blijft leuk vind ik.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 21:44

Leuk dat het goed ging!
Ik heb helemaal niet de ervaring dat het zo klein is, maar ja, ik ga vaak eerst een rondje helemaal in stap en daarna 1 of 2 rondjes gewoon echt de cross rijden en dat is echt geweldig.
Ik ben er nu alleen al een paar maanden niet geweest, dus ik weet ook niet of ze veel hindernissen hebben weggehaald, als het er maar 3 zijn, is dat wel erg weinig. Jammer ook dat de waterbak zo uitgedroogd is, normaal is het een echte waterbak hoor Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 21:48

Dennis schreef:
Ben je die ´platto´s´ nog tegen gekomen? Die waar je in 3 stapjes helemaal om hoog kan. Dat springt mij stoere hengst ook zo.


Dat bedoelde ik met de zandpiramide Haha!
Ja, Sib vond hem g e w e l d i g ... wat is dat toch met die kleine paardjes? Grootheidswaanzin???

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 07:19

Is het echt zo lang rijden Karen? Ik dacht dat het binnen een half uurtje was maar dat valt dan weer tegen. In bergen was ik met ruim 20 min, wel de heel andere kant op maar goed. Ik wil er zeker een keer heen en ik was wel een beetje jaloers gisteren. Het was zulk mooi weer. Ik reed welliswaar in de buitenbak in de zon maar ik baalde eigenlijk een beetje dat ik niet met je meegegaan was.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 11:44

Een ding waar je in 3 stapjes naar boven kan bedoel ik, vlak bij een slootje.
En ja, ik bedoel met mijn ´gevaarlijke hengst´ van nog geen meter. Geweldig he!. Vaak is het hoe kleiner het paardje hoe meer hij kan(iig in verhouding tot de grote van het paardje)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 17:23

Ze mogen er best wel wat aan doen ja. Maar ze moeten niet alles te hoog zetten hoor. Er moeten ook hindernissen van 40/50 cm blijven Schijnheilig . En wat meer van die ´klim´ hindernissen(kleine op en af sprongetjes en heuveltjes).

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 22:28

Het schoorllaantje is geweldig, dat vindt Flap ook *LOL* Maar we hebben nog niet het lef gehad om de hoge kant af te gaan...Het is nog maar een B-paardje Haha! (niet dat we Big Gert en die buis niet springen hoor Schijnheilig )

maar zo uit mijn hoofd staan er toch wel een stuk of 5 hindernissen die niet te hoog zijn hoor, je moet alleen de weg even weten...Het pad loopt ergens dubbel en dat scheelt wel een stukje *LOL*